طرز تهیه مربای به | نکات کلیدی برای خوشرنگ شدن این مربای خوشمزه
1399/08/06 - 17:36
تاریخ و ساعت خبر:
95003
کد خبر:

طرز تهیه مربای به | نکات کلیدی برای خوشرنگ شدن این مربای خوشمزه

مربای «به» یکی از پرطرفدارترین مرباهاست که به‌راحتی می‌شود در منزل با رعایت چند نکته آن را درست کرد و وعده‌های صبحانه را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر سرو کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مربا درست کردن ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی قطعا طعم و عطر مربای «به» خانگی و خوشمزه ارزش آن را دارد که این زحمت را به خودتان بدهید. به‌خصوص که خواص به برای سلامتی فراوان و بی‌مانند هستند. بهتر است برای تهیه مربای به از به‌های محلی استفاده کنید. به این ترتیب مربای شما عطر و طعم خیلی بهتری پیدا می‌کند. موقع خرید به، آن را بو کنید. به محلی عطر خاصی دارد. به اندازه یک مشت است و پوست آن حالت کرکی دارد. معمولاً این میوه‌های محلی ظاهر ناهمگونی دارند. پس اگر به‌های صاف، یکدست و یک‌شکلی در میوه‌فروشی دیدید بدانید که این میوه‌ها برای تهیه مربا مناسب نیستند. قبل از تهیه مربا طعم میوه را بچشید. اگر شیرین است می‌توانید مقدار شکر را صد گرم کمتر کنید.
در این مطلب طرز درست کردن مربای به را یاد می‌گیرید که خیلی‌خیلی ساده است. تنها کافی است نکات گفته شده در آخر دستور را رعایت کنید. فراموش نکنید اندازه شکر مربا تا حدودی سلیقه‌ای است. پس می‌توانید کمی آن را کمتر کنید به‌خصوص در صورت شیرین بودن به. همچنین می‌توانید کمی شکر اضافه کنید. اما این مقدار را بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم در هر کیلو تغییر ندهید. زیاد بودن شکر باعث شکرک‌زدن مربا می‌شود. کم بودن آن هم مربا را خراب و ماندگاری آن را کم می‌کند.
مواد لازم برای مربای به
به؛ یک کیلوگرم
شکر؛ یک کیلوگرم
آبلیمو؛ یک قاشق غذاخوری
هل؛ ۵ عدد
► مرحله اول
به‌ها را بشویید. پوست بکنید و به اندازه دلخواه خرد کنید.
► مرحله دوم
درون قابلمه ۷ لیوان آب بریزید و به‌های خرد شده را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید به‌ها بپزند و کمی نرم شوند (دقت کنید به‌ها له نشوند). این مرحله حدود نیم‌ساعت طول می‌کشد.
► مرحله سوم
پس از این‌که به‌ها کمی نرم شدند شکر و دانه‌های هل را اضافه کنید (دانه‌های هل را از پوست آن خارج و استفاده کنید). با حرارت ملایم ۳-۴ ساعت اجازه دهید مربای به مجلسی بپزد و رنگ آن قرمز شود.
► مرحله چهارم
پس از آماده شدن مربا آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه مربا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. مربای خنک شده را درون شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید.







نکته‌های کلیدی تهیه مربای به
– برای قرمز شدن رنگ مربا باید زمان پخت حرارت ملایم باشد و درِ قابلمه نیز بسته باشد. در این صورت مربای خوشرنگ و قرمزی خواهید داشت.
– می‌توانید از کمی زعفران دم‌کرده برای خوشرنگ شدن مربا استفاده کنید.
– بهتر است مربای به را در قابلمه مسی درست کنید. البته اگر نکات را رعایت کنید در قابلمه چدن، تفلون یا سرامیکی هم مربای خوبی خواهید داشت.
– از آنجا که به خودش عطر خوبی دارد نیازی نیست به مربا اسانس یا وانیل اضافه کنید. استفاده از هل هم اختیاری است.
– توجه کنید مربای به را کمی رقیق‌تر از مرباهای دیگر از روی حرارت بردارید. در غیر این صورت بعد از پخت حالت ژلاتینی پیدا می‌کند.
– مربای «به» رنده‌ای هم به همین صورت تهیه می‌شود. تنها کافی است «به» را به جای خرد کردن رنده درشت کنید.
منبع: ایران‌کوک
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آشپزی - دستور پخت، تغذیه، غذا،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا