طرز تهیه کاسترد وانیلی؛ دسری برای طرفداران طعم‌های شیرین
1399/05/16 - 19:52
تاریخ و ساعت خبر:
92314
کد خبر:

طرز تهیه کاسترد وانیلی؛ دسری برای طرفداران طعم‌های شیرین

اگر کاسترد برای شما واژه‌ای جدید و ناآشناست، باید بدانید کاسترد نام یک دسر فرانسوی شیرین با بافت نرم است. بین انواع کاستردها نوع وانیلی این دسر طرفداران زیادی دارد تاجایی که 17 آگوست یا 25 مردادماه روز کاسترد وانیلی نام‌گذاری شده است. از آنجا که کاسترد وانیلی طرفداران زیادی دارد، طرز تهیه کاسترد وانیلی را برای شما آماده کرده‌ایم. با کاغذرنگی همراه باشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - اگر کاسترد برای شما واژه‌ای جدید و ناآشناست، باید بدانید کاسترد نام یک دسر فرانسوی شیرین با بافت نرم است. بین انواع کاستردها نوع وانیلی این دسر طرفداران زیادی دارد تاجایی که 17 آگوست یا 25 مردادماه روز کاسترد وانیلی نام‌گذاری شده است. از آنجا که کاسترد وانیلی طرفداران زیادی دارد، طرز تهیه کاسترد وانیلی را برای شما آماده کرده‌ایم. با کاغذرنگی همراه باشید.
موادی که در ادامه گفته شده، برای درست کردن کاسترد وانیلی ویژه 4 نفر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای افراد بیشتر یا کمتری از این دسر تهیه کنید، به نسبت مقادیر زیر، مواد اولیه کم یا زیاد کنید.
3 لیوان شیر
8 عدد زرده تخم‌مرغ
¾ لیوان شکر
¼ لیوان نشاسته ذرت
¼ قاشق غذاخوری نمک
1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک (از قبل کره را بیرون از یخچال بگذارید تا کمی نرم شود)
1 قاشق چای‌خوری وانیل
طرز تهیه کاسترد وانیلی
هرچند در حال حاضر کاسترد وانیلی به صورت نیمه آماده در خیلی از فروشگاه‌ها آماده است، اما در صورتی که شما هم از افرادی هستید که می‌خواهید صفر تا صد این دستر را در خانه تهیه کنید، کافی است مراحل زیر را قدم‌به‌قدم پیش ببرید.
1. ترکیب زرده تخم‌مرغ با شکر، نشاسته ذرت و نمک
شیر را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا گرم شود. حواستان باشد شیر نباید به نقطه‌جوش برسد، بنابراین همین که تا حد قابل توجهی گرم شد، کافی است. در فاصله‌ای که شیرها در حال گرم شدن هستند، زرده‌های تخم‌مرغ را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا بافتی صاف و یکدست به‌دست بیاید.
سپس شکر نشاسته ذرت و نمک را به زرده‌ها اضافه کرده و آن‌ها را هم بزنید تا به‌خوبی با هم ترکیب شوند. بهتر است از یک همزن برقی با دور کند برای این کار استفاده کنید تا مراحل کار سریع‌تر انجام شده و مواد هم بهتر با هم ترکیب شوند.
2. اضافه کردن شیر به ترکیب در طرز تهیه کاسترد وانیلی
پس از آن‌که مواد گفته شده به خوبی با هم مخلوط شدند، شیر را که به اندازه کافی گرم شده‌، به تدریج به این ترکیب اضافه کنید. پس از هر بار که بخشی از شیر را به ترکیب اضافه کردید، مواد را کاملا هم بزنید تا شیر در آن فرو برود. سپس بخش دیگری از شیر را به مواد اضافه و همین کار را تکرار کنید.
3. حرارت دادن ترکیب شیر و زرده تخم‌مرغ
در این مرحله از طرز تهیه کاسترد وانیلی باید ترکیب شیر و زرده تخم‌مرغ را داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله ملایم اجاق قرار دهید؛ سپس با یک قاشق یا ملاقه شروع به هم زدن آن‌ها کنید. این‌کار را تا جایی ادامه دهید که کاسترد خودش را گرفته و کمی غلیظ شود. بعد از این‌که کاسترد غلیظ شد و به اصطلاح جا افتاد، آن را از روی اجاق گاز بردارید و در ظرف سرو بریزید.
با توجه به این‌که کاسترد بافتی نرم دارد، در هر ظرف شکل آن را خواهد گرفت، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای سرو کاسترد از ظروفی با شکل و طرح‌های جذاب و خاص استفاده کنید.
4. اضافه کردن وانیل و کره
بعد از این که کاسترد را داخل ظرف موردنظر خود ریختید، کره و وانیل را به آن اضافه کرده و آرام هم بزنید تا به‌خوبی با یگدیگر مخلوط شوند. سپس ظرف حاوی کاسترد را کنار بگذارید تا سرد شود. بعد از اینکه دسر کاسترد وانیلی خوب سرد شد، ظرف کاسترد را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید سه ساعت در یخچال بماند. پس از گذشت این زمان کاسترد آماده است.
اگر می‌خواهید کاسترد وانیلی شما خوب خودش را بگیرد روی ظرف را با یک کاغذ مومی پوشانده و بعد داخل یخچال قرار دهید.
ظرف مناسب برای سرو کاسترد
همان‌طور که گفته شد این دسر را می‌توانید به صورت نیمه آماده از فروشگاه‌ها هم تهیه کنید.
وب سایت کاغذ رنگی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کاسترد,دسر,آشپزی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا