راه اندازی سامانه «پاکاریم» برای ساماندهی نیروهای جهادی
1399/08/06 - 18:25
تاریخ و ساعت خبر:
95071
کد خبر:

راه اندازی سامانه «پاکاریم» برای ساماندهی نیروهای جهادی

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا، سامانه «پاکاریم» مخصوص ثبت‌نام نیروهای داوطلب راه‌اندازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مهدی مسکنی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ساماندهی نیروهای جهادی برای مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در کنار سایر مردم به فعالیت پرداخت و در این مرحله نیز پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا، سامانه «پاکاریم» راه‌اندازی شده است.
وی افزود: سامانه «پاکاریم» مخصوص ثبت‌نام نیروهای داوطلب برای فعالیت در عرصه‌های مختلف است و تنها طی چند روز اخیر نیز ۳۴ هزار نیرو برای فعالیت‌های داوطلبانه و اقدامات مردمی ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: برخی از این نیروها در زمینه رشته‌های پزشکی و به عنوان نیروهای کمک پرستار و داوطلب ساماندهی خواهند شد و در سراسر کشور با اعلام نیاز هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستانی، فراخوان حضور این افراد برای کمک به کادر درمان داده می‌شود. قسمت دیگری از داوطلبان ثبت‌نامی در این سامانه نیز برای حضور در محله‌های آسیب پذیر و کمک به اقشار به عنوان حامی محله فعالیت خواهند کرد. شماری از داوطلبان نیز در فعالیت‌های جمعی از جمله ضدعفونی کردن معابر، اماکن یا منازل افراد مبتلا به کرونا فعال خواهند بود.
مسکنی افزود: این سامانه پس از جمع‌بندی و جلسات با مسئولان استان‌ها، مناطق و جمعی از اعضای کادر درمان راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم در زمینه مقابله با کرونا موفق عمل کنیم.
وی در خصوص طرح «بلوک‌بندی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر» نیز عنوان کرد: بر اساس این طرح، سامانه «سایر» برای ساماندهی و ثبت اطلاعات نیازمندان سراسر کشور راه اندازی شده و ۲۳۰ هزار مجموعه خیریه نیز اطلاعات خود در زمینه کمک‌های مردمی را به اشتراک می‌گذارند. در این راستا خانواده‌های نیازمند رهگیری شده و بر اساس اطلاعات ثبت شده آنها در این سامانه، از کمک‌های معیشتی برخوردار می‌شوند.
رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بیان کرد: این سامانه از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند و هنگامی که یک خانواده نیازمند از یک گروه جهادی و خیریه کمکی دریافت کند، مشخص شده در نتیجه به تمامی خانواده‌ها به صورت منظم کمک اعطا می‌شود.
مسکنی در خصوص رسیدگی به نیازمندان نیز عنوان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در یک طرح ساماندهی جدید قرار است بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان و اقشار کم برخوردار توزیع کند. در همین راستا نیز به تمامی افراد تحت حمایت قرارگاه امام رضا یعنی به ۴۰۰ هزار نفر بسته‌های معیشتی و بهداشتی اعطا خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.pakarim.com نسبت به ثبت‌نام خود به عنوان نیروی داوطلب در میدان مبارزه با کرونا اقدام کنند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سامانه پاکاریم,نیروی جهادی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا