سردار باقری: قهوه خوردن با دشمن فایده ندارد
1399/10/29 - 18:48
تاریخ و ساعت خبر:
97726
کد خبر:

سردار باقری: قهوه خوردن با دشمن فایده ندارد

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها خنثی شود باید در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی قوی باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها خنثی شود باید در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی قوی باشیم.
سرلشکر پاسدار «محمد باقری» روز دوشنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهارکرد: یکی از مهمترین درس‌های دفاع مقدس ضرورت قدرت یابی ملت و نیروهای مسلح است. فرمانده کل معظم قوا بارها بر این مساله تاکید دارد. انتظار این که استکبار روحیه و راهبرد خود را تغییر دهد انتظاری کاملا پوچ و بیهوده و عبث است.
سرلشکر باقری گفت: استکبار روش و منش و روحیه اش و عمق کار و راهبردش دشمنی با ملت ایران و انقلاب اسلامی و جبهه حق و حرف حق است. اگر کسی فکر می‌کند که آمریکا و اذنابش و صهیونیست‌ها آنها روحیه و منش شان و مسیرشان تغییر می‌کند کاملا بیهوده و خطا است و اگر خدای ناکرده هم می‌دانند که تغییر نمی‌کند و مجدد روش نامناسبی برای فریب خوردن مجدد در پیش می‌گیرند که هیهات.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اما حتی اگر نادانسته چنین فکر می‌کنند باید بدانند که دشمن تغییرپذیر نیست. دشمنی است که سالها تلاش کرده که جهان را تصاحب کند و انقلاب اسلامی پیدا شده و مانع و سد راه آنها شده است طبیعی است که با این مانع بجنگند. این که سر میز بنشینند و فنجان قهوه ای در دست بگیریم لبخندی هم بزنیم چیزی عوض نمی شود البته این سرجای خودش است.
وی با طرح این سوال که چه باید بکنیم گفت: اگر می خواهیم تحریم را خنثی کنیم که امر رهبری است راه آن قوی شدن ملت ایران در تمام ابعاد است. در اقتصاد، دفاع، سیاست، اجتماع، فرهنگ و فضای مجازی باید ملت ایران قوی شود. هرکدام ما که در هر مسوولیتی هستیم باید این را به عنوان سرلوحه کار مشخص و با برنامه دنبال کنیم.
وی با بیان این که مسوولیت ما در نیروهای مسلح در بخش دفاع است گفت: البته تا حدی که به دفاع ما لطمه نخورد و در قانون اساسی هم آمده و مشی ما هم هست به سایر ابعاد و بخش های کشور کمک می کنیم اما اصل کار ما دفاع و امنیت است. ما حق نداریم در سایر ابعاد آنقدر افراط کنیم که کار اصلی ما فراموش شود.
سرلشکر باقری یادآور شد: در یک دوره ای نیروهای مسلح با نیت خیر وارد حوزه اقتصاد شدند که به مسایل اقتصادی کشور کمک کنند اگر افراطی در آن صورت بگیرد که ما در بخش دفاع لطمه ببینیم که ما مجاز به این نیستیم. برای رفع مشکلات به اقتصاد، سیاست، اجتماع ، فرهنگ و فضای مجازی کمک و همراهی می کنیم که البته در بخشی از ماموریت هایمان در این حوزه ها در بسیج، ‌نیروی انتظامی و نیروهای مسلح مسوولیت هایی داریم اما اصل مسوولیت ما دفاع و امنیت کشور است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که در مساله قوی شدن در امر دفاع همه شاهد هستند که نیروهای مسلح چگونه تلاش می کنند و صنعت دفاعی که از دفاع مقدس آغاز شده است به جاهای اساسی رسیده است گفت: در دو سالی که آمریکای جنایتکار عهدشکنی کرد و راهبرد فشار حداکثری و خروج از برجام را در پیش گرفت و تمام تعهدات را کنار گذاشت و اینقدر آزار و اذیت کرد ملت ایران نیز راهبرد مقاومت حداکثری را در پیش گرفت و اقدامات اساسی در دوسال گذشته صورت گرفت
وی با تاکید بر این که در مقطع ۲۰ روز اخیر تهدیداتی که این رژیم جمهور ورشکسته آمریکا و محتمل بود با کم عقلی او ما او را جدی گرفتیم افزود: نیروی مسلحی که اقتدار، ابتکار و چابکی دارد بدون اینکه در طرح‌های ما باشد، ظرف ۲۰ روز اخیر ۱۰ رزمایش تخصصی در کشور اتفاق افتاد همانند عملیات کربلای ۵ هیچ قرار نبود که عملیات شود و به آن مشکلی که در عملیات کربلایی چهار پیش آمد بالا فاصله کربلای پنج اتفاق افتاد. درست زمانی که نظام و فرماندهی معظم کل قوا تصمیم گرفتند آمادگی نیروهای مسلح در اوج باشد و این اقتدار و آمادگی دفاعی برای دلگرمی به ملت ایران و همچنین نمایش بازدارندگی برای جهانیان به نمایش گذاشته شود به سرعت این اتفاق افتاد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این رزمایش ها می توانست ظرف سه روز انجام شود اما برای اینکه امکان انعکاس آن برای مردم وجود داشته باشد این را در بیست روز برگزار کردیم رزمایش های دریایی، پدافند هوایی، پهپادی، موشکی برد متوسط و برد بلند جنگ الکترونیک تقویت جزایر خلیج فارس و همچنین رزمایش های زمینی که در پیش رو داریم اتفاقات فوق العاده مهمی افتاد.
وی با اشاره به پیشرفت های دفاعی کشور گفت: در صنعت دفاعی مسیر رشد و قدرت یابی ما همچنان ادامه دارد البته بخش بسیاری از تحقیقات و توانمندی‌های دفاعی ما قابل بیان نیست کارهای بسیار عظیمی در حال انجام است که تحقق امر رهبری برای قوی شدن است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگر به تهدیدات دشمن اشاره کرد و گفت:دشمنی که می‌خواست جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن سال گذشته را نبیند امروز به جایی رسیده و با این ورشکستگی و افتضاح روبروست مردم معترض آمریکا کنگره را فتح کرده اند و همه نمادهای تمدن امریکا را تخریب کردند و امروز پایتخت آنها به یک پادگان تبدیل شده است پایتختی که میخواهد مراسم تحلیف رئیس جمهور را برگزار کند.
سرلشکر باقری گفت: نیمی از ملت امریکا در نظرخواهی ها احساس شان این است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب صورت گرفته و رئیس جمهور آینده آمریکا رئیس جمهور قانونی آنها نیست این وضعیت آمریکایی است که خود را به عنوان الگوی دموکراسی در جهان بزک کرده بود.
وی افزود:بیانات بسیار تکان دهنده از سوی نخبگان مسئولین و دلسوزان آمریکا در این روز ها بیان شده است رئیس شورای راهبردی آمریکا می گوید در جهان وابستگی به آمریکا همچون گذشته نخواهد داشت اگر دوره پسا آمریکا نقطه شروع داشته باشد به طور قطع این تاریخ آن روزی است که به کنگره آمریکا حمله شد و به تصرف درآمد این افراد علاقه مند به ایران نیستند و دشمنان ملت ایرانند اما یک اعتراف علنی می کنند که در جلو چشم همه دنیا آبرویشان رفته است.
سرلشکر باقری گفت: این که یک رئیس جمهوری در طی چهار سال دو بار استیضاح شود در تاریخ آمریکا وجود ندارد ، اگرچه ملت ما دچار مشکلاتی است که بخش اعظمی از ان نتیجه عهد شکنی ها و فشار حداکثری بی‌سابقه است اما اینگونه نیست که دشمن آسوده بوده باشد. افول لیبرال دموکراسی آغاز شده است اگر یک روزی اندیشمندان در آمریکا لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ اعلام می کردند امروز نه تنها دیگر به این بیان اعتقاد ندارند بلکه خود آنها نیز اعلام می کنند که در بیان این مطلب اشتباه کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افول آمریکا به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و این اتفاق در حال رخ دادن است ما در کجا بودیم و به حمدالله امروز در چه جایی قرار داریم و دشمنان ما در چه جای قرار دارند.
سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: بخشهای مسئول برای حل مشکلات مردم مسئولیت فوق العاده سنگینی بر عهده دارند و کسانی که ادعا می کنند در صحنه می‌آیند، برای انتخاب شدن و برای تصدی مسئولیت های اجرایی در کشور باید همه گذشته را در ذهن خود مرور کنند و مانند تابلوی جلوی چشمانشان بگذارند که این ملت ما چه روزهایی را طی کرده و چه گرفتاری ها و مسائلی را تحمل کرده و چه خون هایی داده این همه ردیف می شوند برای کاندیداتوری و گرفتن پست و بعد همین وضعیتی است که شاهد هستید خیلی کار سنگینی بر عهده آنهاست و تعجب دارد که برای در دست گرفتن چنین پست و صندلی سر و دست بشکنند امیدواریم نگاه جدی برای حل مشکلات در انها شکل بگیرد.
وی ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا فرمودند اصل بر بی تاثیر کردن تحریم‌هاست البته دشمنان نان ما وظیفه‌شان برداشت تحریم هاست در برجام عهد کردند که تحریم‌ها را بردارند و باید بردارند، البته نه برجام اهمیتی دارد و نه اضافه شدن فلان کشور به این تعهد و یا کم شدن از این توافق اینها مهم نیست مهم این است که تحریم ملت ایران باید برداشته شود و آن گاه ملت هم مسئولان ایران مانند همیشه به تعهدات خود استوار هستند و توافقات هسته‌ای برمی‌گردد اما این صرفا وقتی امکان‌پذیر است که آن تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی را نیز شاهد هستید ، ماه هاست که صدها نفر مقابل منزل نخست وزیران رژیم اردو زده اند و می‌گویند که باید در برابر فساد و جنایاتی که انجام داده پاسخگو باشد این وضعیت رژیم صهیونیستی است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سردار باقری
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا