ترفندی ساده برای آنکه شیشه عینک هنگام ماسک زدن بخار نکند
1399/09/07 - 18:40
تاریخ و ساعت خبر:
96108
کد خبر:

ترفندی ساده برای آنکه شیشه عینک هنگام ماسک زدن بخار نکند

استفاده از ماسک در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ برای عینکی‌ها کار ساده‌ای نیست. افرادی که در محیط‌های کاری و مکان‌هایی که ماسک زدن در آنجا اجباری است مجبور به استفاده از عینک هستند، معمولا به دلیل بخاری که روی شیشه‌های عینک‌شان می‌نشیند،‌ دچار مشکل می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از یورونیوز، یک جراح مغز و اعصاب در آمریکا اما با ترفندی جالب توانسته بر این مشکل غلبه کند. راه‌کار نه چندان دشوار این پزشک آمریکایی که در این گزارش به آن اشاره شده، می‌تواند برای استفاده همزمان از عینک و ماسک راهگشا باشد.
مشکلات استفاده از ماسک
همه می‌دانیم که استفاده از ماسک ممکن است برای اغلب افراد ناخوشایند است و ناراحتی‌هایی را هم ممکن است به همراه داشته باشد.
آکنه،‌ تحریکات ناحیه پشت گوش، سردرد، سوزش گلو و احساس تنگی نفس بخشی از مشکلاتی است که برخی از ما هنگام ماسک زدن در دوران کرونا بخشی از آن را تجربه کرده‌ایم.
جمع شدن بخار ناشی از تنفس روی شیشه عینک هم جزئی از مشکلات کوچک استفاده از ماسک محسوب می شود. دلیل این مسئله کاملا روشن است: ماسک‌ها هوای گرم و مرطوب بازدم را به سمت بالا هدایت می‌کنند و این فرایند سبب تراکم بخار روی شیشه و اذیت افراد عینکی می‌شود.
چند راه‌کار خوب تاکنون برای جلوگیری از این پدیده پیشنهاد شده که برخی از آنها نظیر تنظیم صحیح ماسک، شستشوی شیشه عینک با صابون و یا حتی استفاده از اسپری‌های ضد غبار مورد آزمایش قرار گرفته است. مشکل این راه‌کارها این است که برای موثر بودن باید مدام تکرار شوند.
اما برای آنکه این مشکل را یکبار برای همیشه حل کنیم بهتر است به راه‌کار ساده یک پزشک جراح آمریکایی خوب توجه کنیم.








استفاده از چسب پانسمان
دانیل هیفرمن یک جراح مغز و اعصاب در ممفیس، دومین شهر پرجمعیت ایالت تنسی در آمریکا است. او که از عینک استفاده می کند پیش‌تر بارها هنگام عمل‌های جراحی از بخار روی معذب و ناراحت شده بود.
دکتر هیفرمن ترفند جالبی را برای جلوگیری از جمع شدن غبار پیدا کرد. او با قرار دادن یک چسب پانسمان بالای ماسک و چسباندن آن به تیغه بینی مشکلش را حل کرد.
این پزشک آمریکایی سپس در شبکه اجتماعی توییتر با انتشار پیامی حاوی عکس ابتکار جالب خود از این ترفند رونمایی کرد. او در این توییت نوشت: «من این راه‌کار را در اتاق عمل یاد گرفتم.»
این ترفند نه‌تنها غبارگرفتگی عینک را رفع می‌کند، بلکه باعث جلوگیری از لغزیدن ماسک به پایین نیز می‌شود. پزشک آمریکایی در گفتگو با شبکه سی تی وی نیوز می‌گوید: «بسیاری از جراحان فقط از نوار چسب معمولی موجود در اتاق عمل برای این کار استفاده می‌کنند اما این نوع چسب باعث تحریک تیغه بینی می‌شود. به همین دلیل من تصمیم گرفتم از یک چسب پانسمان ساده استفاده کنم و زیر آن تکه‌ای پنبه قرار دهم تا تیغه بینی را اذیت نکند.»
دکتر هیفرمن پس از آنکه با این روش مشکلش را حل کرد از افرادی که عینک به چشم می‌زنند خواست ترفندهای مختلفی را برای استفاده همزمان از ماسک آزمایش کنند و مناسب‌ترین شیوه را برای خود برگزینند.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ماسک,سلامت,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا