مسئولین استانی و کشوری صنعت گردشگری که با رکود100درصدی مواجه است را دریابند
1399/11/19 - 10:36
تاریخ و ساعت خبر:
98228
کد خبر:
بانوی کارآفرین آبدانانی:

مسئولین استانی و کشوری صنعت گردشگری که با رکود100درصدی مواجه است را دریابند

فاطمه نصرالهی بانوی کارآفرین آبدانانی به آسیب های وارد شده در دوساله اخیر به واحد گرشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری یک صنعت نوپا است قبل از این آسیب های این دفتر گردشگری بیش از 600مسافر از استان های کشور و کشورهای چون هلند،ایتالیا ،فرانسه و دیگر کشورها داشت ولی هم اکنون با رکود و برشکستی مواجه هستیم!.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از ایلام- عالم شاهمرادی : پس از ابلاغ دستورالعمل مشخصات، ضوابط ساخت، بهره‌برداری و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سوی سازمان وقت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در دی‌ماه ۹۳ با این دیدگاه که فرهنگ و سنت میهمان‌نوازی ایرانی که همیشه زبان زد بوده می‌تواند در شکلی جدید به میهمانان و گردشگران نمایش داده شود، با رعایت بالاترین سطح ممکن مسائل زیست‌محیطی و به‌گونه‌ای پایدار همسو با بافت‌های تاریخی، معماری محلی و سیمای هر منطقه به توزیع عادلانه فضاها و ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری در سطح کشور و به‌خصوص در مناطق کمتر شناخته‌شده اقدام شد.

بر اساس رویکردهای اشاره‌شده و شاخصه خانواده محوری در جامعه‌های محلی ایران و اهمیت بانوان در نهاد خانواده یقیناً در اقامتگاه‌های بوم‌گردی حضور بانوان نقش ویژه و پررنگی خواهد داشت. مواردی از قبیل مدیریت منزل، تهیه و طبخ انواع غذاها و خوراک‌های بومی و محلی، تهیه اقلام صنایع‌دستی، تهیه پوشاک و دیگر مواردی که در خانواده‌های ایرانی با محوریت مادران و بانوان از قدیم‌الایام مرسوم بوده‌اند را به‌عنوان جاذبه مکمل گردشگری در زندگی این روزهای آپارتمان‌نشینی امری جالب می‌کند، اما در گامی فراتر و علاوه بر نقش‌های یادشده برای بانوان امور جدید و کلانی ازجمله بهره‌برداری و مدیریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز برای این عزیزان رهاورد استراتژی توسعه بوم‌گردی در سطح کشور است.

در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم یکی از این بانوان کارآفرین فاطمه نصرالهی بانوی بسیجی است که در سال 93 با توجه نبود اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان با اخذ مجوز از میراث فرهنگی شهرستان با همکاری بسیج سازندگی اولین بوم گردی شهرستان را در روستای ژیور با عنوان بوم گردی کاسه ماس افتتاح کرد.
این بانوی کارآفرین در گفتگو با خبرنگار ما گفت:ابتدا به عنوان مربی صالحین حوزه مقاومت ام البنین(س) فعالیت داشتم که تصمیم گرفتم که به عنوان یک بانوی بسیجی هم برای خود و هم اطرافیان مفید بتوانم اشتغالزایی کنمم
وی افزود: پس از مشورت و گفتگو با فرمانده بسیج خواهران و فرمانده سپاه شهرستان با دریافت وام 20میلیون تومانی از بسیج سازندگی دفتر ایمن گشت صدرا را در سال 93افتتاح و برای 5نفر اشتغالزایی صورت گرفت.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه هم اکنون برای 20نفر شغل ایجاد شده،اظهار داشت:با تلاش و پیگیری های فراوان بعد از 6سال این دفتر گردشگری ابتدا از یک مکان100متری در روستای ژیور به 3 اقامتگاه 700متری در آبدانان ،ژیور و کلات موموری تبدیل شده است.
نصرالهی تصریح داشت:استان ایلام و شهرستان آبدانان از ظرفیت و پتانسیل های طبیعی و بکر زیبایی برخورد ار است این ظرفیت ما را سوق به اشتغالزایی در این زمینه کرد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به جشنواره های بین اللملی کشوری راه یافته،افزود:در این جشنواره ها صنایع دستی و لبنیاتی شهرستان و استان را معرفی و که بازار فروشی برای این صنایع در کشور فراهم شده است.

این بانوی کار آفرین به آسیب های وارد شده در دوساله اخیر به واحد گرشگری شهرستان اشاره و بیان داشت:صنعت گردشگری یک صنعت نوپا است قبل از این آسیب های این دفتر گردشگری بیش از 600مسافر از استان های کشور و کشورهای چون هلند،ایتالیا ،فرانسه و دیگر کشورها داشت ولی هم اکنون با رکود و برشکستی مواجه هستیم.

نصرالهی در پایان گفت:از مسئولین محترم استانی و کشوری درخواست داریم با تدابیر خود این صنعت نوپا در این شهرستان محروم که با رکود 100درصدی مواجه است یاری نمایند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گردگشری، ابدانان، فاطمه نصرالهی ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا