با تنها سایت همسریابی رسمی، آشنا بشوید/مراحل ثبت‌نام در «همسان‌گزینی» تبیان
1399/11/06 - 10:44
تاریخ و ساعت خبر:
97908
کد خبر:

با تنها سایت همسریابی رسمی، آشنا بشوید/مراحل ثبت‌نام در «همسان‌گزینی» تبیان

واحد همسان‌گزینی موسسه تبیان در زمینه ازدواج دائم و تک همسری فعالیت می‌کند و از متقاضیان هیچ وجهی برای این کار دریافت نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ماجرای کانال‌ها و سایت‌های همسریابی در ایران به خاطر نداشتن چارچوب مشخص و همچنین پیدا شدن مفسده‌هایی که ماهیت ازدواج و تشکیل خانواده را زیر سوال می‌برد، از همان ابتدا ممنوع شد و با گردانندگان آنها هم برخورد قضایی شد.
در این بین سایت «همسان‌گزینی» تبیان تنها سایت دارای مجوز در حوزه همسریابی است که زمینه فعالیت آن هم فقط در حوزه ازدواج دائم و تک همسری است. این سایت به مدت 5سال است بدون حاشیه و با ثبت 3500 ازدواج موفق در حال فعالیت است.
چند روز پیش شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان منوتو مدعی شد که سایت همسان‌گزینی تبیان بر اساس فعالیت در زمینه ازدواج موقت و ازدواج دختران کم سن و سال راه‌اندازی شده است. این شبکه در گزارشی با محتوای دروغ، سعی کرد ثابت کند که یک موسسه و سازمان رسمی و دولتی در ایران که مورد تایید نظام است در حال ترویج ازدواج موقت و به عقد درآوردن کودکان کم سن و سال است.
اما سایت همسان‌گزینی تبیان مشغول چه فعالیتی است و چرا شبکه منوتو گزارشی با اشتباهات فاحش برای زیرسوال بردن فعالیت این سایت پخش کرده است؟
تلاش منوتو برای دروغ‌پراکنی
در گزارش شبکه منوتو، بخشی از سخنان سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز همسریابی پخش می‌شود. درحالی که این سخنان مربوط به آن دسته از سایتهایی است که با کلاهبرداری از متقضیان پول دریافت می‌کنند و هیچ خدماتی هم در زمینه همسریابی ارائه نمی‌دهند. درحالی که سایت همسان‌گزینی موسسه تبیان به صورت کاملا رایگان فعالیت می‌کند.
گزارشگر این شبکه در گزارش مغرضانه خود سعی می‌کند با تکرار مکرر واژه «صیغه» مخاطب را متقاعد که یک سایت در نهادی دولتی برای ترویج و ارائه ازدواج موقت به راه افتاده است. درحالی شکل مشخص فعالیت سایت همسان‌گزینی تبیان و تاکید گردانندگان هم به خوبی نشان می‌دهد که محور فعالیت «همسان‌گزینی» ازدواج و دائم و تک همسری است.
منوتو برای اینکه سوژه خود را جدید و به روز جلوه بدهد، حتی به تفاوت تصویر و صدای گوینده متن نیز توجه نکرده است. یعنی در حالی که تصویر، بنر رونمایی از سامانه ملی هوشمند همسان‌گزینی در سال 1394 را نشان می‌دهد، گوینده مدعی می‌شود که این سایت در سال 1398 فعالیت خود را شرروع کرده است. البته این دست اشتباهات در گزارش منوتو کم نیست. تا آنجا که مجری حتی آدرس انگلیسی سایت را هم چک نکرده است و بارها «تِبیان» را «تَبیان» تلفظ می‌کند.
درباره همسان‌گزینی تبیان
واحد همسان‌گزینی موسسه تبیان از سال 1394 کار خود را با همکاری وزارت ورزش به طور رسمی آغاز کرد. این سایت تنها موسسه دارای مجوز در ایران است که در زمینه همسریابی فعالیت می‌کند. فعالیت این سایت هم منحصر به ازدواج دائم و تک همسری است.
همچنین تمام خدماتی که در این سایت ارائه می‌شود رایگان است و تاکنون از هیچ کدام از متقاضیان وجهی برای فعالیت در این سایت دریافت نشده است.
واحد همسان‌گزینی تبیان در 6استان کشور فعالیت دارد و تا الان بیشتر از 75هزار متقاضی در آن ثبت‌نام کرده‌اند. بیش از 3500 ازدواج نیز در این سایت ثبت شده است. این ازدواج‌ها 6ماه یک بار توسط کارشناسان رصد و پایش می‌شود تا عملکرد سایت در زمینه همسان‌گزینی بیشتر از گذشته بهبود پیدا کند.
فقط مجردها می‌توانند ثبت‌نام کنند
قسمت ثبت‌نام سایت همسان‌گزینی با عنوان «راهنمای ثبت‌نام مجردها» ثبت شده است. با ورود به این قسمت ابتدا از طریق یک آدرس اینترنتی یک کد به اسم « کدو واسط» دریافت خواهید کرد. سپس وارد لینکی دیگر خواهید شد که در آن کد واسط، شماره همراه و آدرس ایمیلی را وارد خواهید کرد. بعد از ثبت‌نام در این قسمت، فرم مرامنامه برای شما نمایش داده می‌شود.
در این مرامنانه توضیح داده شده است که مراحل همسریابی در این سایت از طریق خانواده‌ها انجام می‌شود و متقاضی باید خانواده خود را در جریان ثبت‌نام قرار بدهد. همچنین تاکید شده است که در هیچ بخشی از متقاضی وجهی دریافت نمی‌شود. همچنین توصیه‌های درباره مراحل آشنایی و در اختیار قرار دادن مشخصات دختر و پسر برای آشنایی اولیه ارائه شده است.
با پذیرفتن این مرامنامه در فرم بعدی اطلاعات متقاضی در چندین فرم شاما اطلاعات شغلی، خانوادگی، توانمندی‌ها، علائق و... ثبت می‌شود. آخرین فرم این مرحله، پاسخ به پرسش‌های روانشناختی است که در صورت تکمیل صحیح فرم‌های قبلی، در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. بعد از طی این مراحل، فرد دارای یک صفحه کاربری در سایت همسان‌گزینی تبیان خواهد بود.
مصاحبه حضوری تکمیلی
متقاضی همسریابی باید منتظر بماند تا کارشناسان سایت بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده است با او تماس گرفته و مصاحبه حضوری و یا تلفنی انجام بشود. پس از مصاحبه کارشناسان بخش همسان گزینی با بررسی پروفایل شما، موارد مناسب را گزینش و طی تماس تلفنی به شما معرفی خواهند کرد.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همسریابی، ثبت نام، سایت همسریابی، همسان گزینی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا