حضرت زهرا (س) پایه‌های بصیرت را در جامعه اسلامی بنا نهادند
1399/10/29 - 18:35
تاریخ و ساعت خبر:
97748
کد خبر:
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور:

حضرت زهرا (س) پایه‌های بصیرت را در جامعه اسلامی بنا نهادند

اراک- مسئول امور و زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور گفت: مسیری که حضرت زهرا (س) به تمام مسلمانان نشان دادند، شاخص اصلی امت اسلامی برای پیشگیری از انحراف است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مینو اصلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) برای جامعه امروز، بیان کرد: شخصیت این بانوی بزرگوار به عنوان یک شخصیت کلیدی برای تمامی دوران‌ها است، لذا به نظر بنده یکی از مهمترین شاخص‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) بحث تاریخ ساز بودن ایشان است؛ این بانوی بزرگ نه تنها تاریخ ساز هستند، بلکه امت اسلامی را به صلاح و بصیرت هدایت کردند.
وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در واقع پایه‌های بصیرتی در جامعه اسلامی بنا نهادند و مسیری که در راه پیروی از ولایت به تمام مسلمانان نشان دادند تا ابدیت این مسیر و راه اصلی به عنوان شاخص اصلی برای امت اسلامی جهت پیشگیری از انحراف خواهد بود. این بانوی بزرگوار بر اینکه امت اسلامی در طول دوران و زمان‌ها دچار انحراف نشوند چند شاخص مشخص را برای جامعه اسلامی تبیین کرده‌اند.
پیروی از امام و ولایت یک امر ضروری برای جامعه اسلامی است
مسئول امور و زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: وحدت امت ذیل امام امت اسلامی یکی از شاخص‌های تبیین شده حضرت زهرا (س) برای جلوگیری از انحراف امت اسلامی است. در تاریخ اسلام هر جا جامعه اسلامی در کنار امام امت بوده است، توفیقات بسیار زیاد و قابل توجهی در حوزه‌های مختلف به دست آورده‌اند. یکی دیگر از شاخص‌های تبیین شده توسط حضرت زهرا (س) برای امت اسلامی پیروی از امام و ولایت و در واقع در این مسیر حرکت کردن است پیروی از امام و ولایت یک امر ضروری برای جامعه اسلامی است و تاکید حضرت زهرا (س) پیروی و قدم برداشتن در این مسیر است.
اصلانی ادامه داد: پیروی از امام و ولی فقط به زبان نیست بلکه مصداق عملی آن را حضرت زهرا به خوبی نه تنها به زنان بلکه به امت اسلامی آموخته است. هر زمانی که امت اسلامی از امام و ولی زمان خود تبعیت نکردند ضربه‌های هولناک و جبران پذیری به جامعه اسلامی وارد شده است به عنوان مثال در زمان امام حسن مجتبی (ع) امت اسلامی از این امام معصوم تبعیت نکردند و در اثر همین تبعیت نکردن و همراهی با امام حسن مجتبی (ع) شاهد هستیم که جامعه و امت اسلامی به چه ذلت رسید و در اثر حکمرانی افراد ظالم و فاسد بر آنان با چه تنگناهای اقتصادی و سیاسی روبرو شد.
حضرت زهرا (س) در دفاع از ولی و امام عصر خود به پا می‌خیزند
وی اظهار کرد: زمانی که حضرت زهرا (س) به پیروی از ولی و امام عصر خودشان به پا می‌خیزند و دفاع می‌کنند، بحث اهمیت شجاعت و قیام امت را در برابر فتنه‌ها را گوشزد می‌کند همین شاخص حضرت بود که کشور ما را در برابر توطئه و فتنه‌های زمان از جمله فتنه ۸۸ بیمه کرد و این امت اسلامی بود که با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در نهم دی ماه تومار استکبار جهانی را که پشت این جریان فتنه بود را پیچیدند.
رئیس اسبق جامعه بسیج زنان کشور گفت: حضرت زهرا (س) با جو امنیتی و سیاسی که پس از رحلت پیامبر (ص) به‌وجود آمده بود، با شجاعت تمام قیام کردند و از جان خود برای دفاع از ولی و مقابله با ظلم مایه گذاشتند و این امر به جامعه اسلامی این پیام را گوشزد می‌کند که پیرو ولی بودن کفایت نمی‌کند، بلکه در کنار این پیروی اقامه حق و اقامه نظر ولی بسیار مهم است.
درک موقعیت‌ها یکی از شاخص‌های تبیین شده توسط حضرت زهرا (س) است
مسئول امور و زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور بیان کرد: مورد دیگر از شاخص‌های تبیین شده حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی درک موقعیت‌ها است منظور از درک موقعیت‌ها این است که در هر زمان ولی چه راهی را و چه موقعیتی را نشان می‌دهد به عنوان مثال اگر امروز کشور نیاز به پیشرفت علمی در یکی از حوزه‌ها را دارد، جامعه این پیشرفت علمی را بر اساس نظر ولی باید منطبق کند. زمانی که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند برای پیشرفت کشور تا زمانی که نفس دارند از پا نمی‌نشینم باید مسئولان و تمام مردم کشور نسبت به اهمیت پیشرفت علمی پی برده و در این راستا بر اساس نظر و شاخص‌های رهبر انقلاب برای پیشرفت علمی کشور قدم بردارند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر از منویات خود می‌فرمایند فرهنگ مثل هواست که در آن نفس می کشیم، دست اندرکاران فرهنگی با این سخن رهبر انقلاب باید برای این پاکیزگی قیام کنند و دست اندرکاران فضای مجازی باید بر اصلاح فضای مجازی قیام کنند. با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شبکه ملی اطلاعات را مطرح می‌کنند، مطالبه خانواده‌ها اجرای این شبکه است ولی در عمل شاهد هستیم اتفاقی در این حوزه صورت نگرفته است.
حضرت زهرا (س) اقامه عدالت و اقامه حق ولی از جامعه اسلامی طلب می‌کردند
اصلانی در پایان گفت: حضرت زهرا (س) نشان داد که در هر موقعیت زمانی و مکانی باید به دنبال اقتضائات که ولی بیان می‌کند، بود. امروز شاهد هستیم رهبر معظم انقلاب اقتضائات زمان را به درستی در تمام حوزه‌ها کامل شفاف و علمی بیان می‌کند و اینجا است که اهمیت اقامه این اقتضائات توسط امت مطرح می‌شود. حضرت زهرا (س) اقامه عدالت و اقامه حق ولی را نه به تنهایی، بلکه از جامعه اسلامی طلب می‌کردند به همین خاطر است که خود ایشان برای اقامه حق ولی درب خانه انصار می‌رفتند. اگر چه نهایتاً تنها ماندند و تنها دفاع کردند، اما برای دفاع از ولی وارد میدان شدند و نخبگان و اندیشه ورزان را فراخواندند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا(س)، مینو اصلانی، بصیرت؛
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا