مراسم آبروی کوچه ها،  افتخار محله شهرستان تفرش برگزارشد
1400/09/07 - 12:36
تاریخ و ساعت خبر:
115203
کد خبر:

مراسم آبروی کوچه ها، افتخار محله شهرستان تفرش برگزارشد

همزمان با هفته بسیج يادبود شهیدان والامقام حمید حاج نقی ،حسن حیدری ، ابوالفضل شاه حسینی و شهید جاویدالاثر محسن محبعلی برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - تفرش؛مراسم آبروی کوچه ها ،افتخار محله همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با سخنرانی محمد رمضانی از رزمندگان و راویان استان مرکزی وحضورامام جمعه، خانواده شهدا و بسیجیان درسالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی زنده یاد کاریابی برگزار شد .

دراین یادبود محمد رمضانی روایتگر دفاع مقدس گفت:هرکس می خواهد به سعادت برسد باید راه شهدا را طی کند. اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم، بدون شک پیروز هستیم و شهدا موفقیت ما را تضمین می‌کنند.

این روایتگر دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن می خواهد جوانان دفاع مقدس از یادشان برود و یا تحریف شود.
وی اضافه کرد: جوانان ما در دفاع مقدس قوانین جنگ را تغییر دادند زیرا آن‌ها با معنویات در جبهه‌ها با دشمن مصاف می‌کردند وفضای معنوی در جبهه حاکم بود.

رمضانی هدف از برگزاری این مراسم را دریافت پیام شهدا و حرکت در مسیر آن‌ها دانست.
اجرای سرود و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان این برنامه از خانواده شهدای محسن محبعلی، ابوالفضل شاه‌حسینی، حسن حیدری و حمید حاجی نقی با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

شهید جاویدالاثر محسن محبعلی فرزند اکبر درسال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا امدو تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند.شهید در نوجوانی از پیشگامان محله ی خود در امور دینی و مذهبی و مسائل سیاسی بود. بعد از پیروزی انقلاب همراه خانواده ی خود به تفرش آمد و در هنرستان کاریابی تفرش به ادامه ی تحصیل و کسب علم و دانش پرداخت .

شهید محبعلی معتقد بود که باید جنگ را تا پیروزی نهایی ادامه داد و زمان آن مهم نیست و آن چه که مهم است، پیروز ساختن جبهه حق است .دوازدهم شهریور سال۱۳۶۰بود که در منطقه ی سرپل ذهاب و در عملیات بازی درازه شهادت رسید.
شهید حمید حاج نقی فرزند غلامعلی ، در سال ۱۳۴۵ در شهرستان تفرش ، محله ی میانده در خانواده ی مذهبی چشم به جهان گشود و در سایه مهر مادر و لطف پدر تربیت شد و پرورش یافت .
دوران کودکی را پشت سر گذاشت و وارد دبستان مصطفی مشیری شدو مقطع ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد مدرسه ی راهنمایی شهید چمران گردید.
از همان بدو تاسیس ستاد های مقاومت در مساجد ، ثبت نام و مشغول فعالیت شد و شبها به همراه دیگر بسیجیان به گشت و پاسداری می پرداخت .
سرانجام بعد از سه نوبت حضور در جبهه های حق علیه باطل ، در عملیات محرم و در منطقه ی عین خوش در۱۱آبان ۱۳۶۰ به فیض عظیم شهادت نایل آمد .
جانباز شهید ابوالفضل شاه حسینی در سال ۱۳۳۱ در تفرش به دنیا آمد.
با شروع تحرکات مردمی علیه رژیم طاغوت در کنار مردم انقلابی قرار گرفت و در پیروزی انقلاب اسلامی تلاش فراوانی داشت. پس از انقلاب اسلامی و شکل گیری نهادهای انقلابی به جهاد سازندگی تفرش پیوست و با آغاز تجاوز رژیم بعث به سوی جبهه های جنگ شتافت.
این شهید در سال ۱۳۶۰ در عملیات آزادسازی شهر بستان با ترکش خمپاره متجاوزین از ناحیه دست راست، صورت، گوش و سر مجروح و به افتخار جانبازی (۷۰ درصد) نائل آمد و سرانجام پس از تحمل سالها درد و رنج فراوان در سوم اسفند سال ۹۲ به جوار الهی پر کشید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مراسم آبروی کوچه ها، افتخار محله شهرستان تفرش برگزارشد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا