تابوشکنی توئیتری فرانسوی ها از آزارجنسی،توسط محارمشان در دوران کودکی!/ جنبش «من هم » روایتگر بدون سانسور از وضعیت حقوق زنان و کودکان در غرب
1399/11/04 - 12:07
تاریخ و ساعت خبر:
97847
کد خبر:

تابوشکنی توئیتری فرانسوی ها از آزارجنسی،توسط محارمشان در دوران کودکی!/ جنبش «من هم » روایتگر بدون سانسور از وضعیت حقوق زنان و کودکان در غرب

نخستین چیزی که از راه اندازی پویش های مبتنی بر"آزارهای جنسی" با رویکرد افشاگری در حوزه زنان و کودکان به ذهن می رسد! ادعاهای برخی از کشورها در حمایت از حقوق زنان و کودکان است!به طوری که گاه خود را در کسوت دادستان دیده و در قالب اسناد حقوقی و بین المللی، قطعنامه ها و کنواسیون هایی را به سایر کشورها تحمیل می کنند و یا توسط همین قوانین آنها را برای رسیدن به اهداف ثانویه تحت فشار قرار می دهند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - جنبش من هم یا « # Me Too»» را به یاد دارید آن جنبشی که در اکتبر 2017 به صورت هشتک اینترنتی بین زنان اروپایی برای نشان دادن شیوع گسترده تجاوز و آزار جنسی و محکوم کردن آن مورد استفاده قرار گرفت.
این هشتگ که طی اتهاماتی مبتنی بر اذیت و آزار جنسی "هاروی واینستین" تهیه کننده آمریکایی آغاز شده بود؛ بعد از مدتی توسط سایر زنان که به دعوت "الیسا میلانو" تجربیات خود از آزارجنسی در فضای توئیتر مطرح کردند، بصورت گسترده ادامه یافت. هدف زنان اروپایی که جنبش طراحی شده توسط آنها مورد توجه زنان سایر کشورهای دیگر هم قرار گرفت در نشان دادن گستردگی و سیستماتیک بودن آزار جنسی به ویژه در محل کارشان بود. این هشتگ حدود ۵۰۰٬۰۰۰ بار توسط افراد مختلف به ویژه افراد مشهور استفاده شد بنا بر گزارش منتشر شده از سوی مرکز فرانسوی «بنیاد زنان» پس از راه اندازی کمپین MeToo در شبکه‌های اجتماعی، از هر ۱۰ زن حدود ۷ زن اعلام کرده‌اند که قربانی خشونتهای جنسی یا سکسیسم (جنسیت باوری) بوده‌اند.
این بنیاد برای دستیابی به این نتیجه، پرسشنامه‌ای را بصورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و ارزیابی پاسخ‌ها نشان داد که ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که از مسیر این کمپین، تجربه‌های تلخشان دربارۀ خشونتهای جنسی را بیان کرده‌اند.
این روزها بار دیگر جنبش من هم یا « # Me Too»» با رویکرد دیگری در حال گسترش است اینبار زنان و دختران از تجربیات آزار جنسی در دوران کودکی شان می نویسند تا از این طریق به نوعی دیگر اعتراض خود را به وضعیت حاکم بر جامعه از منظر امنیت جنسی و روانی کودکان به گوش جهان برسانند و از طرفی بتوانند تجربه نسبتا موفق خود در سال 2017 نسبت به پیگیری متجاوزان به زن در خصوص حمایت از کودکان نیز به کار بگیرند.
این موج جدید افشای اذیت و آزارهای جنسی کودکان به دنبال انتشار کتاب "کمی کوشنر"، دختر وزیر خارجه پیشین فرانسه آغاز شد. او در کتابش از اذیت و آزار جنسی برادرش از سوی ناپدری شان پرده برداشت. "اولیویه دوهامل"، ناپدری کمی کوشنر یکی از استادان سرشناس علوم سیاسی و عضو پیشین پارلمان اروپا است که این قضیه بی آبرویی بزرگی را برای وی به همراه داشته است و چه بسا پیش بینی می شود سرنوشت این افشاگری شبیه به سرنوشت افشاگری در خصوص " هاروی واینستین" شود .
نخستین چیزی که از راه اندازی چنین پویش های مبتنی بر " آزارهای جنسی" با رویکرد افشاگری در حوزه زنان و کودکان به ذهن می رسد! ادعاهای عجیب و غریب در عین حال حق به جانب، برخی از کشورها در حمایت از حقوق زنان و کودکان است به طوری که گاه خود را در کسوت دادستان یا وکیل الوکلاء دیده و در قالب اسناد حقوقی و بین المللی قطعنامه ها و کنواسیون هایی را به سایر کشورها تحمیل کرده و یا توسط همین قوانین و دستورالعمل ها که جنبه حقوقی برای کشورها دارد، آنها را تحت فشار قرار می دهند!
حال قضیه افشاگری در تجاوز به زنان در محیط کار یا تجاوز به کودکان در کشورهای پیشرفته اروپایی بنابر ادعاهای در خصوص حمایت از دو قشر کودک و نوجوان در چهارچوب قوانینی برگرفته از نگاه فمینیستی که مهمترین سند آن 2030 است! مصداق « هر چه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگنند نمک » است! بوی گند وضعیت حقوق اولیه زنان و کودکان در داشتن امنیت جسنی ، روانی و حتی اجتماعی چنان آزار دهنده است که برای زنان هیچ راهی جز انتشار این وضعیت در فضای مجازی آن هم علیه چهره های سیاسی و هنری خود ندارند!
اخبار و آمار از درصد قابل توجه تجاوز به کودکان در اروپا به ویژه در فرانسه آن هم توسط محارمشان خبر می دهد! چیزی که مانند بسیاری از کشورها به عنوان یک تابو شناخته می شود و قربانیان اذیت و آزارهای جنسی در خانواده ها اغلب به دلیل رابطه نزدیک خانوادگی با آزارگر، تاثیرات روانی تجربه اذیت و آزار جنسی از سوی محارم، هراس از تبعات خانوادگی پس از افشای تجربه های خود و دشواری اثبات اذیت و آزار جنسی در دوران کودکی شان، ترجیح می دهند که تجربه های خود را بیان نکنند.
جنبش من هم یا « # Me Too»» به نوعی این تابو را در فضای مجازی شکسته است و در طی چند روز گذشته هزاران توئیت با موضوع روایت اذیت و آزار جنسی از سوی محارم در فرانسه منتشر شده است. برونو کستل، نماینده مجلس ملی فرانسه یکی از افرادی بود که در صفحه توئیترش از تجربه خود از اذیت و آزار جنسی در دوران کودکی پرده برداشت. او اعلام کرد که در ۱۱ سالگی قربانی تجاوز جنسی شده بود.
به نظر می رسد اگر جنبش من هم با رویکرد تجاوز به کودکان در آینده ای نزدیک ، چهره های سرناش زیادی را بدنام کرده یا پرده از تجاوزگری آنان به حریم جنسی کودکان بر می دارد چیزی که قطعا در نخستین سال سده 21 میلادی تبعات فرهنگی - اجتماعی خاصی برای اروپائیان خواهد داشت و پایان خط چندین دهه آزادی در معنای ولنگاری رفتاری و فرهنگی را به همگان نشان می دهد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جنبش، می تو، « # Me Too»»، فرانسه،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا