رد خون شهدای آمر به معروف ، خط بطلان بر ادعاهای پوچ زن ستیزی اسلام است
1399/08/03 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
95010
کد خبر:
آمارخشونت و قتل زن غربی،نمایشگر نگاه کریه به زن در فرهنگ غربی

رد خون شهدای آمر به معروف ، خط بطلان بر ادعاهای پوچ زن ستیزی اسلام است

ایران اسلامی بیش از 80 شهید و 5 جانباز را در عرصه امر به معروف ونهی از منکر تقدیم انقلاب اسلامی و امنیت اخلاقی جامعه کرده است، از این بین بیش از 90 درصد این شهدا به خاطر د فاع از" ناموس" که همان زن مسلمان ایرانی است جان شیرین را فدا کرده اند با این وجود می توان گفت :رد خون شهدای امر به معروف ،خط بطلانی بر ادعاهای پوچ دشمنان در نشان دادن چهره خشن و زن ستیز از اسلام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - میترا خسروبیک : شهدای امر به معروف و نهی از منکر از مظلوم ترین شهیدان انقلاب اسلامی هستند که جان شیرین خود را برای نگهداشت حرمت ناموس وطن فدا کرده اند. خداوند متعال خداوند نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است و از این رو می توان گفت آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشیان خدا در زمین هستند.
جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آیات قرآن و احادیث پیامبر و ائمه اطهار به گونه ای است که می توان نتیجه گرفت وجه تمایز امت اسلامی و یکی از مؤلفه های ایمان به خدا و رسیدن به سعادتمندی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.
خداوند متعال در سوره مبارکه آل عمران آیه 110 می فرماید: «کُنْتُمْ خَیرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ»؛ شما بهترین امتی بودید که پدید آمدید (از این رو که) امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و به خدا ایمان دارید.
پیامبراسلامی نیز در سخنانی بی توجهی و کم توجهی به امر به معروف و نهی از منکر را نشانه های ضعف در ایرمان می دانند و می فرمایند: « إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِیفَ الَّذِی لَا دِینَ لَهُ فقیل له: و ما المؤمن الذی لا دین له؟ قال: الذی لاینهی عن المنکر»؛ خدا بدش می آید و مبغوض می‌دارد مؤمن ضعیفی را که دین نداشته باشد. یکی از اصحاب عرض کرد آن مؤمنی که دین ندارد،چه کسی است؟ فرمود: آن کسی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام نمی‌دهد.
اما امر به معروف ونهی از منکر از آنجایی که مبنای علمی، منطقی و وحیانی دارد، شجره طیبه ای است که هم فرد و هم جامعه از ثمره پاک آن بهره مند می شوند با توجه به سخنان گهربار امام علی علیه السلام درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نتایج اهتمام به این فریضه مهم دینی – اجتماعی را می توان در7 بند خلاصه کرد :امر به معروف در زمره‌ی «اهل معروف» قرار می‌گیرد؛2) امر به معروف به مؤمنان پشت‌گرمی می‌دهد؛3) ناهی از منکر، بینی منافقان، کفار و فاسقان را به خاک می‌مالد؛4) ناهی از منکر از کید و مکر منافقان در امان می‌ماند؛5) امر به معروف و عامل به آن، ناهی از منکر و تارک آن، حافظ و نگهدارنده. حدود الهی، هر سه از سلامت دنیا و آخرت برخوردار می‌گردند؛6) امر به معروف و نهی از منکر ثواب را مضاعف و اجر را فراوان می‌کند؛7) امر به معروف و نهی از منکر موجب قوام شریعت می‌گردد.
متأسفانه از تعداد شهدای امر به معروف کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست اما بنابر گفته معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح، کشور از ابتدای انقلاب تا سال 92، ایران اسلامی 80 شهید و 5 جانباز آمر به معروف و ناهی از منکر را تقدیم انقلاب کرده است. با این آمار با توجه به شهادت علی خلیلی ۳ فروردین ۹۳ و شهادت مسعود مددخانی۱۶ فروردین ۹۳ و شهادت محمد محمدی 27 مهر 99 ، فریضه امر به معروف ونهی از منکر که اکثریت آن را دفاع از نوامیس وطن شکل داده است، 83 شهید را تقدیم امنیت و اخلاقمداری جامعه مسلمین کرده است.
کوچکترین شهید امر به معروف شهید " ناصر ابدام" 15 ساله است وی در سال 1354 در محله ابوذر تهران چشم به جهان گشود، دوران کودکی را در میان خانواده ای مؤمن و متعهد سپری کرد و در سن 7 سالگی به مدرسه رفت. با ورود به مدرسه راهنمایی به عضویت بسیج، درآمد و در تمام نمازهای جماعت و مراسم مذهبی شرکت ميکرد. حضور پدر در عرصه نبرد حق علیه باطل در جنوب کشور، ناصر را علاقمند به دفاع از میهن اسلامی ساخت. او به خاطر اخلاق حسنه اش در میان دانش آموزان مدرسه و بسیجیان مسجد از محبوبیت خاصی برخوردار بود، اقامه نمازهای شبانه وعشق به امام (ره) و پیروی از سیره ایشان او را به صراط مستقیم رهبري کرد.
ناصر در سال 1369 بعد از انجام فریضه نماز جمعه، در مقابل پارک لاله تهران توسط گروهی از اراذل و اوباش و بر اثر ضربات چاقو به پهلو و قلب، در سن 15 سالگی و در راه حمایت از نوامیس کشورش به شهادت رسيد. ضارب توسط مردم دستگير و تحويل مقامات قضائی شد. پیکر پاک ناصر را در بهشت زهرای تهران در قطعه 40 ردیف 70 به خاک سپردند.
شهید فرخ رضا فقیهی نیز یکی دیگر از شهدای آمر به معروف است که در شب بارانی 22 آبان سال 1380 پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت خود در متلاشی کردن یک خانه فساد در اطراف بجنورد، بخاطر اینکه تعداد متخلفین زیاد بود و همگی در یک خودرو جا نمی شدند دوستانش را راهی می کند و خود کنار جاده اصلی منتظر آمدن خودروی بعدی می شود
در این هنگام بخاطر لغزندگی مسیر یک مینی بوس از مسیر جاده اصلی منحرف می شود و با این شهید بزرگوار برخورد می کند که منجر به شهادت او می شود. این شهید بزرگوار نیز برای ایجاد امنیت اجتماعی به ویژه امنیتی که لازمه حضور اجتماعی زنان در جامعه است جان خود را فدا کرد.
شهید علی خلیلی، طلبه جوان تهرانی بود که به خاطر نهی از منکر در جریانی در 25 تیر سال 90 در یکی از محلات شرق تهران به وسیله سلاح سرد زخمی شده بود پس از 32 ماه تحمل جراحات وارده، سوم فروردین سال 93 دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه 24 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
خود شهید علی در باره آن شب می گوید: « نیمه شعبان دو سال پیش – سال 90- به نظرم ساعت دوازده شب بود که می‌خواستیم دو نفر از دوستانم را به خانه‌‌شان در خاک سفید برسانم که دیدیم پنج، شش نفر در حال اذیت دو خانم هستند و به زور می‌خواستند وی را سوار ماشین کنند با هم گلاویز شدیم و یکباره چاقویی که نمی‌‌دانم از کدام سو، نثار ما شد..»
و آخرین شهدای امر به معروف بسیجی شهید محمدمحمدی است .پاسدار محمدی ۳۳ ساله و متولد ۱۳۶۶ در شهر تهران بود و عضو بسیج پایگاه مقاومت بسیج انصار الامام تهران و سال ها سابقه بسیجی فعال داشت. او در جریان امعر به معروف و نهی از منکر و دفاع از بانویی که مورد توهین لفظی عده ای اراذل و اوباش قرار گرفته بود در تاریخ ۲۷ سال جاری در خیابان استخر تهران بر اثر ضربات چاقو به شهادت رسید!
بر اساس اظهارات شاهدین ماجرا چند تن از اراذل و اوباش که به قصد خریدن نان به یک نانوایی می‌روند در حین پارک کردن ماشین خود به ماشین یک خانم برخورد کرده و پس از آن این 3 نفر اراذل و اوباش با الفاظ بسیار زشت و رکیک و ناموسی این خانم و نانوا را مورد خطاب قرار می دهند و همین حین بسیجی شهید محمد محمدی وارد صحنه شده و اراذل اوباش را به عفت کلام و رعایت اصول اخلاقی دعوت می‌کند .در حین امر به معروف این اراذل به فحاشی خود ادامه داده و پس از درگیری با بسیجی محمد محمدی تعدادی دیگر است از دوستان خود را نیز مطلع کرده و وارد جریان این درگیری می کنند. در نهایت یکی از آنها با چاقو ضربه ای به پهلوی این بسیجی وارد کرده و و پس از انتقال او به بیمارستان و تلاش پزشکان به علت پاره شدن ریه و قلب به شهادت می رسد.
دلیل وارد شدن این شهدای گرامی به عرصه امر به معروف و نهی از منکر همانطور که با روایتی کوتاه از نحوه شهادتش مشخص شد دفاع از بانوان و زنان ایرانی بوده است که در ادبیات غیرتمندانه و شرافتمندانه مردان مسلمان از آنها تحت عنوان " نوامیس" یاد می کنند. زنان و دختران یا همان نوامیسی که مرد مسلمان ایرانی حتی در اندازه یک توهین کلامی، هتک حرمت و خشونت علیه آنان را بر نمی تابد. خواه این خشونت کلامی باشد، خواه یک نگاه یا یک حرکت نادرست و یا تجاوز به عنف...

این نشان دهنده جایگاه و ارزش زن در جامعه اسلامی و در نزد مرد مسلمان است. چیز که در غرب و نگاه غربی به زن و جایگاه او به هیچ وجه دیده نمی شود . بسیاری از اتفاقات ناگوار و خشونت هایی که در کشورهای غربی علیه زنان صورت می گیرد در مترو ، خیابان، پارک و حتی مراکز خرید و از همه بدتر دادگاه های است که زنان برای احقاق حق خود به آن مراجعه کرده اند.
روایت های مختلف و خبرهای متفاوت از اقصی نقاط اروپا و آمریکا نشان می دهد که ولنگاری رفتاری در جامعه غربی به حدی است که زنشان حتی در حضور شوهران خود و در ملاء عام مورد خشونت قرار می گیرند! نکته قابل توجه این است که این خشونت ها که اکثرا هم فیزیکی است و می توان از آن تحت عنوان تجاوز به عنف یا دکرد، در مهد فمنیست و افکار فمنیستی و مدعیان دفاع از حقوق زن اتفاق می افتد و کسی خم به ابرو نمی آورد!.
این درحالی است که در تقویم این کشورها 16 روز نارنجی برای جنگ و مقابله با خشونت علیه زنان تدارک دیده شده است! داستان از این قرار است که ۲۵ نوامبر ۱۹۶۰؛ خواهران میرابل، معروف به پروانه‌ها، کسانی که بخاطر فعالیت‌های سیاسیشان در کشور دومینیک به شکل خشونت‌آمیزی به قتل رسیدند، اتفاقی که آن‌ها را به نماد مبارزات فمینیستی علیه خشونت تبدیل کرد.
همه‌ اقدامات این سه زن باعث شد که ۳۱ سال بعد، روز مرگ خشونت‌آمیز آن‌ها، به روز جهانی منع خشونت علیه زنان نام‌گذاری شود و حالا سال‌هاست این روز به همراه ۱۵ روز دیگر به مناسبت فعالیت علیه خشونت جنسیتی علیه زنان همراه می‌شود. ۱۶ روزی که هر یک به نوعی داستان خشونت علیه زنان را بازگو می‌کند.
سازمان ملل هر سال اسم این روزهای نارنجی را مرتبط با یکی از مصادیق خشونت علیه زنان می‌گذارد؛ خشونت روانی، زبانی، خیابانی، اقتصادی، خانگی، فیزیکی و ... برای مثال سال 2018 موضوع این روزها «خشونت مبتنی بر جنسیت» بود و سال 2019تجاوز موضوع این ۱۶ روز نارنجی بود با وجود این کارهای تبلیغاتی و بین المللی به ویژه در سطح اروپا که دولتمردان آنان به احناء مختلف و با تدارک پروتکل های مداخله جویانه و نفوذگرایانه که محوریت آن دفاع از حقوق زن در کشورهای مسلمان است ! شاهد بالا رفتن آمار تجاوز در کشورهای اروپایی هستیم! گویی مدعی کوزه گری خود از کوزه شکسته آب می خورد! و نتیجه این آمری بی عمل جامعه ای بی بندوبار و خالی از امنیت برای زنان نیست!.

آمار ترسناک تجاوز در دنیا؛ از آفریقا تا آمریکا و اروپا
تخمین زده شده است که ۳۵ درصد زنان در طول زندگی خود به نوعی با آزار و اذیت جنسی روبرو شده‌اند، در بیشتر کشورها آمار درستی در رابطه با تجاوز جنسی وجود ندارد. در بیشتر کشورها کمتر از ۴۰درصد زنان که با خشونت جنسی روبرو می‌شوند درخواست کمک می‌کنند و کمتر از ۱۰ درصد این افراد این موضوع را به مقامات قضایی اطلاع می‌دهند.

به طور کلی آمار سال ۲۰۱۹ در رابطه با تجاوز جنسی از این قرار است:
جالب است بدانید در رده‌های بعدی این فهرست هم کشورهای استرالیا، کانادا، هندوستان، بلژیک، انگلیس، فرانسه و ایالات متحده قرار دارند و همین آمار خط بطلانی بر ادعاها و رفتارهای دخالت جویانه غرب در زمینه حقوق زن در جوامع دیگر به ویژه جوامع مسلمان دارد. با این آمار می توان به جایگاه زن در جوامع غربی پی برد و ابر خیال آزادی و برابری زن و مرد با یکدیگر و احقاق حقوق زن و برخورداری زنان از جایگاه بالای انسانی در نگاه غربی را پاک کرد!
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زن، زن مسلمان، ناموس، دفاع از ناموس،شهدای امر به معروف،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا