دستکاری‌های رحمی سبب انواع بیماری‌ها میشود/درمان بیماری فیبروم با طب سنتی، بسیار موفقیت‌آمیز بوده است
1400/02/01 - 12:35
تاریخ و ساعت خبر:
99754
کد خبر:

دستکاری‌های رحمی سبب انواع بیماری‌ها میشود/درمان بیماری فیبروم با طب سنتی، بسیار موفقیت‌آمیز بوده است

«گاهی خانم‌هایی که فیبروم دارند پس از چندبار مراجعه به پزشک و درمان نشدن، به توصیه برخی پزشکان اقدام به برداشتن رحم و فیبروم می‌کنند. درصورتی که معمولا دستکاری‌های رحمی سبب انواع بیماری‌ها میشود اما موارد متعدد بیماری فیبروم با طب سنتی قابل درمان است.» آنچه خوانید بخشی از گفته‌های یک محقق و دستیار تخصصی طب ایرانی است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دکتر اکرم فلاح، درخصوص بیماری شایع در خانم‌ها که در طب نوین با عنوان فیبروم مطرح می‌شود و سایر بیماری‌های رحمی در زنان، گفت: این بیماری، در طب قدیم جزو بیماری‌های صلب بوده است. در تقسیم‌بندی کتاب‌های حکمای ما نیز، بیماری هایی مانند فیبروم و انواع تومور را در بخش اورام یا ورم‌های سخت تقسیم بندی میکنند.
بیشتر بخوانید
ورزشی که افتادگی رحم را درمان می‌کند/آشنایی با سته ضروریه معروف به اصول سلامت در طب‌سنتی

فیبروم چه علائمی دارد؟
وی متذکر شد: گاهی می‌بینیم بیمار هیچ نشانه و علائمی از داشتن فیبروم را نشان نمی‌دهد اما در سونوگرافی رحم و تخمدان، متوجه وجود آن می‌شویم. گاهی هم فیبروم با برخی علائم مانند دردهای پائین شکمی، ادرار مکرر، دردهای هنگام مقاربت، دردهای کمر، پریودهای شدید و طولانی، دردهای قبل پریود، پدیدار می‌شود و اگر فیبروم بزرگ باشد، موجب نازایی، سقط جنین و زایمان‌های سخت می‌شود.
طب سنتی و تدابیری که برای درمان افتادگی رحم دارد
فلاح گفت: گاهی در برخی خانم‌ها، چاقی نمی‌بینیم اما ناحیه زیرشکم، بسیار برجسته است. ما این بیماری‌ها را افتادگی رحم و افتادگی ناف می‌نامیم که حکمای ما، از طریق وجود نبض در ناف تدابیری را برای درمان این بیماری‌ها داشتند. برای زنان سنین بالا که زایمان‌های متعدد داشته و یا بچه‌های درشت به دنیا آورده‌اند، و حتی برای کسانی که ازدواج نکرده‌اند و دچار افتادگی رحم و ناف شده‌اند نیز درمان‌هایی در طب سنتی وجود دارد. میشود گفت؛ مهمترین علامت افتادگی رحم، چاقی زیرشکم و مشکلات پریود است.
نظر ابن سینا درباره بیماری‌های رحم
این محقق و دستیار تخصصی طب ایرانی با اشاره به قانون بوعلی در این رابطه گفت: در کتاب ابن سینا آمده است ترسیدن، اضطراب و صداهای ناگهانی باعث میشود رحم از جایش خارج شود و به سمت پائین متمایل شود. در این صورت، رحم عملکرد طبیعی خود را نخواهد داشت و مشکلاتی در آن بوجود می‌آید مانند کیست، فیبروم و ... . متاسفانه درحال حاضر استرس های جامعه باعث شده مشکلات کیست و فیبروم در خانم‌ها خیلی شایع باشد.
آیا جراحی و خروج رحم درست است؟
وی ادامه داد: گاهی خانم‌هایی که فیبروم دارند پس از چندبار مراجعه به پزشک و درمان نشدن، به توصیه برخی پزشکان اقدام به برداشتن رحم و فیبروم می‌کنند. درصورتی که معمولا دستکاری‌های رحمی سبب انواع بیماری‌ها میشود. موارد متعدد بیماری فیبروم با طب سنتی قابل درمان است و بسته به موارد مراجعه کننده تاکنون در درمان فیبروم موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم. گاهی با رعایت یکسری توصیه های ساده فیبروم از بین می‌رود و نیاز به اعمال سخت جراحی نیست. طب سنتی بسته به سایز، فیبروم را در دوره‌های 40 تا 120 روزه درمان میکند و نتایج خوبی از آن حاصل میشود. بیشتر موارد فیبروم با روش‌های سنتی قابل درمان است و نیازی به روش های جراحی و خروج رحم از بدن نیست. زیرا همه این نوع جراحی‌ها عوارضی در آینده دارند که حتی برای زنان سن بالا که قصد بچه دار شدن هم ندارند، دارای عارضه و خطرناک است. حکمای ما رحم را در زنان عضو مهمی می‌دانستند و هیچگاه توصیه به خروج آن از بدن نمی کردند. مگر در شرایط بسیار خاص و بحرانی مثلا فیبروم بسیار بزرگ در حد 15 سانت در رحم وجود داشته باشد. معمولا در طب جدید، به جز جراحی، راه درمانی دیگری برای فیبروم نیست.
بادکش در طب سنتی
دکتر فلاح، درمورد ریزه کاری‌های درمان فیبروم در طب سنتی، گفت: تزریق واژینال عسل، دم کرده رازیانه و بومادران، تا یکهفته هر شب نشستن در دم کرده آویشن و مصرف کپسول‌های متعدد، سایر درمان‌های طب سنتی است که بسته به مزاج پایه که سودای ناشی از بلغم باشد یا سودا تجویز می‌شود. بطورکلی اصلاح مزاج و درمان‌های اختصاصی با دمنوش‌ها، عرقیجات و آبزن‌هایی برای رحم توصیه می‌شود. یکسری روش‌های دیگر در طب سنتی برای درمان این نوع بیماری‌ها وجود دارد شامل بادکش‌های روی شکم و کمر، حجامت عام، لگن و ساقین است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طب سنتی، فیبروم، دکتر اکرم فلاح
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا