تحریم‌ها، خرید دارو برای ایران را سخت کرد
1399/08/06 - 18:37
تاریخ و ساعت خبر:
95085
کد خبر:

تحریم‌ها، خرید دارو برای ایران را سخت کرد

نیویورک تایمز در تحلیلی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از نیویورک تایمز: آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که در صورت راه یابی بایدن به کاخ سفید، کار وی برای لغو تحریم‌های علیه ایران سخت خواهد بود.
برایان اُ تول، مشاور سابق در دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: این کار برای بایدن خطرناک و مسیر را برای او سخت خواهد کرد.
بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده دوران سختی برای لغو این تحریم ها خواهد داشت. از طرفی شرکت‌های بین‌المللی شرایط بسیار سختی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی ایران یا حتی خرید نفت از ایران خواهد داشت و با نگرانی‌های زیادی روبرو می‌شوند.
ترامپ در روزهای اخیر ، به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در راستای فشار حداکثری پرداخت. اما این در شرایطی است که ایران توانسته تا حدی نفت خود را بفروشد. کارشناسان اعلام کردند که ایران روزانه ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت را به چین و سوریه ارسال می‌کند.
این در حالیست که علیرغم ادعای آمریکا در مورد معافیت دارو از تحریم ها ایران با کمبود جدی دارو در شرایط همه گیری مواجه شده است.
شرکت.ها به دلیل تحریم ها و ترس از مجازات‌های آمریکا از انجام تراکنش با ایران امتناع دارند و از آن خودداری می‌کنند بنابراین تهیه دارو برای ایران دشوار شده است، ‌‌به نظر می رسد بایدن با کار راحتی برای مذاکره و لغو تحریم ها روبرو نیست و به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد. هدف ترامپ سخت کردن کار دولت احتمالی بعدی است‌.
از سوی دیگر نماینده آمریکا در امور ایران هم تاکید کرده که لغو تحریم ها برای بایدن کار آسانی نیست.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تحریم,دارو,ایران,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا