احترام گوترش به تاب‌آوری دانش‌آموزان، معلمان وخانواده‌ها در ایام کرونا
1399/11/05 - 20:08
تاریخ و ساعت خبر:
97904
کد خبر:

احترام گوترش به تاب‌آوری دانش‌آموزان، معلمان وخانواده‌ها در ایام کرونا

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت گرامیداشت 24 ژانویه (پنجم بهمن) روز بین‌المللی آموزش به تاب‌آوری دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان در کووید ۱۹ ادای احترام کرد و گفت: وقفه در آموزش تاثیر زیادی در این سه قشر از جامعه می گذارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرد: امروز، در سومین روز بین المللی آموزش، اینجانب به تاب آوری آنان در رویارویی با همه گیری در اوج خود احترام می گذارم، که تقریباً تمام مدارس، موسسه ها و دانشگاه ها را مجبور به بستن درهای خود کرد. اگرچه این اختلال منجر به فراگیری نوآوری هایی شده، اما امیدهای آینده ای روشن تر را در میان قشر آسیب پذیر نیز ناکام گذاشته است.
دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این شرایط همه ما بهای آن را می پردازیم، افزود: هرچه باشد، آموزش پایه و اساس گسترش فرصت ها، تحول در اقتصاد، مبارزه با عدم بردباری، محافظت از سیاره مان و دستیابی به آرمان های توسعه پایدار است. در حالی که جهان به نبرد با همه گیری ادامه می دهد، باید از آموزش - به عنوان حق اساسی و کالای عمومی جهانی - برای جلوگیری از یک فاجعه نسلی، محافظت شود.
وی ادامه داد: حتی قبل از همه گیری، حدود ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان از حق تحصیل محروم شده بودند که اکثر آنان دختر بودند. بیش از نیمی از کودکان ۱۰ ساله در کشورهای با میزان درآمد کم و متوسط، خواندن یک متن ساده را یاد نمی گرفتند.
گوترش در ادامه پیام خود با تاکید بر اینکه در ۲۰۲۱، باید از همه فرصت ها استفاده کنیم تا این وضعیت را تغییر دهیم، افزود: باید از پر کردن مجدد «صندوق مشارکت جهانی برای آموزش» اطمینان حاصل و همکاری های جهانی آموزش را تقویت کنیم. همچنین باید تلاش خود را برای تصور مجدد آموزش افزایش دهیم - آموزش معلمان، پر کردن شکاف دیجیتالی و بازاندیشی در برنامه های درسی برای مجهز کردن نوآموزان به مهارت ها و دانش هایی که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مان، شکوفا می شوند.
دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: بیایید متعهد شویم که آموزش را برای همه - امروز و هر روز - ارتقا دهیم.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت، آنتونیو گوترش،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا