با مشکل اشتغال دانش آموختگان مواجه هستیم
1399/12/12 - 19:10
تاریخ و ساعت خبر:
98807
کد خبر:
کبگانیان:

با مشکل اشتغال دانش آموختگان مواجه هستیم

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از آسیب‌های که در کشور وجود دارد بحث دانش آموختگانی است که برای یافتن شغل متناسب با تخصص خودشان مشکل دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: گزارش ارزیابی و نظارت ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور امروز در دستور کار قرار گرفت. در ماموریت‌هایی که جهاد دانشگاهی چند سال پیش از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اخذ کرده بود اولین مأموریت مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح‌های کلان توسعه‌ای و عمرانی بود. البته در برخی طرح‌های منتخب، زیرا جهاد دانشگاهی به دلیل تخصص در برخی زمینه‌های فناوری درخواست کردیم در این مرحله به عنوان مدیریت و نظارت بر انتقال دانش فنی وارد عمل شوند.
او ادامه داد: جهاد دانشگاهی به این عرصه وارد شد ارتباطات و تعامل‌هایی با دستگاه‌های مثل سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و وزارت صنعت داشته اند و ارزیابی معاونت نظارتی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هم در این زمینه ارائه شد.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در این گزارش‌های چالش‌های وجود داشت ادامه داد: به طور کلان ممکن است بخشی از این چالش‌ها در اقدامات جهاد دانشگاهی مرتبط با تحریم‌ها باشد، اما مقداری جمع بندی این بود که مشکلات ساختاری باعث این کار شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور به این موضوع ورود خواهد کرد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: البته این اقدامات باید به تصویب شورای اقتصاد مقاومتی برسد که مکاتبه لازم انجام خواهد شد. هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز انجام خواهد شد تا از این چالش عبور کنیم.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: ماموریت بعدی سازمان دهی و هدایت شغلی و توانمند سازی دانش آموختگان است. یکی از آسیب‌های که در کشور وجود دارد بحث دانش آموختگانی است که برای یافتن شغل متناسب با تخصص خودشان مشکل دارند. ممکن است برخی از این دانش آموختگان اشتغال داشته باشند، ولی در ارتباط با شغل مناسب با تخصص خود مشکل دارند.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزرات علوم ، دانشجویان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا