میراث شهید سلیمانی که مستضعفان جهان آنرا حفظ کرده‌اند/ خودباوری که حاج قاسم به جهان اسلام هدیه کرد
1400/10/12 - 09:03
تاریخ و ساعت خبر:
116079
کد خبر:

میراث شهید سلیمانی که مستضعفان جهان آنرا حفظ کرده‌اند/ خودباوری که حاج قاسم به جهان اسلام هدیه کرد

اگر سیرت این شهید بزرگوار در مقابله با استکبار را کمی مرور کنیم به خوبی به میراث ارزشمند حاج قاسم سلیمانی که مقابله بدون هراس و واهمه و برعکس انداختن ترس بر تن و جان آمریکا و ایادی آن در منطقه بود، پی می بریم. از اینجاست که در بسیاری از کشورهای مسلمان ایشان به عنوان یک نماد و الگوی مقاومت شناخته می شوند که در عین اینکه منشی پدرانه و دلسوزانه در برابر مستضعفان جهان داشت، مشتی بر دهان استکبار جهانی بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیر حمزه نژاد،محور مقاومت امروز به عنوان یک راهبرد و نیروی قدرتمند برای مقابله با موج استکبار جهانی شناخته می‌شود. نیرویی که با هدایت‌های خاص بزرگانی چون سرلشکر شهید قاسم سلیمانی به نقطه ای رسید که داعش این گروه مخوف تروریستی را از میان برداشت و به چند سال وحشت زایی آن با حمایت های لجستیکی و مالی کشورهای مرتجع عربی و غربی پایان داد. هر چند که این گروه دوباره با همان حمایت ها سعی دارد در نقاط دیگر مانند افغانستان بحران زده سر برون آورد اما با توجه به شکستی که خورد نتوانست هنوز کمر راست کند و مانند گذشته به هراس افکنی و جنایت های متعدد دست بزند. این موضوع مرهون رشادت های سردار شهید سلیمانی و یاران ایشان است.
گروه های تروریستی مثل داعش دوباره سعی دارند در فضای بحران زده و گل آلود مانند کشور افغانستان خود را احیا کنند اما آنچه مبارزات شهید سلیمانی و یارانشان در این راه برای جهانیان ثابت کرد و امروز به عنوان یک میراث بسیار ارزشمند در حوزه دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) شناخته می شود، شکست این غول بی شاخ و دمی بود که با انواع تجهیزات نوین غربی تا بن دندان مسلح بود. کشورهایی مانند ژاپن که خود را در شرایط مختلف بی طرف نشان می دهند در بزنگاه به طرف کشورهای غربی غش می کنند و از این روست که مثلا ماشین های تویوتا به طور کاملا خاص در اختیار داعش قرار می گرفت تا جایی که به خودرو سازمانی و جنگی آنان برای فرار و گریز و ... تبدیل می شود.
میراث شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی آنقدر ارزشمند و گسترده است که در قالب قلم و یک مطلب نمی گنجد و باید ابعاد مختلف آن بررسی شود. شهیدی که نامش هیمنه آمریکا را می شکست و لرزه بر اندام آمریکایی می انداخت که سعی می کرد دنیای آشوب زده خاورمیانه را بیشتر به آشوب بکشاند و در آن بذر نفرت و حماقت بکارد و با داعش و گروه های تروریستی امثال آن محصول خود را درو کند. اما امروز به خوبی با اینکه آمریکایی‌ها دستشان به خون حاج قاسم سلیمانی آغشته است حضور نظامی خود را از کشورهای مختلف خاورمیانه می کاهند و دستشان از منطقه کوتاهتر می شود. در افغانستان این اتفاق رخ داد و در عراق و سوریه نیز این موضوع در حال تکمیل است.
اگر سیرت این شهید بزرگوار در مقابله با استکبار را کمی مرور کنیم به خوبی به میراث ارزشمند حاج قاسم سلیمانی که مقابله بدون هراس و واهمه و برعکس انداختن ترس بر تن و جان آمریکا و ایادی آن در منطقه بود، پی می بریم. از اینجاست که در بسیاری از کشورهای مسلمان ایشان به عنوان یک نماد و الگوی مقاومت شناخته می شوند که در عین اینکه منشی پدرانه و دلسوزانه در برابر مستضعفان جهان داشت، مشتی بر دهان استکبار جهانی بود. از این روست که یکی از ارزشمندترین میراث این شهید بزرگوار را خودباوری مقاومت در مقابل استکبار جهانی توصیف می کنند که به ملت‌های مستضعف جهان هدیه داد و در کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان و ... این میراث به خوبی دیده می شود. حالا همین میراث است که امریکا و ایادی استکبار جهانی را در جغرافیای مقاومت ناکام می گذارد و هر کجا که محور مقاومت حلول می کند ناکامی نصیب و قسمت استکبار می شود.
درواقع آنچه در رفتارشناسی محور مقاومت می توان با همه کاستی ها در حوزه تجهیزات و مسائل مالی و تحریم هایی که صورت می گیرد شاهد بود الگوپذیری شخصیتی از این شهید بزگوار است که خودباوری را در مقابل دشمن صهیونیست و مستکبر چنان به درجه اعلی خود رساند که معاندان چاره ای جز به شهادت رساندن ایشان که آرزوی قلبی همیشگی این شهید بزرگوار بود نیافتند. این خودباوری و این شخصیت مقابله با استکبار جهانی بدون هیچ ترس و واهمه و با تمام قوا که پیروزی های ارزشمندی را خصوصا پس از شهادت حاج قاسم رقم زده است، میراثی ماندگار و جدانشدنی از محور مقاومت است.
از این روست که استکبار جهانی هر جا که نام این شهید بزرگوار برده می شود در تلاشی مذبوحانه سعی می کند با سانسور و اعمال محدودیت خصوصا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نام ایشان را از یاد و دل مردم مسلمان بزداید اما آنچه در سینه و دل مردمان رنج دیده خاورمیانه حک شده است به این سادگی ها زدودنی نیست و از این روست که شکست های پی در پی در منطقه و جهان اسلام برای استکبار جهانی شکل می گیرد. استکبار جهانی روزگاری با همین ادوات جنگی در کمترین زمان ممکن در چند روز شکست هایی به برخی از کشورهای اسلامی که راه های انحرافی را طی کردند و بر ریسمان پوسیده ناسیونالیست چنگ زدند، تحمیل کرد اما حالا دیر زمانی است که ورق برگشته است؛ چراکه مردانی با صلابت و هوشیار در سرزمین های اسلامی مانند حاج قاسم سلیمانی به برکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رشد کرده اند که نه تنها وقعی به این مواردی که خود غرب برای گرفتار کردن مسلمانان بوجود آورد نمی نهند بلکه راه راستینی را به مسلمانان جهان نشان می دهند که طی آن مسیر جز طعم خوش پیروزی و پیشرفت نتیجه دیگری در بر ندارد. میراث شهید سلیمانی ها آنقدر بزرگ و گسترده است که جهان اسلام را فراگرفته و هر چقدر این گستردگی بیشتر می شود استکبار جهانی و صهیونیست ها بیشتر با طعم شکست محتوم خود مانند آیینه ای روبرو می شوند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میراث شهید سلیمانی که مستضعفان جهان آنرا حفظ کرده‌اند/ خودباوری که حاج قاسم به جهان اسلام هدیه کرد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا