وعده همتی به زنان و نقطه تلاقی آن با شعارهای بی عمل دولت روحانی
1400/03/27 - 07:53
تاریخ و ساعت خبر:
110984
کد خبر:
الهیان مطرح کرد؛

وعده همتی به زنان و نقطه تلاقی آن با شعارهای بی عمل دولت روحانی

الهیان با اشاره به اینکه شعار حقوق زنان در دوره دولت روحانی گوش فلک را کر کرده بود، گفت: مشکلات بانوان مسائل معیشتی، بیمه و رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار است نه اینکه کاندیدی با وعده شعاری بگوید با انتخاب من نیمی از کابنیه خود را از زنان انتخاب می کنم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما، 28خرداد را روز تاریخ ساز و سرنوشت ساز برای همه مردم و نسل آینده دانست و گفت: هرکدام از ما باید سهم خود را در رقم خوردن این تعیین سرنوشت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در شرایط حاضر متأسفانه می بینیم مشارکت مردم تا 50 درصد بالا نرفته است، افزود: این یک خطر برای کشور است، چراکه در دولت آینده هر فردی که رییس جمهور شود اگر پشتوانه رأی مردم را نداشته باشد با چالش های جدی در عرصه بین الملل مواجهه خواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه نظام چه میزان پشتوانه مردمی را دارد یا خیر با او معامله می کنند، ادامه داد: ناامیدی که امروز بین ملت اتقاق افتاده ناشی از ناکارآمدی دولت بوده که مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده و این نتیجه رأی 8 سال پیش خود ملت است.
الهیان بر ضرورت تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: بی تفاوتی در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.
مشارکت مردم در انتخابات از مؤلفه های اقتدار در عرصه بین الملل است
وی با تأکید بر اینکه باید در جامعه و بین مردم امیدآفرینی شود تا مردم حضور با اقتدار پای صندوق های رأی داشته باشند، گفت: مشارکت مردم در انتخابات از مؤلفه های اقتدار در عرصه بین الملل است و نشان دهنده سرمایه اجتماعی برای کشور است.
وی با بیان اینکه بر اساس مکتب انتظار باید امید به آینده داشته باشیم، ادامه داد: ناامیدی از گناهان نابخشودنی است، اراده برای تغییر می تواند آینده آنان را متحول کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز انتخاب بین دو تفکر غرب گرا و انقلابی است؛ تفکر غرب گرا تفکری است که نگاه و دست او به سمت غرب است و تفکر انقلابی و جهادی تفکری است که نماد آن را در سردار شهید سلیمانی می بینیم مدیریت انقلابی و جهادی که می تواند نجات بخش کشور باشد.
الهیان با اشاره به وجود ثروت، منابع خدادادی و طبیعی، نیروی انسانی جوان و متخصص و با نشاط در کشور، خاطرنشان کرد: امروز از لحاظ ظرفیت ها و توانایی های داخلی چیزی کم نداریم و آنچه کم داریم همان مدیریت جهادی و انقلابی است.
وی تصریح کرد: دولتی که برخواسته از مردم باشد در سایه مدیریت منابع و داشته ها می تواند و خواهد توانست آینده ای درخشان برای ایران اسلامی رقم بزند و انشاءالله بتواند این تغییر و تحول را با کمک مردم ایجاد کند
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوشتن برنامه برای کاندیداها با وجود متخصصینی که اطراف آنان هست، کار خیلی سختی نیست، تأکید کرد: بیش از برنامه به کارنامه کاندیداها باید دقت شود چراکه کارنامه آنان نمود عملی است.
الهیان افزود: با توجه به عملکرد کاندیداها مردم می توانند به این نتیجه برساند که آیا این فرد در آینده هم می تواند فرد موفقی باشد یا نه؟ اگر در کارنامه این مسئول توفیقاتی دیده نمی شود آیا امید هست در آینده تغییراتی رقم بخورد؟
الهیان تصریح کرد: در دوران مسئولیتشان موضوعاتی مثل تورم، نقدینگی با ورشکستگی بانک ها چه برخوردی داشتند، با موضوعاتی مثل ارز چه نظارتی داشتند، این موضوعات خیلی سخت نیست و برای مردم قابل لمس است و وضعیت معیشتی مردم چیزی نیست که نیاز به عدد و آمار داشته باشد.
وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که کاندیداها در شعار نه بلکه در عمل چقدر با مفسدین برخورد کردند و برای آنان خط قرمزی در این مسیر وجود نداشته است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که در مناظره ها پر رنگ بود موضوع زنان بود که هر کاندیدی تلاش می کرد این موضوع را مطرح کند، آنچه شاهد بودیم رویکرد شعاری برخی کاندیداها با این موضوع بود بعضی شعارها اساسا قابلیت اجرایی شدن را ندارد و اینکه آقای همتی بیان می کند نیمی از کابینه را به زنان اختصاص می دهم قطعا شعار است و جامعه زنان به آن توجهی نمی کند؛ چراکه معضلات جامعه زنان چیزهای دیگری است.
وی افزود: دولت آقای روحانی حتی یک وزیر زن را هم در کابینه مشخص نکرد و نوع تفکر آقلی همتی با تفکر روحانی هماهنگ است.
الهیان با بیان اینکه نگاه جریان غرب گرا و تفکر لیبرال به موضوعات سطحی است، گفت: چراکه مؤلفه های اصلی این تفکر منفعت و منافع مادی است و عمیق تر از این منافع مادی نمی تواند مسائل را ببیند و تحلیل کند در حوزه زنان هم همین است، عمر دولت روحانی با جار و جنجال رسانه ای ورود زنان به ورزشگاه ها که 3هزار نفر بیشتر ثبت نام نکردند ولی مطالبات میلیون ها زنان ایرانی پرداخت نشد و بدون جنجال می توانست زیرساخت های لازم برای ورود زنان به ورزشگاه آماده شود و شأن و کرامت بانوان حفظ شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیایوی رسانه ای با اهداف سیاسی در دستور کار قرار داشت، گفت: موضوعات اصلی جامعه زنان پرداخته نمی شود به نظر می آید برای استفاده ابزاری از رأی جامعه زنان است در تفکر لیبرال نیز همین روال است.
وی با بیان اینکه رویکرد به موضع زنان باید رویکردی عمیق باشد، عنوان کرد: مشکلات بانوان مسائل معیشتی، بیمه بانوان و زنان سرپرست خانوار و موضوع امنیت زنان است که باید به آن پرداخته شود.
الهیان با یادآوری یه اینکه شعار حقوق زنان در دولت روحانی گوش فلک را کر کرد و اما در مساله امنیت این تعلل را می بینیم، عنوان کرد: به دور از شعارزدگی با ابراز سیاسی و با هدف جلب رأی بانوان باید در دستور کار کاندیداها و دولت آینده قرار بگیرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زهره الهیان، انتخابات 1400، شعارهای انتخاباتی، همتی، مطالبات زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا