جهاد بدون چشم داشت حاج قاسم را باید در رفتار خود پیاده کنیم
1400/10/15 - 09:13
تاریخ و ساعت خبر:
116175
کد خبر:
عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق :

جهاد بدون چشم داشت حاج قاسم را باید در رفتار خود پیاده کنیم

عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق در نشست تبیینی « شهید سلیمانی، از پاسداری مادر تا سرداری دل ها » گفت: باید روح و رفتار حاج قاسم را بشناسیم و در رفتار خود پیاده کنیم چرا که شهید سلیمانی الگوی ما است و بنابر گفته مقام معظم رهبری ، امتی ترین و ملتی ترین چهره است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نشست «تبیینی شهید سلیمانی از پاسداری مادر تا سرداری دل ها» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بسیج جامعه زنان کشور و رابینو در سالن همایش های ساختمان اقشار تخصصی بسیج برگزار شد.
در این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی جمع محدودی از نخبگان بسیج دانشجویی حضور داشتند با سخنرانی دکتر علی غلامی استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام، یاد و خاطره سردار دل ها گرامی داشته شد.
دکتر علی غلامی در این مراسم با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی « خداوندا! ای قادر عزیز و ای رحمان رزّاق، پیشانی شکر شرم بر آستانت می‌سایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع، عطر حقیقی اسلام، قرار دادی و مرا از اشک بر فرزندان علی‌بن ابی‌طالب و فاطمه اطهر بهره‌مند نمودی؛ چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمتهایت است» اظهار داشت: کاری که ما برای شهدا انجام می دهیم یادبود شهدا است و این کار بنابر گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی کمتر از شهادت نیست.
وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد تصریح کرد: آدم های مؤثری می توانند در کشور جریان ساز باشند، یکی از این افراد حاج قاسم است از این رو ما به دنبال الگو از حاج قاسم هستیم .

غلامی در ادامه این مطلب تأکید کرد: باید روح و رفتار حاج قاسم را بشناسیم و در رفتار خود پیاده کنیم چرا که شهید سلیمانی الگوی ما است و بنابر گفته مقام معظم رهبری ، امتی ترین و ملتی ترین چهره است.
این عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی، ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشتند اشاره کرد ایشان نسبت به حضرت زهرا(س) حساس بودند و در ایام فاطمیه خود را به روستای پدری می رساندند و برای این بانوی عظیم الشأن اقامه عزا می کردند .
این استاد دانشگاه عاملی که باعث شد شهید سلیمانی را با چنین قدر منزلتی شهید سلیمانی ببینیم ، جهادگر بودن وی دانست و گفت: نتیجه جهاد همین است و بنابر فرموده اهل بیت علیهم السلام کسی که جهادگر است یا مسموم می شود یا شهید می شود.
غلامی گفت اگر بخواهیم این گفته اهل بیت علیهم السلام را به زبان امروزی برگردانیم ، این طور باید گفت که کسی که جهادگر است دشمن و کسانی که جهادگری را برای خود خطر می دانند ، دست به ترور شخصیت ، آبرو بردن و حتی کشتن او می زنند.
وی ادامه داد: در بحث جهاد دو برداشت آن هم اشتباه وجود دارد ، نخست آن که تا بحث جهاد پیش می آید به کوشش و شمشیر کشیدن در راه خدا می پردازند ، البته این دو مورد درست است اما کامل نیست بلکه معنی کامل جهاد تلاش در مقابل دشمن در هر حوزه ای است.
این عضو عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق ، به تبیین بحث جهاد و مؤلفه های جهادگری پرداخت و گفت: جهاد تبیین خیلی سخت است برای اینکه این جهاد را داشته باشیم باید سه حوزه را مد نظر قرار دهیم نخست آنکه باید از مسائل پیرامون خود شناخت کافی داشته باشیم . امروز جای دوست و دشمن عضو نشده است از دشمن چیزی، جز دشمنی بر نمی آید، اقتضی ما این است که اگر اشتباهات محاسباتی کنیم شکست خواهیم خورد .

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: دومین حوزه در بحث جهاد تبیین که باید مورد توجه قرار دهیم، اعتقاد است. دشمن مدام در تلاش است که نقطه مقابل ما قرار گیرد و دائما تکرار می کند که ما باخته ایم! و می بینیم که هر هفته اعلام می کند که کار جمهوری اسلامی تمام است و نظام در حال فروپاشی است .
غلامی در ادامه تصریح کرد ، عمل داشتن و در میدان حضور داشتن یکی دیگر از مؤلفه های جهاد تبیین به شمار می رود، باید صریح بگویم تا وارد عمل نشویم در هیچ کاری موفق نخواهیم بود .ضمن اینکه در این میدان عمل بودن نیازمند دو مؤلفه بسیار مهم هستیم ، یکی صبر و دیگری استقامت .
وی در ادامه مطلب خاطر نشان کرد، اگر جهاد ما در هر زمینه ای برای خدا باشد می شویم، حاج قاسم در حد خودمان، البته سبک خدا به این صورت است وقتی کاری فقط برای خدا انجام شود ، خود خدا آن کار را علنی می کند و دیدیم که چطور خداوند با شهادت حاج قاسم را به تمام جهان نشان داد.
این عضو عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق در ادامه مباحث خود در خصوص جهاد تصریح کرد: امروز موضوع جمعیت کم کم به مسئله بحرانی تبدیل خواهد شد البته ما بدون اینکه علت بدانیم قانون گذاری هایی در خصوص افزایش جمعیت اعمال کرده ایم که متأسفانه این قوانین نیز چاره ساز نیست .
این استاد دانشگاه با بیان اینکه اعمال طرح ها تشویقی برای افزایش جمعیت کارساز نیست عنوان کرد: مهم ترین موضوعتی که باید در بحث افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد بحث ازدواج به ویژه ازدواج جوانان است ، گفت : چرا که وقتی ازدواجی صورت نگیرد، فرزندآوری نیز صورت نخواهد گرفت . هم اکنون جمعیت کثیری از دخترا و پسران ازدواج نکرده اند.
غلامی افزود باید زمینه سازی ازدواج آسان صورت گیرد نظیر اینکه مسکن برای زوج های جوان ، کم کردن سنوات خدمت سربازی و مهارت آموزی سربازان در دستور کار قرار گیرد همچنین اعطای وام با مبالغ بیشتر برای انجام مقدمات ازدواج، فراهم شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد : یکی از مصادیق جهاد در وضعیت کنونی فرزند آوری است اگر به سمت فرزند اوری حرکت کنیم در حقیقت با دشمن مقابله کرده ایم .
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهاد بدون چشم داشت حاج قاسم را باید در رفتار خود پیاده کنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا