موهبتی که حجاب به جامعه می بخشد/ از به رسمیت شناختن حریم خصوصی زنانه تا ایجاد اعتماد به نفس
1400/05/04 - 11:21
تاریخ و ساعت خبر:
92643
کد خبر:

موهبتی که حجاب به جامعه می بخشد/ از به رسمیت شناختن حریم خصوصی زنانه تا ایجاد اعتماد به نفس

حجاب و رعایت مرز میان جنس مخالف: این نکته شاید برای بسیاری که زندگی مدرن را در پیش گرفته اند تا حدودی قدیمی و حتی سنتی باشد اما رعایت مرز میان جنس مخالف در جامعه یک اصل اساسی است که صحت و سلامت و زندگی شاد افراد وابستگی زیادی به آن دارد. بالاخره در جامعه بایستی با وجود اینکه عمومیتی وجود دارد حریم خصوصی نیز به رسمیت شناخته شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: حجاب در زنان تنها یک پوشش نیست بلکه رفتار هم هست. یعنی حجاب و عفاف در هم آمیخته اند و یک رفتار اجتماعی را بوجود می آورند که قطعا مواهب آن را جامعه خواهد دید. آنچه امروز جامعه به شدت به آن نیز دارد فضایی امن و ایمن با سلامت روحی و روانی افراد است تا بتوانند در گیرودار مشکلات و مسائل روز سربلند از پستی ها به سوی بلندی ها حرکت کنند.
این موضوعی است که باید در مسئله حجاب به آن توجه شگرفی صورت گیرد.
اما چند نکته اساسی و رفتاری در خصوص حجاب وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
حجاب و اعتماد به نفس: حجاب یکی از عواملی است که در اعتماد به نفس بانوان تاثیر بسزایی می گذارد. حجاب باعث می شود که نگاه جنسی از زن برداشته شود و بیشتر از اینکه زنان به عنوان یک کالا و یک موجود جنسی برخورد شود به عنوان یک فرد عادی که قرار است اقدامات و فعالیت روزمره و اجتماعی داشته باشد به وی نگاه می شود. حجاب به زنان جرات می دهد که خود از فضای جنسیت زده پیرامون شان رهایی یافته به سمت رشد استعداد ها و توانایی های خود پیش برود. این روش سبب می شود که زنانی خود باور و با روحیه بالا شکل بگیرند که استعدادها و توانمندی های خود را به خوبی میشناسند و در جهت رشد و ترقی استعدادها و توانمندی های اجتماعی خود و جامعه زنان تلاش می کنند. جديدترين تحقيقات نشان داده است زناني که مايل به نشان دادن خود به مردان غريبه هستند، به توانايي‌هاي دروني خودشان اعتماد کافي ندارند و از همين رو به استفاده از جاذبه‌هاي ظاهري روي مي‌آورند.
حجاب و رفتار و واکنش های اجتماعی: حجاب یک چارچوب رفتاری در جامعه ایجاد می کند. پوشش حجاب باعث می شود که زنان در حوزه اجتماعی به عنوان یک فرد قابل احترام حضور یابند. درواقع حجاب این سایه احترام را بالای سر زنان قرار داده و جامعه نیز واکنشی محترمانه به جنس زن خواهد داشت. در این صورت است که حجاب را به صورت یک مصونیت و نه یک محدودیت بر می شماریم. حجاب دارای نفسی زیبا و پرتوان است. درواقع زنان با حجاب در جامعه به شکل فردی کاملا محترم و پاک دیده می شوند که این موضوع باعث می شود که رفتار اجتماعی که بهم بسیار مربوط هستند در جهت درست شکل گرفته و جامعه به سمت ارتقا و پیشرفت در حرکت باشد نه به سمت انحراف و تباهی.
خانواده محور شدن جامعه: حجاب یک روش درست زندگی نیز هست. درواقع در جامعه ما با مشکلات و آسیب های بسیاری خصوصا در زمینه بانوان و دختران روبرو هستیم. این انحرافات و آسیب ها بیشتر از مدخل بدحجابی حادث می شود. رفتارهای پرخطر و غیر کنترل شده که بیشترین آسیب را به زنان و دختران وارد می کند باعث می شود که در ادامه جامعه نیز آسیب جدی ببیند. این درحالی است که حجاب به جامعه یک روش زندگی درست را دیکته می کند. حریم خانواده به هر صورت گرایش به سلامت روان و جسم دارد. از این طریق است که اغلب پسران به سمت دختران پاک گرایش دارند و در این میان دخترانی که شاید پوشش مناسبی ندارند در تنگنا و مشکلات دیگر گرفتار آمده و متاسفانه برخی انحرافات اجتماعی شامل حال آنان می شود که جامعه نیز در ادامه با مشکلات آنان دست و پنجه نرم می کند. از این رو حجاب یک روش زندگی درست را یادآوری می کند که در این جهت بسیار برای آینده جامعه مفید فایده است.
حجاب و رعایت مرز میان جنس مخالف: این نکته شاید برای بسیاری که زندگی مدرن را در پیش گرفته اند تا حدودی قدیمی و حتی سنتی باشد اما رعایت مرز میان جنس مخالف در جامعه یک اصل اساسی است که صحت و سلامت و زندگی شاد افراد وابستگی زیادی به آن دارد. بالاخره در جامعه بایستی با وجود اینکه عمومیتی وجود دارد حریم خصوصی نیز به رسمیت شناخته شود. این حریم خصوصی سبب می شود که افراد بتوانند خود را در میان هیاهوی جامعه بازیابی و توان خود را ارتقاء دهند. جامعه زنانه بایستی خود را در خلوتی که دارد بیابد. از این رو حریم خصوصی زنان در جامعه با همه آزادی های مدنی باید رعایت شود. حجاب این فرصت را در اختیار زنان قرار داده و به حریم خصوصی آنان رسمیت کاملی می بخشد. اغلب زنان غربی از حضور مردان وعدی آنان به حریم خصوصی آنان در رنج هستند که بسیاری از فسادهای اخلاقی از این حضور در حریم خصوصی حادث می شود. زنان با توجه به ویژگی های فیزیکی و روحی با همه شعارهای فمنیستی نمی توانند همواره خود را در مواجهه و رقابت با مردان ببیند. این موضوع سبب اضمحلال روحی و روانی آنان می شود. از سوی دیگر مردان نیز در این زمینه به سمت حریم خصوصی خود گرایش دارند و محیط مردانه ای برای بازیابی و خوشگذرانی و حضور بی غل و غش نیاز دارند. این موارد در روحیه و بازپروری ذهنی افراد تاثیر بسزایی دارد. حجاب این قاعده را در جامعه جا می اندازد و حریمی زیبا و بازیابی کننده و روحیه بخش به افراد اعطا می کند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف، حریم خصوصی، اعتماد به نفس،
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا