اجرای طرح « فدک » در راستای توسعه اشتغال خانگی بانوان/ شور خدمت رسانی بانوان بسیجی به هموطنان در تقویم روزهای کرونایی کشور تجلی یافت
1399/09/04 - 13:07
تاریخ و ساعت خبر:
96004
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه محمدرسول الله (ص) خبر داد:

اجرای طرح « فدک » در راستای توسعه اشتغال خانگی بانوان/ شور خدمت رسانی بانوان بسیجی به هموطنان در تقویم روزهای کرونایی کشور تجلی یافت

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تهران بزرگ از اجرای طرح فدک در راستای توسعه اشتغال خانگی و حمایت از بانوان کارآفرین، توسط حوزه های مقاومت بسیج خواهران تهران بزرگ، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - در چهارمین روز از نمایشگاه « امید روزهای سخت » که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج در پادگان ولیعصر(عج) سپاه تهران بزرگ در حال برگزاری است، بانوان بسیجی توانمندی های خود را در عرصه های مختلف رزمی، علمی، فرهنگی ، خدمات رسانی و پزشکی به نمایش گذاشتند.
در این نمایشگاه « پایگاه مقاموت بسیج خواهران شهید زنده دل» ناحیه مسلم بن عقیل و «حوزه ۱۱۰ نجمه خاتون» ناحیه مقاومت امیرالمؤمنین (ع) به عنوان پایگاه و حوزه نمونه بسیج خواهران سپاه تهران بزرگ، توانمندی های خود را عرصه های کارآفرینی، سازندگی، خدمات بهداشتی و درمانی، معرفی شهدای شاخص بانوان، علمی و فن آوری ...در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
همچنین نونهال رزمی کار و زنان نانجیکوکاربسیجی در حرکاتی زیبا، قدرت بدنی و مهارت های خود را به نمایش گذاشتند.
در حاشیه بازدید از این نمایشگاه سودابه اکبری مسئول بسیج خواهران سپاه تهران بزرگ در گفت وگویی با خبرنگار طنین یاس ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام، گفت: با شیوع کرونا فعالیت های بسیج به ویژه بسیج بانوان از کارهای فرهنگی به سمت و سوی خدمات در عرصه های مختلف کمک مؤمنانه، یاری رساندن به کادر درمانی و ... کشید شد و جلوه های کم نظیری از حضور مؤمنانه و مؤثر بانوان بسیجی در رده های سنی مختلف را به نمایش گذاشت.
وی با بیان اینکه بانوان بسیجی در یک سالی گذشته که جامعه ایران با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می کند در کنار مردم آسیب دیده از کرونا و خانواد های کم برخوردار و نیازمند به ویژه در مناطق محروم قرار گرفتند، اظهارداشت: در این زمینه بانوان بسیجی با راه اندازی کارگاه های دوخت ماسک و توزیع رایگان آن در بین نیازمندان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تهیه و توزیع بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، حضور در کنار کاردردرمانی در بخش های کرونایی بیمارستان ها، تغسیل داوطبانه اموات کرونایی و تهیه جهیزیه در راستای تسهیل ازدواج نوعروسان نیازمند ، خدمات رسانی کرده و همچنان تا ریشه کن شدن ویروس کرونا به خدمات رسانی خود ادامه خواهند داد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه محمدرسول الله، تصریح کرد: البته حضور بانوان بسیجی در عرصه های خدمات رسانی به جامعه فقط منوط به بروز حوادث طبیعی یا مواردی مثل شیوع بیماری چون کرونا نیست؛ بلکه رخداد این دست حوادث جلوه بارزتر و فرصت بیشتری برای تجلی عملکرد بانوان بسیجی است.
وی یکی از زیباترین این جلوه ها را حضور کم نظیر بانوان بسیجی در پایگاه های انتقال خون برشمرد، کمکی مؤمنانه که به اندازه نجات جان انسان ها اهمیت دارد.
اکبری در پاسخ به این سؤال ما که آیا خاطره زیبایی از حضور بانوان بسیجی تهران بزرگ در پشت جبهه دفاع از سلامت دارید، گفت: « در یکی از بازدیدهای مان از کارگاه دوخت ماسک خواهران بسیجی، متوجه حضور دخترخانمی نوجوان شدم. او کلاس پنجم دبستان بود که با شور و اشتیاق خاصی پشت چرخ خیاطی در کنار سایر بانوان بسیجی مشغول دوخت ماسک شده بود. این دخترخانم ده –یازده ساله گفت که خیاطی بلد نبوده است و چند ورزی در کارگاه آموزش دیده و با کسب اجازه از والدینش به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی در کارگاه دوخت ماسک مشغول شده است.»
این مسئول بسیج خواهران تهران بزرگ ادامه داد: نکته قابل توجه در این مقوله یکی اعتماد والدین به پایگاه های بسیج و فعالیت های بسیج است که اجازه حضور دختر خانم های خود را در فضاهایی که عطر و رنگ بسیجی دارد، می دهند و نکته دوم مردمی بودن و دلنشین بودن اسلوب و شاکله بسیج برای جوانان است که آنها را مشتاقانه به سمت خود می کشد و این درست نقطه مقابل خواست دشمنان ماست.
وی در پایان با اشاره مجدد به میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت : می خواهم خبری خوش را به عنوان عیدی به بانوان تهرانی به بویژه بسیجیان بدهم ! و آن هم طرح « فدک » است که در راستای توسعه مشاغل خانگی و خانگی است. در این طرح قرار است در هر حوزه مقاومت یک کارآفرین و یک مشاور اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد و بحث اشتغال زایی خانواده ها را رقم بزند.
اکبری بیان کرد: اکنون نیز پایگاه های مقاومت در راستای حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال برای بانوان، با ایجاد صندوق های قرض الحسنه گام های خوبی را بر می دارند. بسیجیان برای بهره بردن از پتانسیل این صندوق های قرض الحسنه باید ابتدا به پایگاه مقاومت بسیج محله خود مراجعه کنند و عضو صندوق آن پایگاه شوند. با عضویت در این صندوق، می توانند در کارگاه های رایگان، مهارت های لازم برای راه اندازی شغل مورد نظر خود را ببینند. نکته مهم در برگزاری این کارگاه های تدریس اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای و ارائه مدرک پایان دوره از سوی آنهاست.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در صورت موفقیت در آزمون فنی و حرفه ای و کسب مدرک از سوی این سازمان، فرد می تواند از صندوق پایگاه مقاومتی که در آن عضو است، وام گرفته و با راه اندازی یک شغل خانگی وارد بازار کار شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح فدک، توسعه کارآفرینی، سپاه تهران بزرگ، بسیج خواهران سپاه تهران بزرگ، هفته بسیج، نمایشگاه امید روزهای سخت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا