مسئول سازمان بسیج جامعه زنان:  عفاف و حجاب دو مقوله جدایی ناپذیر و لازم الاجرا در هر جامعه ای است/« حیا و عفت متقابل زن و مرد» گفتمان محوری هفته حجاب و عفاف
1400/04/19 - 11:30
تاریخ و ساعت خبر:
111361
کد خبر:
نشست خبری هفته عفاف و حجاب برگزار شد

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان: عفاف و حجاب دو مقوله جدایی ناپذیر و لازم الاجرا در هر جامعه ای است/« حیا و عفت متقابل زن و مرد» گفتمان محوری هفته حجاب و عفاف

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در نشست خبری اعلام برنامه های عفاف و حجاب، ضمن تشریح برنامه های این هفته، اظهار داشت:عفاف و حجاب دو‌مقوله از هم جذایی ناپذیر، برای زن و مرد لازم و ملزوم و برای هر جامعه لازم الاجراست، چرا که اگر یکی مقید و دیگری بی قید باشد، جامعه به سمت نشاط و بالندگی نخواهد رفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری اعلام برنامه های عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: پیام عفت دو مفهوم درونی است که خدا در نهاد هر انسان هم مرد و هم زن به ودیعه گذاشته که حافظ حریم خانواده باشد.
وی افزود: در کنار حیا و عفت بحث حجاب را داریم که مرتبط با حیا و عفت و خود عاملی برای محجبه بودن و سوق دادن انسان به سمت حیا و عفت است.
این دو‌مقوله از هم جذایی ناپذیر و برای زن و مرد لازم و ملزوم و برای هر جامعه لازم الاجراست، چرا که اگر یکی مقید و دیگری بی قید باشد جامعه به سمت نشاط و بالندگی نخواهد رفت.
وی افزود: به همین جهت یکی از تاکیدات ما در هفته عفاف و حجاب این است که این مقوله هم توسط مردان و پسران هم زنان و دختران جامعه مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت در درون خانواده ها نهادینه نمی شود
در همین راستا در گفتمان محوری هفته عفاف و حجاب موضوع حیا و عفت متقابل زن و مرد را قرار دادیم و توجه به این موضوع در همه برنامه ها مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب گفت: امروز شنبه روز حیا و عفت نیاز همگانی و مطالبه عمومی نامگذاری شده است که در این ر‌وز مطالبه عمومی از دستگاه های زیربط و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب را خواهیم داشت.
یکشنبه روز حیا و عفت هویت اسلامی و اصالت ایرانی است که در این روز مسابقات فرهنگی هنری و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس در فضای مجازی و حقیقی را خواهیم داشت.
دوشنبه روز حیا و عفت ازدواج پایدار جامعه تمدن ساز نامگذاری شده که در این روز تجلیل و گرامیداشت شهدای گوهرشاد و تجلیل از زوج های جوان که سبک زندگی اسلامی را پیش گرفته اند را خواهیم داشت.
روز سه شنبه با عنوان حیا و عفت قانون مداری و حقوق شهر‌وندی نامگذاری شده که در این راستا
نشست های مجازی و‌میزگردهای مشاوره در شهرستان ها را خواهیم داشت.
چهارشنبه روزحیا و عفت ندای فطری ضرورت جهانی است که در این راستا نشست ادیان را با همکاری معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خواهیم داشت.
پنجشنبه با عنوان حیا و عفت میثاق با شهیدان نامگذاری شده که حضور در مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های ماست
جمعه هم با عنوان حیا و عفت شکوه بندگی و کرامت انسانی نامگذاری شده است.
ما در این هفته برای کودکان و نوجوانان هم برنامه های ویژه داریم که جشن تشرف دختران و پسران به سن تکلیف رسیده، پویش ملی روز خوب من ‌و بابام و پویش حمایت از حجاب از جمله این برنامه هاست.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور، هفته عفاف و حجاب، 1400، برناه های هفته عفاف و حجاب
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا