مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی ازبی حجابی در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است
1400/04/21 - 08:06
تاریخ و ساعت خبر:
111417
کد خبر:

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی ازبی حجابی در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی ازبی حجابی در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است و لازم است تحولاتی کلی و برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت رفع آنها صورت گیرد و این تغییرات با ارائه آموزش‌های وسیع اجتماعی برای افراد و خانواده‌ها و رفع عوامل بنیادی امکانپذیر خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - صادق منتشلو کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس از کردستان با اشاره به اینکه آسیبهای اجتماعی فراوانی از قبیل بی حجابی، کانون خانواده های ایرانی را تهدیدمیکندگفت: حجاب به عنوان يک امر فطري است که محدود به اسلام نیست.
وی درادامه افزود: خالق بشر که بر تمامي اسرار و رموز آفرينش، عالم است، زيبايي، امنيت، رشد و تعالي انسان ها به خصوص زن را در عفاف و حجاب دانسته است، آيات نوراني قرآن کريم ضرورت اين حکم الهي را به نحو مطلوب تبيين کرده است، مسأله حجاب که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
منتشلوافزود:مقوله بی حجابی امروز به يک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط براي افراد بی حجاب مشکل ايجاد نمی کند؛ در واقع آسيب‌هايي که از بي‌حجابی ناشی میشود، تمام اعضای جامعه در بر میگيرد.حجاب و عفاف که یک دستور دینی است از مسائل مهم و کلیدی جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است. این مسأله ازآن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می شود این حکم از آثار، برکات و نقش آفريني هاي خاصي برخوردار است و اگر حقيقت اين حکم براي انسان ها روشن و آشکار گردد بعيد است که فطرت هاي سالم و خداخواه تسليم آن نشوند و آن را اطاعت ننمايند.
این کارشناس مسایل مذهبی عنوان کرد:مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی ازبی حجابی در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است و لازم است تحولاتی کلی و برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت رفع آنها صورت گیرد و این تغییرات با ارائه آموزش‌های وسیع اجتماعی برای افراد و خانواده‌ها و رفع عوامل بنیادی امکانپذیر خواهد بود.
وی گفت:اصراری که اسلام دارد، علاوه بر طرح مسئله حجاب، بر عدم اختلاط زن و مرد که همه زیرمجموعه امر حجاب هستند، کاملاً نشان می‌دهد که محور اصلی و اساسی که حفظ امنیت و عفت عمومی است، در حقیقت همین عفت و امنیت اجتماعی سامان‌دهنده خانواده‌ها و پیشگیرنده نابسامانی‌ها و از هم پاشیدن خانواده‌هاست که اگر حجاب رعایت نشود و عفت عمومی تأمین نگردد قطعاً خانواده‌ها نیز پایدار نخواهند بود.
مهوش رحیمی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، کردستان، مهوش رحیمی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا