تب تند اعداد رند در خانواده های ایرانی/ میلاد یک نوزاد در روزی با عدد رند چه تفاخری دارد؟
1399/09/09 - 08:28
تاریخ و ساعت خبر:
96176
کد خبر:

تب تند اعداد رند در خانواده های ایرانی/ میلاد یک نوزاد در روزی با عدد رند چه تفاخری دارد؟

برای برخی از افراد گویی اعداد رند یک سحر و جادو محسوب می شود و تب تندی برای بدست آوردن این اعداد آنها را می گیرد. این تب شدید نیز باعث سوء استفاده برخی ها می شود و سودجویان نیز از همین روزنه وارد شده و سعی می کنند این تب را شدت ببخشند و بازار داغی برای خود دست و پا کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - پیشتر ها در مواردی همچون شماره تلفن های رند شاهد افزایش قیمت های نجومی بودیم . البته این شماره ها چون بیشتر و بهتر به یاد باقی می مانند و در ارتباطات و تماس تلفنی بسیار مد نظر قرار می گیرند، می تواند این گرانی را توجیه کند اما در موارد غیر ضروری دیگری دیده می شود که این تب تند افراد را درگیر خود می کند که اصلا توجیه عقلانی و روانی ندارد.
ماجرای روزهای رند که برخی را به آب و تاب می اندازد که فرزندشان را دراین روز به دنیا بیاورند یکی از همین موارد است که چند سالی است شدت یافته است. در این ماجرا حتی افراد آنقدر درگیر هدف پوچ خود می شوند که برای آن پولهای هنگفت خرج می کنند و جان نوزاد خود را نیز در این راه به خطر می اندازند.
تنظیم روز زایمان و به دنیا آوردن فرزند از جمله مواردی است که برخی از خانواده های سعی می کنند با پرداخت هزینه پزشکی و به کمک برخی از تجهیزاتی که در اختیار می گیرند، از آن بهره‌مند شوند و به هدف خود که به دنیا آوردن کودک در آن روز خاص روند مانند 9/9/99 است، برسند. اینکه ممکن است این تجهیزات برای کودکی که واقعا به آن نیاز داشته باشد در دسترس نباشد و یا اینکه جان کودکی که زوتر به دنیا می آید و اجزای بدن آن هنوز به خوبی در رحم مادر تشکیل نشده است، برای بسیاری از خانواده ها کمتر اهمیت دارد؛ حکایت از این تب تند و حرکت غیرعقلانی برخی خانواده ها دارد.
البته در این راه متاسفانه برخی از کادر پزشکی هم سوءاستفاده می کند که به نظر می رسد که بایستی در این زمینه با دخالت بخش های نظارتی از این کار جلوگیری کرد و بازار سیاه این موضوع را برچید.
اینکه چه فخر و مباهاتی دارد که فرزند یک خانواده در یک روز رند به دنیا بیاید نیز مسئله ای خاص است که هنوز نمی توان برای آن توجیه عقلانی دست و پا کرد و بیشتر می شود آنرا نادانی از سر فخر فروشی نام نهاد.
این موارد و چشم و همچشمی های خانوادگی بر سر فرزندان یکی از مسائل منفی و آسیب زا در پرورش کودکان به شمار می رود. این فخر فروشی و رقابت بر سر فرزند که از پیش از تولد نوزاد شروع می شود متاسفانه زندگی یک انسان را تحت شعاع خود قرار می دهد. اینکه فردی در یک روز رند به دنیا بیاید چه تفاوت و شاخصه ای با دیگران دارد موضوعی است که والدین فرزندان باید به آن پاسخ بدهند؛ چراکه در دنیای واقعی به دور از هیجانات کاذب این موارد اصلا سبب شاخص شدن و موفقیت فرد نمی شود.
چه اینکه نگاه به این ظواهر هر چه قدر شدیدتر باشد والدین را برای اینکه فرزندی خلاق و با حسنات اخلاقی و حرفه ای و کاری پرورش بدهند و مسائل مهم پرورشی و معنوی دور می کند. مسائلی که هر چند که با تشدید ظاهر بینی در جامعه کمرنگ شده است اما هنوز بسیار مورد توجه است و مسائل اخلاقی و شکوفایی استعدادهای مختلف است که به شخص تشخص و ارج و قرب می دهد و در بزنگاه ها باعث موفقیت وی و نحوه قضاوت افراد درباره او می شود.
آنچه این توجه بیش از حد به این ظواهر ایجاد می کند خودبرتر بینی کاذب است که بعدها فرد را در جامعه با یک اسیب بزرگ شخصیتی روبرو می کند؛ چراکه در واقعیت جامعه این موارد پس زده می شود و برخورد مناسبی با آن صورت نمی گیرد.
در موارد اسلامی نیز به مواردی چون انتخاب نام نیکو و تلاش والدین برای پرورش فرزند در سلامت جسمی و ذهنی و تربیت آنها برای اینکه نیروی مفید و اثرگذاری در جامعه باشند تاکید شده است. اما این نوع نگرش ها که یک نوع یورش هیجانی و غیر متمدنانه برای ظاهرسازی است باعث آسیب های شدیدی در خانواده و متعاقب آن جامعه بخصوص برای فرزندان چنین خانواده هایی می شود. اینکه فرد روز تولدش رند باشد برای اون یک امتیاز محسوب نمی شود امتیازات بیشتر پرورش صحیح و استفاده از قوه عقلانیت و روحیه بالا و سلامت جسمی و روانی اوست که وی را برای حضور موفق در جامعه تقویت و یاری می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تاریخ تولد، تاریخ تولد رند، اعداد رند، تب اعداد ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا