آندروژن درمانی در بهبود سرطان سینه موثر است
1399/11/06 - 19:19
تاریخ و ساعت خبر:
97926
کد خبر:
محققان استرالیایی پی بردند؛

آندروژن درمانی در بهبود سرطان سینه موثر است

دانشمندان تحقیقات جدیدی را در مورد آندروژن درمانی، یک روش درمانی قبلی برای سرطان سینه را آغاز کرده اند. تحقیقات اخیر در موش ها نشان می دهد که این روش ممکن است از رشد تومور جلوگیری کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین نوع بیماری‌ها در بین زنان است. این بیماری می‌تواند بسیار تهاجمی باشد و عامل دومین مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است.
آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که یک درمان ده ساله که سابقا مضراتش بیش از فواید آن تلقی می‌شد، در واقع می‌تواند در سرکوب تومورهای سرطان سینه مؤثر باشد.
اگر سرطان غیرتهاجمی سینه به موقع تشخیص داده شود، احتمال زنده ماندن فرد برای حداقل ۵ سال بعد ۹۹ درصد است. اگر سرطان تا ناحیه‌ای دوردست پیشروی کند، این برآورد تا ۲۷ درصد کاهش می‌یابد.
مردان و زنان هر دو دارای دو نوع هورمون آندروژن و استروژن هستند. این هورمون‌ها در رشد جسمی مؤثر هستند.
سطح آندروژن در مردان بیشتر از زنان است و تا حد زیادی بر رشد جنسی یک مرد تأثیر می‌گذارد. اگر سطح استروژن خیلی زیاد باشد، می‌تواند مشکلاتی مانند اختلال عملکرد جنسی ایجاد کند.
میزان استروژن در زنان نسبت به مردان بالاتر است. با نزدیک شدن به سن بلوغ، تخمدان‌ها استروژن بیشتری تولید می‌کنند و باعث تغییرات فیزیکی مشخص از جمله رشد سینه می‌شوند.
به گفته برخی متخصصان استروژن "نقش اصلی" در بروز سرطان سینه دارد.
انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد نظیر سرطان سینه ER مثبت. در این نوع سرطان، استروژن فاکتور اصلی رشد سلول‌های سرطانی است. اکثر موارد سرطان سینه ER مثبت است.
از جمله گزینه‌های درمانی موجود، جراحی برای برداشتن تومور سرطانی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و هورمون درمانی است. به طور معمول از هورمون درمانی برای کاهش سطح استروژن استفاده می‌شود.
آندروژن درمانی در نیمه اول قرن ۲۰ انجام شد. پزشکان استفاده از آن را برای سرطان سینه متوقف کردند چراکه تشخیص دادند آندروژن ها می‌توانند به استروژن تبدیل شوند.
این مسئله محققان را بر این باور داشت که آندروژن درمانی می‌تواند بیش از آنکه فایده داشته باشد، آسیب برساند، زیرا افزایش استروژن با سرطان سینه ارتباط دارد.
اما اخیراً محققان دانشگاه آدلاید استرالیا دریافتند گیرنده‌های آندروژن فعال، اثر مهارکننده ای بر روی انواع مختلف تومورهای سرطان سینه دارند.
با توجه به کارآیی این شیوه درمانی در مراحل مختلف بیماری در این مطالعه، محققان امیدوارند که این یافته‌ها در قالب یک دسته جدید از درمان سرطان سینه در آزمایشات بالینی انجام شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرطان سینه، سرطان پستان، تومور سرطانی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا