شناخت ظرفیت های  بومی و منطقه ای، نخستین گام بانوان برای کارآفرینی/ چشم انداز اشتغال را کارآفرینی قرار دهید
1399/06/31 - 08:26
تاریخ و ساعت خبر:
93742
کد خبر:
بانوی کارآفرین گنبدکاووسی:

شناخت ظرفیت های بومی و منطقه ای، نخستین گام بانوان برای کارآفرینی/ چشم انداز اشتغال را کارآفرینی قرار دهید

بانوی کارآفرین گنبدکاووسی با بیان اینکه بهترین فرصت ها برای بانوان شناخت ظرفیت های بومی و محلی و منطقه ای شان است، گفت: بانوان، ببینند چه چیزهایی در شهر یا منطقه زندگی شان رونق دارد ؛ به تولید ، بهینه سازی و بازاریابی و فروش آن بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از گنبدکاوس : پایگاه های مقاومت بسیج اکثرا در مساجد محلات سراسر کشور قرار دارند. این پایگاه ها محل رفت و آمد بانوان و آقایان بسیجی است که از نظر نگاه به زندگی و مطالبات فرهنگی ، سیاسی و اعتقادی با هم اشتراکات زیادی دارند. این رفت و آمد ها که هر کدام به صورت مجزا تحت عنوان « پایگاه مقاومت بسیج خواهران و پایگاه بسیج مقاومت برادران » صورت می گیرد، دفتر بسیج را محلی برای آشنایی بیشتر افراد یک محل با یکدیگر و اطلاع از وضعیت زندگی و معیشت آنها می کند. در این بین دفتر بسیج، محل تبادل نظرات ، آرا و تجربیات افراد یک محل می شود افرادی که از نظر فرهنگی و اقتصادی در یک سطح قرار دارند و می توانند در کنار یک دیگر تعاونی را شکل دهند که نتیجه آن کارآفرینی یا نجات یک زندگی باشد.

" سکینه عرب" متاهل است و تقریبا یک سال است که کار سبد بافی را از خانه خود در گنبد کاووس آغاز کرده است او به گفته خودش با انگیزه ایجاد شغل برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست به این حرفه روی آورده است.
وی که یک بانوی بسیجی است در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: سرمایه ابتدایی من ۳۰۰ هزار تومان بود اما با یاری خدا و همتی که به خرج دادیم اکنون 5 نفر در کارگاه ما مشغول کار هستند و خدا را شکر هر کدام ماهیانه ۶۰۰ تا۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند.
این بانوی کارآفرین با بیان اینکه مشوق اصلی من خانم رحیمی فرمانده پایگاه محله مان بود و من این موفقیت را مدیون امید به خدا، تفکر بسیجی، تلاش جهادگرانه و بسیجی گون خودم و خانواده ام می دانم، می گوید: خانواده و حمایت های خانواده از کارآفرین به ویژه کارآفرین زن در پیشبرد اهداف و موفقیت بانوان از اهمیت بالای برخوردار است و در مورد من نیز همین مسئله صدق می کند .

خانم عرب با اشاره به سرپرست خانوار بودنش، می گوید: به دلیل فوت همسرم، صفر تا صد مسولیت زندگی برعهده ام افتاد ولی آن روزها منبع درآمدی نداشتم و نیاز به کار را احساس کردم از این رو در منزل مشغول به کار شدم واطرافیان از من حمایت کردند. از آنجایی که معتقدم موفقیت هر فرد در جامعه بستگی به خودش دارد و خواستن، توانستن است و هر کسی که تلاش کند و صادقانه پیش رود موفقیت همراه او خواهد شد، بدون ترس و نگرانی با تمام قوا چشم انداز کار خود را گسترش و کارآفرینی برای سایر بانوان در نظر گرفتم.
این بانوی بسیجی ادامه می دهد: البته در این مسیر فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتم مثلا بعد از مدتی متاسفانه با بیماری کرونا روبه روشدیم و چهار ماه سفارش و فروش نداشتیم! ولی با تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی دوباره کارمان خوب شد تا جایی که شیرین ترین موفقیتمان رقم خورد و توانستیم از چند استان کشور سفارش کار بگیریم و در این راه نیز دوست خوبم خانم رحیمی به ما کمک زیادی کرد.

وی با اشاره به مشکلات و موانعی که در این کار با آن دست و پنجه نرم می کند، می گوید: کار ما با نخ، سر و کار دارد و کارخانه این مواد اولیه کار ما را بصورت مستقیم در اختیارمان می گذارد و می گوید: نخ را از لاهیجان تهیه کنید! این روش و نوع برخورد ما را به زحمت می اندازد.

این بانوی کارآفرین می گوید: این بخش کوچکی از موانع و مشکلات ما در اولین قدمی است که برای تولید کالا بر می داریم و قطعا برای همه کارآفرینان مشکلات دیگری نیز وجود دارد که گاها این مشکلات و موانع مشترک هستند! ازمسولین تقاضا می کنم ، افرادی که واقعا میخواهند کار کنند را حمایت نمایند تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و علاوه بر خوداشتغالی و خارج شدن از چرخه حمایت نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی یا ... بتوانند برای افراد دیگری نیز اشتغال زایی کنند.

عرب در پایان به بانوان ایرانی توصیه می کند که در مشکلات صبر،تحمل، پشتکارومهم ترازهمه امید به خداوند داشته باشند و راه خود را از خانواده جدانکرده و تن به هرکاری ندهند بهترین فرصت ها برای بانوان شناخت ظرفیت های بومی و محلی و منطقه ای شان است، ببینند چه چیزهایی در شهر یا منطقه زندگی شان رونق دارد و قابل فروش است و به تولید ، بهینه سازی و بازاریابی و فروش آن بپردازند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرینی، گنبدکاووس، بانوان کارآفرین، سبدبافی، کارگاه سبدبافی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا