اگر امسال را برای موفق شدن انتخاب کرده اید، خواندن این ۵ کتاب را از دست ندهید
1399/05/15 - 19:52
تاریخ و ساعت خبر:
92301
کد خبر:

اگر امسال را برای موفق شدن انتخاب کرده اید، خواندن این ۵ کتاب را از دست ندهید

می‌گویند ما بر شانه‌های گذشتگان ایستاده‌ایم و بر اساس علمی که آن‌ها به دست آورده‌اند، به زندگی ادامه می‌دهیم؛ نویسندگان حوزه موفقیت هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر یک با تجربه کردن و آزمون و خطاهای بسیار به نتایجی رسیده‌اند که مسیر موفقیت را برای افراد بعدی هموارتر می‌کند؛ در حقیقت ما می‌توانیم با خواندن کتاب‌هایشان به راحتی روی شانه آن‌ها بایستیم، اشتباهات کمتری انجام دهیم و افق‌های گسترده‌تر را ببینیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - می‌گویند ما بر شانه‌های گذشتگان ایستاده‌ایم و بر اساس علمی که آن‌ها به دست آورده‌اند، به زندگی ادامه می‌دهیم؛ نویسندگان حوزه موفقیت هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر یک با تجربه کردن و آزمون و خطاهای بسیار به نتایجی رسیده‌اند که مسیر موفقیت را برای افراد بعدی هموارتر می‌کند؛ در حقیقت ما می‌توانیم با خواندن کتاب‌هایشان به راحتی روی شانه آن‌ها بایستیم، اشتباهات کمتری انجام دهیم و افق‌های گسترده‌تر را ببینیم.
در این مقاله شما را با پنج اثر طلایی که مطالعه آن‌ها برای رسیدن به موفقیت ضروری است، آشنا خواهیم کرد.
چهار ساعت؛ چطور با چهار ساعت کار در هفته ثروتمند شویم؟
زمانی که پایه‌های مدیریت به عنوان یک علم در حال شکل گرفتن بود، آزمون و خطاهای زیادی می‌شد و در نهایت مدیران به این نتیجه رسیدند که کار روزانه به صورت ثابت از ساعت ۹ صبح تا پنج بعد از ظهر می‌تواند بازده خوبی داشته باشد؛ اما آیا این قانون هنوز هم کارکرد دارد؟ پاسخ این سوال منفی است؛ به همین دلیل هم بازده کاری بسیاری از ادارات آن طور که باید نیست و روز به روز به تعداد افرادی که می‌دانند این روش نه تنها باعث پیشرفت کار بلکه منجر به اتلاف سرمایه‌های محیطی می‌شود، اضافه شده است.
یکی از این افراد و منتقدان بزرگ شیوه کار کردن از ساعت ۹ صبح تا پنج عصر بود و ناگهان با نوشتن این کتاب نظم ذهنی بسیاری از کسانی را که فکر می‌کردند برای موفق شدن باید هر روز هشت ساعت کار کرد، به هم زد. او که یکی از کارآفرین‌های موفق است و منابع درآمد مالی متعددی دارد، در این کتاب با چهار روش به شما آموزش می‌دهد چطور سبک زندگی‌تان را عوض کنید و به جای ساعات متوالی کار با چهار ساعت کار در هفته مسیر موفقیت و ثروت را بپیمایید.
هنر شفاف اندیشیدن







انسان هر روز در معرض میلیون‌ها محرک وجود دارد که بعضی از آن‌ها بدون اینکه خودش باخبر باشد، می‌توانند روی نحوه تصمیم گیری او و رسیدن او به موفقیت تاثیر بگذارند. در عین حال نقش خطاهای شناختی را هم نباید به هیچ وجه دست کم گرفت؛ خطاهای شناختی مجموعه‌ای از فکرهای اشتباهی هستند که به دلایل مختلفی در ما شکل گرفته‌اند؛ اینکه صفر یا ۱۰۰ باشیم، مرتب خودمان را تایید کنیم یا وقتی در یک شرایط اتفاق خاصی می‌افتد، آن را سایر شرایط هم تعمیم دهیم، تنها چند نمونه از خطاهای شناختی هستند که در لحظات سرنوشت ساز تصمیم گیری باعث اشتباه کردن ما می‌شوند.
کتاب هنر شفاف اندیشیدن، نوشته رولف دوبلی کتابی است با زبانی بسیار شیرین و مثال‌هایی ساده ذهن را نسبت به خطاهای شناختی آگاه می‌کند و نمی‌گذارد این خطاها مانع از پیشرفت و رسیدن به موفقیت شود. نسخه صوتی این کتاب با صدای عادل فردوسی پور و بیان شیوای او قابل خرید و دانلود است و می‌توانید در حین انجام کارهای روزمره یا رانندگی زمان مفیدی را به شنیدن کتاب صوتی عادل فردوسی پور اختصاص دهید.
بیندیشید و ثروتمند شوید
پاندمی وضعیت سختی برای بسیاری از کسب و کارها در سراسر جهان به وجود آورد و از همه بدتر اینکه موجی از ناامیدی را ایجاد کرد؛ ناامیدی از اینکه بتوان رشد مالی کرد و به ثروت رسید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» یا Think and Grow Rich اثر ناپلئون هیل سال‌ها قبل از پاندمی نوشته شده است؛ اما توصیه‌هایی دارد که بسیار برای این روزهای افراد خواهان موفقیت مناسب است.
در این کتاب بر خلاف تصور اولیه‌ای که ممکن است نام آن به وجود بیاورد؛ قرار نیست همه کارها با مثبت اندیشی درست شود؛ بلکه نویسنده توضیح می‌دهد که افکار چه قدرتی دارند و به چه راحتی می‌توانند به باورهای ما تبدیل شوند. متعاقبا باورهای ما به عملکرد ما منجر شده و در نهایت عملکرد ما عادت ما خواهد شد. حتما هم می‌‎دانید که عادت‌های درست به شما در رسیدن به موفقیت کمک بزرگی خواهند کرد، درباره این موضوع می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را در فهرست کتاب‌های ضروری برای موفقیت قرار دهید و هر بار که احساس کردید ناامیدی و ترس در حال غالب شدن به شماست، بخش‌هایی از کتاب را مرور کنید.
تئوری انتخاب







شاید در هیچ دورانی به اندازه دوران فعلی اهمیت تصمیم و انتخاب در زندگی انسان مورد بررسی قرار نگرفته باشد. جمله طلایی انسان مجموعه‌ای از انتخاب‌هایی است که انجام می‌دهد، یکی از کاربردی‌ترین جملات قرن حاضر است؛ بنابراین طبیعی است اگر ویلیلم گلسر به عنوان یک روانشناس مثبت نگر مسئله انتخاب را به عنوان منبع اصلی کتاب پر فروش خود، یعنی تئوری انتخاب Choice Theory قرار دهد و نکاتی را به انسان امروز یادآوری کند که نه تنها در زندگی کاری؛ بلکه در زندگی شخصی او هم باعث موفقیتش خواهد شد. در این کتاب با مثال‌های ساده فراوان متوجه می‌شوید که تصمیم شما باید در راستای رسیدن به هدفتان و نزدیک کردن شما به مقاصد شما باشد و یاد می‌گیرید چطور این کار را انجام دهید.
چهار اثر فلورانس اسکاول شین
وقتی کتابی فقط در ایران بیش از ۶۰ بار تجدید چاپ می‌شود، حتما حرف‌های مهمی برای گفتن دارد و چهار اثر فلورانس اسکاول شین همین کتاب است. اسکاول شین این کتاب را که در حقیقت مجموعه‌ای از چهار اثر اوست، برای تمام کسانی نوشته است که دوست دارند به خواسته‌هایشان برسند؛ اما نمی‌دانند چطور باید این کار را انجام دهند.
او اصول ذهنی لازم برای رسیدن به موفقیت را به علاقمندانش یاد می‌دهد و یادآور می‌شود که برای رسیدن ابتدا باید خواست و برای اینکه خواستن با افکار منفی خنثی نشود، باید رفتارها و باورها را تغییر داد. او طرز تفکر یک برنده و فردی را که به موفقیت ایمان دارد، به خوبی نشان می‌دهد و با روایت‌های داستانی شیرین معجزه بودن زندگی را یادآوری می‌کند.
پیشنهاد می‌کنیم کتاب چهار اثر فلورانس را به هیچ وجه از دست ندهید و حتی اگر سرتان شلوغ است و فرصت مطالعه ندارید نسخه صوتی چهار اثر فلورانس که قابل دانلود است را تهیه کرده و هر روز با شنیدن آن زمانی را به بازسازی باورهایتان اختصاص دهید. هزینه کمتر کتاب‌های صوتی و حتی امکان دانلود رایگان بسیاری از آن‌ها لذت یادگیری را برای علاقمندان چند برابر خواهد کرد.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب,موفقیت,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا