جمع آوری چند هزار اثر تاریخی از منازل پهلوی
1399/12/10 - 19:04
تاریخ و ساعت خبر:
98724
کد خبر:

جمع آوری چند هزار اثر تاریخی از منازل پهلوی

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح موزه سردار آسمانی و هنر ایران با اشاره به جمع آوری چندین هزار اثر تاریخی و هنری از منازل خاندان سلطنتی پهلوی و منسوبین آن‌ها پس از انقلاب گفت: تمامی این اشیاء از خانواده سلطنتی پهلوی و منسوبین دربار به دست آمده و از منازل آن‌ها جمع آوری شده است و امروز با انقلاب امام خمینی (ره) و دستور صریح رهبری، در دسترس مردم قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح موزه سردار آسمانی و هنر ایران با اشاره به جمع آوری چندین هزار اثر تاریخی و هنری از منازل خاندان سلطنتی پهلوی و منسوبین آن‌ها پس از انقلاب گفت: تمامی این اشیاء از خانواده سلطنتی پهلوی و منسوبین دربار به دست آمده و از منازل آن‌ها جمع آوری شده است و امروز با انقلاب امام خمینی (ره) و دستور صریح رهبری، در دسترس مردم قرار گرفته است.
سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح همزمان مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی و موزه هنر ایران با اشاره به تلاش زیادی که برای راه اندازی این مجتمع موزه‌ای صورت گرفته، اظهار کرد: مرمت ساختمان دفینه از نظر سازه‌ای، کار بی‌بدیلی بود که به همت متخصصان انجام شد؛ اما علاوه بر این کار بزرگ، به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی در این موزه که هرکدام ارزش بسیاری در تراز بین المللی دارند، کار بزرگتری بود که به خوبی به پایان رسید.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امروز حدود ۵هزار اثر به نمایش گذاشته شده است افزود: علاوه بر این تعداد، چندین برابر این آثار، در خزانه بنیاد مستضعفان قرار دارد که اماده نمایش است و این اشیاء تاریخی، آثاری هستند که هنر مردم ایران زمین و ملت سرافراز ما را به جهانیان نشان می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه این اشیاء تاریخی، یک عبرت هستند گفت: تمامی این اشیاء از خانواده سلطنتی پهلوی و منسوبین دربار به دست آمده و از منازل آن‌ها جمع آوری شده است و امروز با انقلاب امام خمینی (ره) و دستور صریح رهبری، در دسترس مردم قرار گرفته است.
فتاح اضافه کرد: از ۲۰اسفند ماه، موزه سردار آسمانی و موزه هنر ایران در کاخ مرمر آماده بازدید مردم می‌شود که البته این بازدید با رعایت پروتکل‌های خاص، شیوه نامه‌های بهداشتی و نوبت بندی، انجام می‌شود.
به گفته وی این اموال که امروز جزو مایملک مردم ایران است، زمانی به ناروا در اختیار خاندان سلطنتی قرار گرفته بود و با انقلاب اسلامی به مردم بازگشت.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: نکته قابل توجه آن است که امروز گرچه بسیاری از پادشاهان از یاد رفته اند، ولی آثار هنر مردم ایران بعد از صد‌ها سال باقی مانده و این هنر، به رخ دنیا کشیده می‌شود؛ لذا ما وظیفه داریم در حفظ این اموال گرانبهای مردم، تلاش کنیم و خوشبختانه بنیاد به درستی توانسته از این دارایی‌های گرانقیمت مردم، حراست و حفاظت کند.
فتاح با اشاره به تاثیر هنر در روابط ملت‌های دنیا گفت: در شرایط ملتهب سیاسی امروز دنیا، موزه‌ها و هنر، می‌توانند روابط ملت‌های جهان را تلطیف کند و ما بر همین اساس، از سفرای کشور‌های مختلف دعوت کردیم تا بازدیدی از کاخ مرمر و موزه هنر ایران داشته باشند که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان این قابلیت را دارد که موزه‌های فاخر رامسر، سردار آسمانی و موزه هنر ایران را در اختیار داشته باشد و اشیای گرانبهای این موزه‌ها را به نمایش عموم مردم بگذارد.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پرویز فتاح
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا