نوجوان نخبه و هنرمند اراکی : دوست دارم مروج دین اسلام و انسانی خردمند شوم / تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب آروزی من است
1400/09/14 - 10:46
تاریخ و ساعت خبر:
115350
کد خبر:

نوجوان نخبه و هنرمند اراکی : دوست دارم مروج دین اسلام و انسانی خردمند شوم / تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب آروزی من است

دنیا هر چقدر که بزرگ باشد ولی در برابر اهداف و اندیشه های متعالی برخی کوچک است و دست یافتنی. امروز پای گفت وگو با محدثه مدبری پورنشستیم دختری 11 ساله اهل استان مرکزی نشستیم که مهم ترین دغدغه اش ترویج دین اسلام و آروزیش تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دنیا هر چقدر که بزرگ باشد ولی در برابر اهداف و اندیشه های متعالی برخی کوچک است و دست یافتنی. امروز پای گفت وگو با محدثه مدبری پورنشستیم دختری 11 ساله اهل استان مرکزی نشستیم که مهم ترین دغدغه اش ترویج دین اسلام و آروزیش تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب است .
وی در گفت وگو با خبرنگار ما اینگونه خود را معرفی می کند: محدثه مدبری پور هستم؛ ۱۱ سال دارم و مشغول تحصیل در پایه ششم هستم.
دریک خانواده مذهبی وعلمی بزرگ شده ام و خودم هم درسم خوب است. حافظ ۸ جزء از قران کریم هستم، گاهی شعر می سرایم. اهل ورزش هستم.

محدثه خانم با اشاره به فعالیت های اجتماعی و علمی که دارد ، ادامه می دهد : مهم ترین فعالیتم ساخت کلیپ هایی با موضوع مناسبت های مذهبی است و هدفم ترویج دین اسلام است. کلیپ های من در چندجا مانند شهرستان گلستان، مشهد،سمنان وچندبارهم دراراک برگزیده شده اند. چندبار پخش زنده داشته ام و در برنامه گفتمان دینی در شبکه شاد ۲۲ هزارنفر به صورت زنده شاهد مصاحبه من بودند. همچنین فعالیت های جانبی مانند تهیه روزنامه دیواری، نقاشی ،کاردستی واختراع بازی های فکری دارم.
از این دانش آموز ساعی علتی علت روی آوردنش به ساخت کلیپ را اینگونه توضیح می دهد : من در کودکی کلاس استراتژی برای کودکان میرفتم که تا حدودی به خلاقیت من کمک کرد. کلاس استراتژی ۳ مرحله داشت: یکی دررابطه با خدا وپیامبران وامامان ،یکی درمورد آیات خدا، ویکی هم درمورد انیمیشن ها. آنجا درباره پیامبران وامامان توضیح می دادند و من هم به دلم افتاد کلیپ درست کنم. ابتدا متن را با کمک خانواده ام پیدا می کردم اما تدوین کلیپ ها راخودم انجام می دادم و هدفم این است این کار را ادامه بدهم.

آیا فقط در مناسبت های مذهبی و پیرامون مسائل دینی ، کلیپ می سازی ؟ من دوست دارم دین اسلام راترویج کنم تا مردم مسلمان باشند، دین اسلام بالاتر برود وبیشتر کودکان ونوجوانان که درفضای مجازی هستند به سمت دین اسلام بیایند.با وجود این ماهواره ها و فضای مجازی مردم از دین فاصله می گیرند برای همین من دوست دارم آنها را به سمت اسلام بیاورم تا طرد نشوند، با حجاب باشند وبی حجابی راکناربگذارند.
موضوعاتی که دوست دارم درباره شان کلیپ بسازم روزعرفه، حکمت های نهج البلاغه، شهید مهرداد عزیزاللهی، شهید محمدحسین فهمیده ، شهید احمدعلی نیری، روزغدیر خم ، شهدای دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم و... است.
وی در ادامه خصوص چگونگی راه یابی اش به جشنواره ها نیز گفت: کلیپ ها را برای مربی پرورشی ام خانم لرستانی می فرستم زیرا ایشان مرا به حفظ قرآن و ساخت کلیپ تشویق کردند سپس خانم لرستانی کلیپ ها را در گروهی که مربوط به آموزش و پرورش است بارگذاری می کنند.
محدثه خانم شما دختر محجبه ایی هستی که رفتار و کردارت با شئونات اسلامی و ارزش های دینی به خوبی عجین شده است ، این نوع تربیت را حاصل چه می دانی؟ من در اراک متولد شده ام ومسلمان شیعه هستم، پدرومادرم همیشه نمازمی خوانند ومن نیز همراه شان نمازمیخوانم، حجاب راهم از مادروخواهرم یادگرفته ام ، همیشه چادر می پوشم والگوی من درحجاب گلهای خوش نفس حضرت خدیجه ومریم مقدس است ودوست دارم همیشه حجاب داشته باشم چون مایه آرامش وحفظ امنیت است.
وقتی از این دانش آموز هنرمند که آروز دارد در آینده جراح مغز و اعصاب شود و اهداف بزرگ ورزشی و فرهنگی نیز در سر دارد ، درباره مدیریت زمان و رسیدگی به همه امورات روزانه اش می گوید: صبح که بیدار می شوم اول برنامه ریزی میکنم که درچه زمانی چه کارهایی را انجام دهم . به هم سن وسالهای خودم می گویم برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید وطبق برنامه ریزی کارهایتان را انجام دهید.همچنین اصراف نکنید یعنی مدام اسباب بازی بخرید و در یک گوشه بیندازید.
چطور شد که به رشته مغز و اعصاب علاقمند شدی؟ دوست دارم جراح مغزواعصاب شوم چون پسرخاله پدرم جراح مغزواعصاب هستند و ازلحاظ مالی و معنوی خیلی به مردم کمک می کنند واصراف نمی کنند. من خیلی لذت می برم ودوست دارم‌ مثل ایشان خردمند شوم.
ما برای شما آروزی سلامتی و موفقیت می کنیم، برقرار باشی .
انتهای پیام/-*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نوجوان نخبه و هنرمند اراکی : دوست دارم مروج دین اسلام و انسانی خردمند شوم / تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب آروزی من است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا