کتابخانه بزرگ کوهین در آینده نزدیک افتتاح می‌شود
1399/05/22 - 11:15
تاریخ و ساعت خبر:
92449
کد خبر:

کتابخانه بزرگ کوهین در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از بهره برداری کتابخانه کوهین در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این کتابخانه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین بودجه تا پایان سال افتتاح می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - فاطمه محمدبیگی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته خبرنگار و در بازدید از خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: 37 باب کتاب‌خانه نهادی در استان قزوین وجو دارد این در حالی است که چند کتابخانه دیگر نیز در دست ساخت قرار داشته و احتمالا برخی از آنها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه خدمترسانی در حوزه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی به آحاد جامعه از رسالت کتابخانه‌های عمومی خوانده می‌شود، افزود: منابع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی در تمامی موضوعات تخصصی و عمومی تقسیم بندی شده‌اند تا سلیقه اکثر مخاطبین تامین شود.
محمدبیگی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به مانند یک باشگاه فرهنگی فعال عمل می‌کند زیرا علاوه بر اینکه کتاب را به مردم به امانت می‌دهد، دوره‌های متنوع و متعدد قصه گویی، مشاوره، روانشناسی و کلاس‌های اخلاقی در نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌نماید.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه امروزه به سبب شیوع ویروس کرونا مردم اسقبال کمتری از کتابخانه‌ها دارند و حضور حقیقی افراد در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا که طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا در مرز وضعیت قرمز قرار دارند کاهش یافته گفت: تا وقتی شرایط این شهرستان‌ها به رنگ زرد و سفید تغییر نکند مخاطبین تنها در فضای مجازی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی این مجموعه استفاده کنند.
وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا فضای مناسبی برای حضور مردم در کتابخانه‌ها فراهم بود در حالی که امروزه فضای مجازی در شهرستان‌هایی که وضعیت نارنجی و قرمز دارند جایگزین فعالیت‌های فضای حقیقی شده است.
محمدبیگی با اشاره به قیمت بالای دوره‌های فن بیان و سخنور در استان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک کلاس‌های فن بیان و سخنوری را به صورت رایگان در بستر فضای مجازی برای علاقمندان برگزار کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موجب ارتقاء آگاهی مردم شده و درنهایت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، عنوان کرد: ارتباط مستقیمی بین افزایش تعداد کتابخانه و کتاب‌خوانی با کاهش آسیب‌های اجتماعی، جرائم و تخلفات وجود دارد زیرا زمانی که علم و آگاهی مردم ارتقا پیدا کند از ناهنجاری‌های جامعه کاسته می‌شود.
محمدبیگی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 6 هزار کتاب صوتی در استان قزوین تهیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: آن دسته از روشندلان و افرادی که فرصتی برای مطالعه کتاب ندارند، می‌توانند با استفاده از کتب صوتی از مطالب مفید این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: منابعی همچون رمان، ادبیات، تاریخ و دین و مذهب بیشترین آمار امانت کتاب را در زمان شیوع کرونا در قزوین را به خود اختصاص داده است.
تسنیم
انتهای پیام/ش

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قزوین ، کتابخانه عمومی قزوین، کوهین،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا