فرانسه مهد آزادی بیان یا نفرت پراکنی؟/ اگر آزادی بیان واقعی باشد اسلام ناب محمدی (ص) گسترش می یابد
1399/08/10 - 09:56
تاریخ و ساعت خبر:
95222
کد خبر:

فرانسه مهد آزادی بیان یا نفرت پراکنی؟/ اگر آزادی بیان واقعی باشد اسلام ناب محمدی (ص) گسترش می یابد

اسلام ستیزی و اسلام هراسی دو حربه مهم غرب برای مقابله با دین مبین اسلام است. در این میان غرب داعش را با دستان خود ساخت تا اسلام را یک دین خشونت آمیز درمیان جهانیان بدل و معرفی کند. این موضوع با از بین رفتن داعش به دست مسلمانان خنثی شد اما حالا غربی ها سعی می کنند که با استفاده از همین ایده آنهم به طور حملات تروریستی کور که به مرگ چند تن منجر شده است، دوباره اسلام ستیزی را در غرب باب کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: پس از کشته شدن معلم فرانسوی به دست یک فرد چچنی تبار بود که موج دیگری ازاسلام ستیزی در غرب رشد کرد. جالب است که در این میان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که در مراسم گرامی داشت این معلم شرکت می کرد بر طبل اسلام ستیزی کوبید و از سوی دیگر با اسم ازادی بیان مطرح کرد که دوباره روزنامه هتاک به پیامبر اکرم(ص) کاریکاتور ایشان را منتشر خواهد کرد.
این موضوع سبب ساز حرکت عظیم مسلمانان جهان در برابر توهین به پیامبر اعظم شد و مردم کشورهای مختلف اعلام کردند که کالاهای فرانسوی را تحریم می کنند.
فرانسه خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان می داند. به نظر می رسد که رئیس جمهور فرانسه چیزی از واقعیت آزادی بیان نمی داند و آنرا درک نمی کند که مطرح می کند توهین دوباره به پیامبر اکرم(ص) نوعی آزادی بیان است و باید ادامه یابد.
درواقع آزادی به معنای واقعی و چیزی که توسط همه کارشناسان و نخبگان جهان پذیرفته شده و در منشور سازمان ملل و قوانین جهانی آمده است به این معناست که افراد تا جایی آزاد هستند که به آزادی و جان و مال و اعتقادات دیگران ضربه ای وارد نکنند. اما فرانسوی ها به جای مفهموم آزادی بیان به دنبال نفرت پراکنی و خشونت افکنی هستند.
جالب اینجاست که خودشان به راحتی در مقابل این توهین ها ضربه پذیر شده اند و در شرایطی که با مشکلات بسیاری روبرو هستند و جلیقه زردها همواره نسبت به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کف خیابان های این کشور اعتراض می کنند حالا مورد تحریم مسلمانان جهان قرار گرفته اند. قطعا این تحریم ها مشکلات فرانسه را بیشتر خواهد کرد.
از سوی دیگر نفرت پراکنی در جهان خود محدود کننده آزادی بیان و اندیشه است. در آزادی بیان افراد مسائل خود را به طور منطقی بیان می کنند و به بحث و تبادل نظر می گذارند اما در نفرت پراکنی افراد به آدم های شرطی تبدیل می شوند که هیچ استدلالی را قبول نمی کنند. نفرت پراکنی باعث ایجاد انسان های دگم و خشک فکر می شود اما وقتی آزادی بیان باشد دیالکتیک و بحث و بررسی ها افزایش یافته و گرایشات به حقیقت بیشتر می شود. البته به نظر می رسد آزادی بیان واقعی در اروپا و فرانسه اگر اتفاق بیفتد قطعا دین اسلام با توجه به گستره فکری که دارد میان مردم جهان محبوبیت بیشتری می یابد و گرایش به دین ناب محمدی (ص) قطعا بیشتر می شود.
اما فرانسوی ها به جای آزادی بیان حالا با استفاده ابزاری از آن و بدون اینکه آزادی واقعی ایجاد کنند سعی می کنند که به نفرت پراکنی و خشونت افکنی در دنیا علیه مسلمانان دست بزنند.
چندی پیش بود که خبر رسید که در پی این نفرت پراکنی ها و موج اسلام ستیزی یک فرانسوی سگ خود را به جان دو خواهر مسلمان ومحجبه انداخت که باعث آسیب آنها شد. روایتی که یکی از این خواهران از این موضوع داشت به خوبی اثرات نفرت پراکنی را در این زمینه آشکار می کند.
اسلام ستیزی و اسلام هراسی دو حربه مهم غرب برای مقابله با دین مبین اسلام است. در این میان غرب داعش را با دستان خود ساخت تا اسلام را یک دین خشونت آمیز درمیان جهانیان بدل و معرفی کند. این موضوع با از بین رفتن داعش به دست مسلمانان خنثی شد اما حالا غربی ها سعی می کنند که با استفاده از همین ایده آنهم به طور حملات تروریستی کور که به مرگ چند تن منجر شده است، دوباره اسلام ستیزی را در غرب باب کنند. این درحالی است که هر گاه حقیقت دین اسلام برای جهانیان آشکار شده است محبوبیت دین مبین اسلام بیشتر شده و گرایش های بیشتری به این دین انجام شده است. به نظر می رسد رئیس جمهور فرانسه هم بی خود در این حوزه دست و پا می زند. در این زمینه وی هم باعث گسترش و شناخت بیشتر مردم جهان از اسلام می شود و هم اینکه نشان می دهد فرانسه نه تنها به دموکراسی خواهی و آزادی بیان پایبند نیست بلکه حتی نمی داند آزادی بیان واقعی چیست.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرانسه، آزادی بیان، توهین به پیامبر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، شارلی ابدو،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا