تکذیب منع استفاده از نام‌های محلی برای اصناف
1400/09/14 - 20:56
تاریخ و ساعت خبر:
115367
کد خبر:

تکذیب منع استفاده از نام‌های محلی برای اصناف

در حالی که امروز خبرگزاری مهر به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران از ممنوعیت استفاده از نام‌های ترکی، شمالی، کردی، لری برای واحدهای صنفی خبر داده بود که این خبر تکذیب شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - در حالی که امروز خبرگزاری مهر به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران از ممنوعیت استفاده از نام‌های ترکی، شمالی، کردی، لری برای واحدهای صنفی خبر داده بود که این خبر تکذیب شد.
در خبر اولیه به نقل از سرهنگ نادر مرادی در خصوص نام گذاری واحدهای صنفی در پایتخت اعلام شده بود که مرجع نامگذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارتخانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کند حتماً فارسی باشد و به عنوان مثال در تهران استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و…) برای واحدهای صنفی ممنوع است و این کار خلاف قانون است.
تکذیب خبر ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی
ایران آنلاین به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران نوشت: خبری که در برخی از کانال‌های فضای مجازی درباره ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی پایتخت منتشر شده صحت ندارد.
سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن تهران گفت: استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و ...) برای واحدهای صنفی در شهر تهران مشکلی ندارد و هر خبری که غیر از این در شبکه‌های مجازی و یا رسانه‌ها منتشر شده تکذیب می‌شود.
مرادی در ادامه گفت: اصناف هر شهر با گویش‌های محلی که دارند می توانند نام صنفی خود را در شهر خود استفاده کنند لذا به هیچ وجه گفته نشده استفاده از نام‌ها با گویش‌های ترکی لری گیلکی و .... در تهران ممنوع است.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پلیس اماکن
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا