بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاسداری از اصول دین اسلام است
1400/10/16 - 08:15
تاریخ و ساعت خبر:
116183
کد خبر:
مسئول خواهران بسیج اساتید استان فارس:

بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاسداری از اصول دین اسلام است

زهرا قاسم نژاد با توجه به اهمیت گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه را از شعائر الهی باید دانست که نباید از یاد و عظمت و بزرگداشت این ایام بود. غفلت از ایام فاطمیه غفلت از حمایت از ولایت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - فارس: صدای موکب فاطمیه که بلند می شود حال و هوای محبان مادر پهلو شکسته دگرگون می شود و هر کس به هر طریقی که می‌تواند در راستای کسب رضایت مادر قدم بر می‌دارد. یک نفر بساط روضه حضرت زهرا را فراهم می کند، یک نفر دیگ نذری حضرت زهرا روشن می کند، یک نفر هم با توجه به علم خود قلم می‌زند در ثنای حضرت زهرا سلام الله علیها، در همین راستا به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه به گفتگو با خانم زهرا قاسم نژاد استاد دانشگاه شیراز با موضوع اهمیت ایام فاطمیه و ضرورت احیای شعائر فاطمی پرداختیم.
زهرا قاسم نژاد استاد دانشگاه شیراز و دانشکده الهیات بخش علوم قرآن و فقه و مسئول خواهران بسیج اساتید استان فارس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس در شیراز در راستای اهمیت ایام فاطمیه و ضرورت احیای شعائر فاطمی بیان داشت که اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه به دلیل ارتباط فاطمه زهرا سلام الله علیها با اصول دین توحید و معاد و نبوت است. فاطمه زهرا از یک سو وصل به خداوند متعال است. از یک سو وصل به رسول گرامی اسلام است و از دیگر سو وصل به ولایت و امامت است. بزرگداشت فاطمه زهرا سلام الله علیها پاسداری از اصول دین اسلام است‌.
قاسم نژاد در پاسخ به سوال تعریف شما از شعائر فاطمی و چگونگی ارزیابی ضرورت احیای شعائر فاطمی اظهار داشت که عبارت "شعائر" ، در قرآن مجید به صراحت بیان شده است. خداوند در آیات متعدّد با بیان برخی از مصادیق آیین اسلام، به مسلمانان فرمان داده است که شعائر الهی را بزرگ شمرده و آن را گرامی دارند، و تکریم و پیروی از شعائر را نشانه تقوای قلبی مؤمنان می داند: (وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَي الْقُلُوبِ).
حضرت زهرا سلام الله علیها تجلی ذات حق و نبوت و امامت بودند و شعائر فاطمی پاسداری از دین است. جامعه اگر بخواهد انسان های متقی تربیت کند باید مردمی که شعائر الهی را بزرگ می دارند تربیت نماید
وی در ادامه گفتگو بیان کرد که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از جریان سقیفه به شدت اندوهگین بودند و با روش های گوناگون سعی در بیداری جامعه داشتند و لحظه ای در دفاع از مقام امامت و ولایت کوتاهی نکردند و شهادت ایشان هم به دلیل پاسداری و حمایت از مقام امامت و ولایت بود.
قاسم نژاد در پاسخ به سوال نقش زنان در زمینه احیای شعائر فاطمی این گونه پاسخ داد که زنان جامعه به دلیل حساسیت نقششان در تربیت نسل جدید نقشی بی بدیل در احیای شعائر فاطمی دارند. زنان هر اندازه شعائر فاطمی را که پاسداری از دین است بیشتر احیا کنند زمینه برای پرورش نسلی که شعائر فاطمی را پایبند باشند بیشتر است.
با توجه به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهیده زن کشور در سال ۹۱ و معرفی الگوی سوم، در خصوص ارتباط میان انقلاب اسلامی و نقش بانوان در این انقلاب با انقلاب حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها قاسم نژاد بیان کرد که انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که با الگوگیری از انقلاب رسول گرامی اسلام رخ داد و همان نقشی که فاطمه زهرا در پاسداری از نبوت و امامت داشتند زنان جامعه هم در پاسداری از انقلاب اسلامی ایران دارند. و مهمترین رسالت زنان در جامعه اسلامی تربیت نسلی فاطمی است.
ایشان در ترسیم سیاست فاطمی و بصیرت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت که سیاست و بصیرت فاطمه سلام الله علیها ریشه در نبوت و ولایت دارد. زهرا در خانه علی علیه السلام بصیرت و سیاستی را که از رسول الله فراگرفته بود به خوبی نشان داد. زهرا سلام الله علیها در هنگام دفاع از ولایت با تمام جان دفاع کرد و هنگام سکوت هم با بصیرت سکوت کرد. حتی گریه ایشان پس از پدر هم حکایت از سیاست و بصیرتشان داشت.
قاسم نژاد در پایان گفتگو و به طور کلی اهمیت ایام فاطمیه و ضرورت احیای شعائر فاطمی را اینگونه ارزیابی نمود که ایام فاطمیه را از شعائر الهی باید دانست که نباید از یاد و عظمت و بزرگداشت این ایام غافل بود. غفلت از ایام فاطمیه غفلت از حمایت از ولایت است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاسداری از اصول دین اسلام است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا