انتحار فمنیسم وطنی در آستانه روز پدر / از مردستیزی تا ایرانی ستیزی با هشتگ «نه به ازدواج با مرد ایرانی»
1399/12/06 - 10:05
تاریخ و ساعت خبر:
98625
کد خبر:

انتحار فمنیسم وطنی در آستانه روز پدر / از مردستیزی تا ایرانی ستیزی با هشتگ «نه به ازدواج با مرد ایرانی»

در آستانه روز پدر اقدام به یک خودزنی بزرگ کرد و هشتگ #نه_به_ازدواج_با_مرد_ایرانی را ترویج داد. جالب اینجاست که اگرچه این هشتگ ترند شده است اما وقتی توئیت‌های مختلف درباره این هشتگ را می خوانیم بیشتر اظهار تاسف، طنز و مطایبه را در واکنش چنین خواهشی می بینم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: فمنیسم‌های وطنی در آستانه روز پدر اقدام به یک خودزنی بزرگ کرد و هشتگ #نه_به_ازدواج_با_مرد_ایرانی را ترویج داد. جالب اینجاست که اگرچه این هشتگ ترند شده است اما وقتی توئیت‌های مختلف درباره این هشتگ را می خوانیم بیشتر اظهار تاسف، طنز و مطایبه را در واکنش چنین خواهشی می بینم.
اما این هشتگ از کجا آمده است. برخی از صفحات فمنیستی فارسی اقدام به انتشار چنین هشتگی کرده اند و سعی کردند با استدلالات مختلف این موضوع را توجیه کنند. اما جالب اینجاست که با واکنش منفی و تمسخرآمیز کاربران شبکه اجتماعی توئیتر روبرو شده اند.
کاربران شبکه توئیتر این هشتگ را کاملا مردستیزانه خوانده و نسبت به ادعای فمنیست ها که همواره مطرح می کنند که خواهان برابری مرد و زن هستند تشکیک ایجاد کرده اند. کاربران مطرح کرده اند که فمنیست‌ها و همواره در شعاری که می دهند صادق نیستند و حتی بحث بالا رفتن وزن اجتماعی زنان را خواستار نیستند. فمنیست‌ها همواره نگاه یکطرفه به موضوع قوانین اسلامی دارند و وجهی که قوانین به نفع زنان و در حمایت از آنان نوشته شده را نمی بینند اما خواهان گرفتن حق و حقوق مردان در این زمینه هستند.
یکی از کاربران در توئیتی تمسخر آمیز هشتگ نه به ازدواج به مرد ایرانی را یک پرش بلند فمنیست می خواند که آنان را از خواسته‌های همچون شروط ضمن عقد به تحریم ازدواج با مردان ایرانی رسانده است.
از سوی دیگر باید گفت که این هشتگ نه تنها مرد ستیزانه بلکه بر ضد ایرانیان نیز هست و بیشتر از اینکه وجه مردانه آن پررنگ باشد وجه ایرانی ستیزانه آن نمایان است. اینکه چه استدلالی پشت این موضوع وجود دارد که ازدواج با مرد آنهم ایرانی را به طور کل ممنوع می کنند، موضوعی است که با هیچ عقل سلیمی قابل توجیه نیست. درواقع باید گفت که فمنیسم خصوصا از نوع ایرانی آن آنقدر در استدلال و توجیه خود فقیر و بی منطق است که دست به انتحار می زند و ماهیت پوچ خود را نمایان می کند.
این ادعا که همواره فمنیست نه به دنبال مردستیزی بلکه به دنبال احقاق حقوق زنان است با این هشتگ به کلی رنگ می بازد. از سوی دیگر اوج انتحار فمنیسم وطنی درجایی بیشتر مشخص می شود که در آستانه روز پدر این هشتگ مردستیزانه و ایرانی ستیزانه را نشر و ترویج داد. در حالی که این روزها جامعه ایرانی مهیای جشن روز پدر و قدردانی هر چند ناچیز از پدران که عمر و زندگی خود را به پای رشد و بالندگی خانواده و فرزندان خود گذاشته‌اند می شوند و در فضای روحی و روانی جامعه یادآور مهربانی و ایثار پدران است، فمنیست وطنی با یک هشتگ مردستیزانه که تلاشی مذبوحانه و حاکی از عصبانیتی که در ایران کالای آنها خریداری ندارد اقدام به خودکشی می کند.
فمنیسم وطنی حتی نشان داده که نسبت به واقعیات جامعه هم بی اطلاع است و در دنیای فانتزی و متوهمانه خود زندگی می کند. این روزها با تورم های سرسام آور و بیماری کرونا موضوع ازدواج جوانان به یک دغدغه مهم برای جوانان، خانواده‌ها و جامعه بدل شده است. با این شرایط برای تهیه یک جهیزیه ساده باید میلیون‌ها تومان پول خرج کرد و برای اجاره و برگزاری یک مراسم عقد ساده باید اندوخته مالی مناسبی داشت. آنچه این روزها در کشور رخ داده این امر مقدس را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است اما به نظر می رسد فمنیسم وطنی سرش را دراین وضعیت مانند کبک زیر برف کرده است که نمی داند مردم دغدغه ازدواج جوانان را دارند و آنقدر به رفاه و آسایش خاطر دراین حوزه نرسیده اند که به هشتگ‌های متوهمانه ای مثل نه به ازدواج با مرد ایرانی اعتنایی کنند.
هر چند که بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به این هشتگ احمقانه که امکان پذیر نیست با شوخی و خنده نگاه کرده اند که اما این موضوع عمق تفکر و پوچی فمنیسم های وطنی را به وضوح نشان داد و نمایان ساخت که این افراد تندروها حتی بدیهی ترین موضوعات که به تداوم نسل‌ها بر آن استوار است، برای رسیدن به مقصد پوچ خود چنگ می زنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هشتک ، نه به ازدواج با مرد ایرانی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا