زهره الهیان: توهین به مقدسات دینی، جاهلیت مدرن مدعیان لیبرال دموکراسی/ هدف تحریک احساسات مسلمانان و تشدید اسلام هراسی است
1399/06/26 - 11:27
تاریخ و ساعت خبر:
93521
کد خبر:
در نشست ادیان توحیدی منادی آزادی و کرامت

زهره الهیان: توهین به مقدسات دینی، جاهلیت مدرن مدعیان لیبرال دموکراسی/ هدف تحریک احساسات مسلمانان و تشدید اسلام هراسی است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توهین به مقدسات دینی، جاهلیت مدرن مدعیان لیبرال دموکراسی است گفت: هدف از این دست اقدامات تحریک احساسات مسلمانان و تشدید اسلام هراسی است و بر ما لازم است که با نفوذ گفتمانی موجی جهانی علیه این دست اقدامات ایجاد کنیم تا دشمنان ادیان توحیدی اجازه تکرار این حرکت ها را به خود ندهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نشست ادیان توحیدی منادی آزادی و کرامت در واکنش به توهین تکراری نشریه فرانسوی ""شارلی ابدو" با حضور آیت الله سید محمد قائم مقامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادیان توحیدی از کشورهای مختلف در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
در این نشست بین المللی زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: متأُسفانه جهان معاصر دچار یک تضاد گفتمانی در خصوص حقوق بشر شده است به این معنا که از یک طرف شعارهای پر زرق و برق حقوق بشری داده می شود و بحث کرامت انسانی و صلح عدالت مطرح می شود اما آنچه در عمل می بینیم چیزی جز شعار نیست!.
وی با بیان اینکه شعارهای حقوق بشری ابزاری شده است برای جنایت ها، نسل کشی ها، تبعیض نژادی و اهانت به مسلمانان ، گفت: با وجود همه ی این موارد شاهد این هستیم که از سوی مجامع بشری و بین المللی اتفاقی نمی ا فتد!. و این در شرایطی است که برخی از کشورهای غربی و مکتب لیبرال دموکراسی دم از شعار آزادی بیان، آزادی عقیده و آزادی مذهب می زنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهانت اخیر و تکرار شده نشریه شارلی ابدو، اهانت به عقاید یک میلیارد مسلمان در سرار تا سر جهان است، افزود: این در حالی است که بندهایی در اعلامیه جهانی حقوق بشر داریم که اگر قرار بر عمل شدن به آن بود امروز باید واکنش جدی در محکوم کردن این نوع اهانت ها ببینیم.
الهیان با اشاره به بخشی از اعلامیه جهانی حقوق بشر گفت: در این اعلامیه آمده است که کسی حق ندارد اظهاراتی را صورت دهد که باعث جنگ افروزی شود.
وی تصریح کرد: این نوع حرکت ها با هدف تحریک مسلمانان انجام می شود تا با برانگیخته احساسات مسلمانان اسلام هراسی را تبلیغ کنند .
رئیس کمسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: با چنین حرکاتی و اتفاقاتی که می افتند– توهین به مقدسات ادیان الهی – شعارهایی مانند صلح، عدالت، امنیت که از شعارهای سازمان ملل است به خطر می افتد و یک نوع نفرت پراکنی بین جمعیت مسلمانان به وجود می آید و این با اهداف سازمان ملل در تضاد است.
این نماینده مجلس شورایی اسلامی افزود: سازمان ملل به صرف یک قطع نامه ی بی خاصیت اکتفا می کند اما شورای حقوق بشر سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل به این نوع حرکت ها ورود نمی کنند تا اهانت هایی را که به ساحت پیامبر گرامی اسلام می شود را محکوم کنند.
الهیان توهین به مقدسات دینی را یک نوع جاهلیت مدرن دانست و افزود: علی رغم شعار لیبرال دمکراسی و لیبرالیسم متأسفانه شاهد یک نوع جاهلیت مدرن در برخی از جوامع هستیم که این تعصبات و اسلام ستیزی حاکمان کشورهای غربی را وا می دارد تا نسبت به توهین به پیامبر اسلام سکوت می کنند و آن را محکوم نکنند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز ملت ها متوجه یک نوع نقص و خلاء جدی هستند و نیاز به منجی عالم بشریت بین ملل جهان به ویژه ملل مسلمان احساس می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد این نوع حرکت های باید استمرار داشته باشد و ما به یک نشست و بیانیه اکتفا نکنیم بلکه با یک نفوذ گفتمانی و با ارتباطی که با ان جی او های مردمی در سر تا سر جهان یک حرکت و موجی علیه این دست اهانت ها ایجاد کنیم که دشمنان اسلام و دشمنان ادیان توحیدی اجازه تکرار این حرکت ها را به خود ندهند.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود چنین اتفاقات نامبارکی انسان بیشتر و بیشتر به یاد این حقیقت می اف تد که صلح و عدالت در عرصه جهانی در سایه تفکر توحیدی و ادیان توحیدی اتفاق خواهد افتاد.
آیت الله قائم مقامی در نشست بین المللی ادیان توحیدی، منادی آزادی و کرامت با بیان اینکه ذات اهانت به پیامبر اسلام وحشی گری است، افزود: این تکرار اهانت است و وقتی نشریه فرانسوی اعلام می‌کند کار درستی انجام داده و باز هم انجام می‌دهد نشان دهنده یک خباثت ذاتی است.
وی با اشاره به اینکه امروز جهان در آستانه تجربه عظیم بازگشت مجدد به انبیا قرار گرفته است، گفت: همه فهمیده اند که در دنیای مدرن که قرار بود دین کنار برود، اما انبیاء الهی مورد توجه قرار گرفته اند و همه منتظر منجی عالم بشریت هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: سردمدار دوران جدید، سیره‌های انبیاست و امیدواریم جهان بشریت متحول شود و حاکمیت شیطانی کنونی که برگشت به جهالت قدیم است به زودی تمام شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زهره الهیان، نشست ادیان توحیدی منادی آزادی و کرامت، آیت الله سید محمد قائم قامی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا