افسار گسیختگی اینستاگرام عامل بی پروایی هنجارشکنان حوزه حجاب و عفاف/ رونمایی مجازی از آرایشگاه های مختلط در شبکه های اجتماعی
1399/06/26 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
93469
کد خبر:

افسار گسیختگی اینستاگرام عامل بی پروایی هنجارشکنان حوزه حجاب و عفاف/ رونمایی مجازی از آرایشگاه های مختلط در شبکه های اجتماعی

به تازگی بعد از نشر کلیپی از وادار کردن یک کودک به مصرف مواد مخدر توسط پدرش چشم مان به تبلیغات گسترده آرایشگاه های مختلط کلان شهر تهران که می تواند نمونه ای از وجود این دست اماکن در سایر کلان شهرهای ایران باشد،هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - منیره غلامی توکلی : این جمله که شبکه های اجتماعی در ایران یله و رها هستند دور از واقعیت و یک بهتان به دولت و دست اندرکاران این حوزه نیست. با وجود اینکه به دستور مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی قریب 10 سال پیش به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شده است اما شاهد این مجارا هستیم که فعالیت های اعضای حقیقی و حقوقی این شورا نه تنها در صیانتی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نمی کند بلکه با سهل انگاری ها و بلاتکلیفی های موجود در ساختار خود یا ، این فضا را تبدیل به جعبه ای جادویی کرده است که هر لحظه از آن شاهد یک نوع تهاجم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی موضوعات اخلاقی می باشیم.
این در حالی است که با خواندن متن حکم تشکیل و انتصاب اعضای شواری عالی فضای مجازی به دغدغه ها و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مقوله مهم پی برد. « رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملی فضای مجازی کشور ایجاد کند.»
یکی از معاونت های مهم و تأثیرگذار در شورای عالی فضای مجازی، معاونت معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی است « رسانه‌های نوین، بازی‌های رایانه‌ای، حوزه محتوا با تولید فضای مجازی سالم، مفید و ایمن، صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، خط و زبان فارسی و اقتصاد محتوا موضوعاتی است که در حوزه محتوا دنبال می‌شود. اما متأسفانه ضربه زننده ترین بخش در فضای مجازی یله و رها طوری فرهنگ، عرف و اعتقادات مردم ایران از کودک تا سالمندان را هدف قرار داده است که گویی علاوه بر اعضای معاونت فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی، نهادهای نظارتی و از همه بدتر خانواده ها ، خود را به خواب زده یا اراده یا اعتقادی برای مقابله با این هجمه فرهنگی ندارند!.
اشاعه فحشا در فضای مجازی به حدی رسیده است که علاوه بر برخی سلبریتی های نوکیسه، افراد معلوم الحالی چون معتادان، اراذل و اوباش، قانون شکنان حریم خصوصی خود و دیگران و .. محتواهای را در شبکه های مختلف اجتماعی بارگزاری کنند که جز تخریب فرهنگ و اخلاقیات در جامعه هیچ تأثیر دیگری ندارد.
صد البته به نظر می رسد که این دست اقدامات نه به صورت جزیزه ای و پراکنده و نه شکل شخصی و فردی بلکه بصورت کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده در حوزه حجاب و عفاف، شبه افکنی در دین، اختلاف افکنی در قومیت های ایرانی، تضعیف نیروهای انتظامی و به سخره گرفتن آنها و ضایع کردن حقوق شهروندی و حقوق های خاص زنان، کودکان .. در نهایت تزلزل بینان خانواده و از بین بردن هویت ایرانیان است.
به تازگی بعد از نشر کلیپی از وادار کردن یک کودک به مصرف مواد مخدر توسط پدرش چشم مان به تبلیغات گسترده آرایشگاه های مختلط کلان شهر تهران که می تواند نمونه ای از وجود این دست اماکن در سایر کلان شهرهای ایران باشد،هستیم.
فیلم برداری سلفی و آزادانه دختری که خود را در اختیار آرایشگر مرد گذاشته است تا او را پیراش و آرایش کند! گفت وگوی صمیمانه یکی از دختران آرایشگاهی در تهران که سعی دارد علاوه بر نشان دادن مردان حاضر در محیط با آنها گپ و گفت وگویی داشته باشد حاکی از این دست که فضای یله و رها شده فضای مجازی به آنها این جسارت را داده است که علاوه بر تبلیغ و تهییج نوجوانان به حضور در چنین مکان های معلوم الحالی که اکثرا نیز زیرزمینی هستند! نیروهای نظارتی کشور چون نیروی انتظامی و اماکن را به سخره بگیرند و از فعالیت آزادانه خود خبر دهند! شاید هم منظور اعلام موجودیت خود به شکل کاملا رسمی است.
نکته مهم بعد از مطالبه گری از سوی شورای عالی فضای مجازی مجموعه ای که باید خوراک درست را به دست مخاطبان و کاربران فضای مجازی برساند و یا شرایط را برای تولید خوراک فکری و فرهنگی درست فراهم کند و از نمود وبروز محتواهای نامتعارف جلوگیری نماید، سکوت تعجب برانگیز نهادهای نظارتی است. نهادهای مانند اماکن که خود را با این بهانه که این دست آرایشگاه ها که اکثرا در منازل مسکونی یا برج های پرتردد و شلوغ راه اندازی می شوند فاقد مجوز کار هستند از این رو نمی توانند بر آنها نظارت داشته باشند دست روی دست گذشته اند. برخی دیگر از نهادها از همین موضوع با این بهانه که آرایشگاه های مختلط بیشتر در خانه ها راه اندازی می شود و خانه نیز جزء حریم شخصی افراد است از دخالت در این موضوع خو را مبرا می دانند. این درحالی است که قطعا می توان با قانون گذاری درست یا خوانش درست قانون راه حلی مناسب برای از بین بردن این دست موانع برداشت.
از این باتوجه به اینکه اماکنی شبیه به آرایشگاه های مختلط بیشتر پوششی برای اقداماتی نظیر اغفال دختران ایرانی برای خروج از کشور و سوء استفاده های جنسی از آنها است یا مکان هایی برای بازیابی روسپیگری یا فضاهایی برای روابط خارج از عرف زن و مرد با یکدیگر است این مطالبه گری از نیروهای انتظامی و پلیس سایبری حق جامعه ایرانی به ویژه بانوان و مادران سرزمین مان است که هرچه زودتر نسبت به شناسایی، جمع آوری و مجازات عاملان این دست اقدامات ضدفرهنگی و خلاف اخلاق و عرف عمومی اقدام شایسته داشته باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اینستاگرام، هنجازشکنان حوزه حجاب و عفاف، آرایشگاه های زنانه،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا