شناخت ظرفیت های هنری-علمی اولین گام در مسیر کارآفرینی/ خانواده مهم ترین نقش حمایتی و انگیزشی را برای کارآفرین دارند
1399/06/24 - 08:05
تاریخ و ساعت خبر:
93364
کد خبر:
یک بانوی کارآفرین گیلانی:

شناخت ظرفیت های هنری-علمی اولین گام در مسیر کارآفرینی/ خانواده مهم ترین نقش حمایتی و انگیزشی را برای کارآفرین دارند

یک بانوی کارآفرین گفت: در جامعه ما محدودیت برای خانم ها وجود دارد اما من برخی از محدودیت ها را که ساخته ذهنند را از سر راهم برداشتم و به خودم گفتم اگر قدمی در راهی برداشتی باید تلاش کنی که تمام موانع را از پیش رو برداری، معقتدم برخی از محدودیت ها نباید باعث عدم پیشرفت یک زن شود اما نباید فراموش کرد که هر حرکتی باید در چارچوب عُرف و اخلاق اجتماعی انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سحر شهنازی، متولد 29 ساله و فارغ التحصیل لیسانس حسابداری و ساکن گرگان است، او تقریبا 8 سال است که به کار خیاطی اشتغال دارد و توانسته است با گسترش دادن کارش کارگاهی را افتتاح کند که هفت نفر از زنان سرپرست خانه وار از آن ارتزاق کنند.
او در گفت گو با خبرنگار ما عشق و علاقه نسبت به کارش را انگیزه اصلی پیشرفت کار می داند و می گوید: با همین علاقمندی که منجر به تلاش بیشتر شد توانستم با یاری خدا کار را گسترش بدهم و با به کارگیری زنان سرپرست خانه وار تا حد زیادی آنان را خودکفا کنم.
این بانوی کارآفرین گرگانی با اشاره به اینکه برای آغاز کار نیاز به سرمایه هنکفتی نیست! می گوید: من با سرمایه ای 5 میلیون تومانی کار خود را آغاز کردم و با کمک خانواده که نقش مشوق، حمایتگر و پشتیبان دلسوز را برایم داشتند توانستم تا به اینجای کار را با موفقیت پشت سر بگذارم.
شهنازی توکل به خدا، عشق و علاقه به کار، هدفمند بودن برنامه کاری، همراهی و همدلی تک تک اعضای خانواده با کارآفرین را مهم ترین دلایل موفقیت می داند و می افزاید: برخی از دوستان و آشنایان از موفقیت بنده خوشحال می شدند، تشویق می کردند و اگر راهکاری بود جهت پیشرفتم اعلام می کردند اما در مجموع تعداد افرادی که مخالف این فعالیت من بودند، بیشتر بود! لکن من همچنان ادامه دادم و می دهم و این مسیر رو پیش می روم.
این بانوی کارآفرین در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم به این صحبت ها که در جامعه مسیر پیشرفت خانم ها با موانع زیادی رو به روست اعقتاد دارید؟ می گوید: البته در جامعه ما محدودیت برای خانم ها وجود دارد اما من برخی از محدودیت ها را که ساخته ذهن هستند را از سر راهم برداشتم و به خودم گفتم محدودیتیی برای تو وجود نداره و اگر قدمی در راهی برداشتی باید تلاش کنی که تمام موانع را از پیش رو برداری، من به این امر معقتددم که برخی از محدودیت ها نباید باعث عدم پیشرفت یک زن شود. اما نباید فراموش کرد که هر حرکتی باید در چارچوب عُرف و اخلاق اجتماعی انجام شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ شغلی بدون مشکل و موانع نیست و به نظرم اینها چاشنی کار آدم است، می گوید: در خصوص خودم ، برای ‌شروع کار جهت دریافت تسهیلات اقدام کردم اما متاسفانه بروکراسی اداری این کار واقعا سخت بود که انگیزه انسان را واقعا به شدت کم می کرد در حدی که بعد از سپری شدن چندین ماه از پیگیری من و سنگ اندازی مسولین و ادارات ذیربط، مجبور به انصراف شدم و با سرمایه خودم شروع کردم.
این بانوی کارآفرین با بیان اینکه متاسفانه ادارات مربوط به حمایت از اشتغال و کمک به کار آفرینان، اصلا جنبه حمایت گر ندارند و کارآفرین باید خودش به تنهایی تمام مشکلات و موانع رو حل کند، می گوید: شاید اگر فرد دیگری جای من بود، منصرف می شد که تولیدی را افتتاح کند اما من با تمام سختی ها ادامه دادم و هنوز هم برنامه های زیادی برای پیشرفت کارم دارم که با لطف خداوند و تلاش خودم مطمئنم به نتیجه می رسم.
شهنازی با بیان اینکه به ثمر نشستن و دیدن نتیجه کار برایم لذت بخش است، ادامه می دهد: آغاز کارم برایم از هر خاطره ای شیرین تر است اینکه از ابتدایی که شروع کردم هیچ نیروی کاری نداشتم اما به مرور وقتی یکی یکی تعداد نیروها بیشتر شد و با فراهم شدن شرایط اشتغالزایی زندگی آنها نیز رونق گرفت برایم بسیار قابل اهمیت است.
در ادامه این گفت وگو وی به افراد جویای کار توصیه می کند، اعتماد به نفس داشته و ظرفیت های علمی، هنری خود را بشناسند و با توجه به آن مهارتی را کسب و حرفه ای را شروع کنند، هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. در کاری که شروع می کنند سماجت به خرج بدهند و زود خسته و دلسرد نشوند.
این بانوی کارآفرین گیلانی با اشاره به اینکه حمایت مسئولین از کارآفرینان در دلگرم شدن و از دست ندادن انگیزه های کارآفرینی بسیار مهم است، می گوید: در این درد و دل و حرف زیاد است اما به اختصار بگویم که ما طالب حمایت بیشتر مسئولین هستیم حداقل کار این است که سنگ های بزرگ جلوی پای کارآفرینان نگذارند و در استان ها با ایجاد اتاق فکر نتنها تولیدات سطح استان را بالا ببرند بلکه در عرضه بهنگام، درست و بهتر تولیدات در سطح شهر و استان به ما کمک کنند.
شهنازی ادامه می دهد: برای مثال اگر برای من در سطح شهر و استان بازار فروش تامین شود و بتوانم کالا را با سود پایین و مقرون به صرفه به فروش برسانم باعث افزایش ایجاد اشتغال می شود و چه بسا حمایت از کالای تولید داخل، از ورود اجناس قاچاق جلوگیری کند مصخوصا اینکه متاسفانه پوشاک بانوان به صورت قاچاق به وفور در حالا پخش است و همین موضوع باعث عدم تولید کالای داخلی‌ می شود.
این بانوی کارآفرین در ادامه با اشاره به تورم بالا در جامعه که باعث گران شدن همه اقلام خیاطی از جمله چرخ خیاطی، پارچه و سایر ملزومات کار شده است می گوید: دریافت تسهیلات کمک بسیار زیادی به تولید کننده اما متاسفانه به قدری سخت گیری در دریافت تسهیلات وجود دارد که کارآفرین پشیمان شده حتی ممکن است انگیزه خود را نیز از دست بدهد و همین موضوع در گذر زمان تولیدات را کم کرده و ناچارا به بسته شدن کارگاه ها می انجامد!.
وی در پایان این گفت وگو با ابزار خوشحالی از اینکه توانسته است سهم کوچکی در ایجاد اشتغال برای بانوان همشهری خود داشته باشد می گوید: آرزوی موفقیت برای همه کارآفرینان را دارم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرین، بانوان کارآفرین، کارگاه خیاطی، استان گیلان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا