رئیسی: جنگل آق‌مشهد عرصه طبیعی است
1399/12/24 - 19:30
تاریخ و ساعت خبر:
99078
کد خبر:

رئیسی: جنگل آق‌مشهد عرصه طبیعی است

رییس قوه قضاییه با اعلام این‌که معاینه‌های محلی جنگل « آقمشهد » ساری را در عرصه طبیعی جانمایی کرده است ، گفت : با توجه به این‌که مالکیت بر وقف ارجعیت دارد ، طبق بررسی‌های محلی دقیقی که صورت گرفته ، این عرصه نمی تواند مالکیت داشته باشد تا وقف شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رییس قوه قضاییه با اعلام این‌که معاینه‌های محلی جنگل « آقمشهد » ساری را در عرصه طبیعی جانمایی کرده است ، گفت : با توجه به این‌که مالکیت بر وقف ارجعیت دارد ، طبق بررسی‌های محلی دقیقی که صورت گرفته ، این عرصه نمی تواند مالکیت داشته باشد تا وقف شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در نشست با کارکنان و قضات دادگستری مازندران در ساری افزود : کارشناسان فضای مورد دعوی در آقمشهد ساری را جنگلی می‌دانند و این که چگونه در این مورد استقرار مالکیت صورت می‌گیرد ، لازم است بررسی دقیق شود ولی معاینه محلی نشان می هد که این عرصه ها جزء عرصه های طبیعی است.
وی با طرح این پرسش که چگونه مالکیت بر جنگل و کوه ممکن است؟ ، تاکید کرد : باید دقت نظر صورت گیرد. تفاوتی در نوع درخت و عرصه آقمشهد و عرصه های مجاور آن وجود ندارد.
آقمشهد روستایی در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ساری است که نامش از تابستان امسال به خاطر اختلاف پیش آمده میان اوقاف و منابع طبیعی در باره مالکیت بر بخشی از جنگل آن روی زبان ها افتاد و در نهایت کار به دستگاه قضایی کشید.
مورد اختلاف میان اوقاف و منابع طبیعی در آقمشهد عرصه جنگلی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است . منابع طبیعی بر این اعتقاد است که این عرصه جنگل هیرکانی همواره جنگل بوده و در مالکیت فرد خاصی نبوده تا بتواند آن را وقف کند ولی اوقاف می گوید که برای این عرصه وقفنامه چند دهه ای دارد.
پرونده اختلافی میان این دو دستگاه تا پیش از تابستان امسال و رسانه ای شدن ، در دستگاه قضایی مطرح و چند بار هم حکم به نفع منابع طبیعی و یک بار هم به نفع اوقاف داده شد. منابع طبیعی سرانجام درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کرد تا رییس قوه قضاییه شخصا اجازه بررسی دوباره پرونده را بدهد.
مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران اوایل اسفند ماه امسال اعلام کرده بود که پرونده اختلاف اراضی جنگلی وقفی روستای آق‌مشهد ساری در دیوان عالی کشور در دست بررسی است. پیش از این اظهار نظر هم حجت‌الاسلام مرتضوی رییس دیوان عالی کشور از اراضی آق مشهد ساری دیدن کرده بود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیسی ، ساری
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا