شبانه‌روزی به دیدار کتاب بروید!
1399/11/06 - 20:39
تاریخ و ساعت خبر:
97933
کد خبر:
نگاهی به شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران

شبانه‌روزی به دیدار کتاب بروید!

نفیسه مجیدی‌زاده: فکرش را بکنید؛ نیمه‌شب می‌توانید به یک نمایشگاه کتاب شبانه‌روزی بروید، بین غرفه‌ها قدم بزنید و مطمئن باشید که درهای بزرگ سالن‌ها بسته نمی‌شود و هیچ‌وقت هیچ بلندگویی با صدای بلند اعلام نمی‌کند که لطفاً نمایشگاه را ترک کنید!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نفیسه مجیدی‌زاده: فکرش را بکنید؛ نیمه‌شب می‌توانید به یک نمایشگاه کتاب شبانه‌روزی بروید، بین غرفه‌ها قدم بزنید و مطمئن باشید که درهای بزرگ سالن‌ها بسته نمی‌شود و هیچ‌وقت هیچ بلندگویی با صدای بلند اعلام نمی‌کند که لطفاً نمایشگاه را ترک کنید!
«حسین صفری»، معاون اقتصاد و فرهنگِ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «بیش از ۱۷۰۰ ناشر در این دوره فعالیت می‌کنند. البته چون نمایشگاه مجازی است و ممکن است به‌طور مثال ناشران عمومی یا دانشگاهی درحوزه‌ی کودک و نوجوان هم کتابی داشته باشند، بنابراین در حقیقت نمی‌شود گفت چند ناشر کودک و نوجوان در این نمایشگاه هستند، اما ناشران کودک و نوجوان استقبال بسیار زیادی از این نمایشگاه داشتند.»
به گفته‌ی او خریداران و علاقه‌مندان کتاب می‌توانند به‌صورت ۲۴ساعته از طریق درگاه tehranbookfair.ir وارد نمایشگاه شوند.
صفری درباره‌ی شکل جست‌وجوی کتاب در این نمایشگاه می‌گوید: «کتاب‌ها بر اساس نام ناشر، نویسنده و عنوان کتاب قابل جست‌وجو هستند. البته امکان جست‌وجوی پیشرفته هم وجود دارد. درکنار این‌ها دسته‌بندی‌هایی مثل عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، آموزشی، لاتین و عربی هم اختصاص داده شده است. در ضمن هیچ ناشری نمی‌تواند کتاب ناشر دیگری را عرضه کند.»
به گفته‌ی او، علاقه‌مندان قبل از خرید می‌توانند موضوع کتاب، نوشتار، قلم کتاب و حتی صفحه‌بندی آن را ببینند، چون در هربخش، مقدمه‌ی کتاب، جلد کتاب، توضیحی درباره‌ی کتاب و چند صفحه‌ی اول کتاب بارگذاری می‌شود. پس ضروری است هنگام خرید به همه‌ی مشخصات کتاب دقت کنید، چرا که پس از پرداخت و تکمیل فرآیند خرید، امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.
معاون اقتصاد و فرهنگ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران درباره‌ی ساعت کار نمایشگاه می‌گوید: «امکان جست‌وجو، ثبت و خرید آنلاین، ۲۴ساعته است، اما مدت‌زمانی که ناشران باید روی پنل کاربری‌شان حضور داشته باشند، از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ است. هم‌چنین ارتباط بین خریدار و ناشر از طریق پنل خریدار و پنل ناشر فراهم است و از طریق ارسال تیکت و تماس تلفنی، می‌توانند با ناشر ارتباط بگیرند و سؤال‌هایشان را مطرح کنند.»
به گفته‌ی او همه‌ی ناشرین موظف به تخفیف ۲۰درصدی هستند و این تخفیف توسط سامانه اعمال می‌شود.
صفری درباره‌ی نحوه‌ی توزیع و پست کتاب‌ها می‌گوید: «ارسال کتاب‌ها از طریق شرکت ملی پست ایران است و پس از ثبت خرید، وضعیت ارسال کتاب لحظه به لحظه برای خریداران پیامک می‌شود. نکته‌ی بسیار خوب و مهم این است که شرکت پست اعلام کرده، کتاب‌های خریداری شده درنمایشگاه مجازی، جزء اولویت‌های پستی این شرکت قرار می‌گیرد و به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود. پس لازم است عزیزان هنگام خرید، نشانی پستی خود را به دقت بنویسند.»
معاون اقتصاد و فرهنگ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به این‌که خریداران برای ارسال کتاب هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، اعلام می‌کند: «هم‌چنین برای داخل شهر تهران و سایر شهرها، شرکت ملی پست ایران با همکاری با تاکسی‌های اینترنتی در تلاش است که کتاب‌ها را از این راه ارسال کند.»
او توصیه می‌کند: «از آن‌جایی که برای خرید آنلاین، نیاز به رمز دوم و کارت بانکی است، توصیه می‌کنیم خریدهای کودکان و نوجوانان با هماهنگی بزرگ‌ترها انجام شود.»
به گفته‌ی صفری، ۱۳۰ ناشر خارجی هم در بخش بین‌الملل این نمایشگاه مجازی حضور دارند و بالغ بر ۱۲۰۰ عنوان کتاب از سوی ناشران خارجی در حوزه‌ی نمایش و بین‌الملل عرضه می‌شود. اما در کنار این‌ها، نزدیک به ۱۸هزار عنوان کتاب هم از ناشران خارجی به تهران رسیده است. فروش کتاب‌های خارجی ریالی است و ۵۰درصد تخفیف دارد.
ناگفته نماند این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیست و به‌عنوان یکی از طرح‌های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نوجوان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا