فاطمه واجد تمام صفات کمالیه انسان کامل است
1400/10/16 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
116185
کد خبر:
مدرس گروه معارف دانشگاه حضرت امیر المومنین(ع):

فاطمه واجد تمام صفات کمالیه انسان کامل است

استاد دانشگاه با تحلیلی بر جمله فاطمه، فاطمه است؛ گفت: فاطمه دختر پیامبر اکرم(ص) و جدا شده از تمامی نواقص و صفات کمالیه انسان کامل است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - اصفهان: استاد غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار ما به ابعاد شخصیت حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره و اظهار کرد: در خصوص معانی و مفهوم اسامی حضرت زهرا سلام الله علیها بحث های فراوانی است همانگونه که از آن حضرت به عنوان لیله القدر در روایات و تفسیر سوره قدر اشاره شده است.
وی افزود: با توجه به اسرار نهفته ای در وجود حضرت زهرا سلام الله علیها نمی توان به ابعاد شخصیت و عمق وجودی آن حضرت پی برد ولی به کمک نورانیت دل و دریافت معارف اهل بیت می توان نکته های مهمی از شخصیت حضرت را متوجه شد.

مدرس گروه معارف دانشگاه حضرت امیر المومنین(ع) ضمن توضیح نام مبارک حضرت فاطمه، تاکید کرد: اگر به مفهوم لغوی و معنوی واژه ای کلمه فاطمه دقت کنیم، بعد روایات از پیامبر تا حدودی برای ما آشکار است و فاطمه یعنی بریده شده از نواقص.
وی به معانی کلمه فاطمه اشاره و گفت: آن حضرت از تمام نقص ها جدا شده و کسانی که محب و شیعه او هستند به برکت وجود آن بزرگوار از آتش جهنم و سختی قیامت بریده و جدا هستند وبالعلکس افرادی که دشمنی حضرت را در دل دارند از برکات الطاف حضرت فاطمه سلام الله علیها محروم هستند.
کریمی در تحلیل جمله معروف «فاطمه فاطمه است» تصریح کرد: کلمه مقدس فاطمه جامع جمیع اسماء و صفات آن بزرگوار است مثل کلمه الله که جامع همه صفات خداوند است.
وی ادامه داد: عظیم ترین مصداق احسن کوثر، وجود مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها است زیرا ذریه آن حضرت خیر کثیر هستند و نقطه مقابل آنها شر است.
مدرس گروه معارف دانشگاه حضرت امیر المومنین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: فاطمه اول دختر پیامبر(ص) و فاطمه دوم معنای فاطمه یعنی واجد تمام صفات کمالیه انسان کامل است؛ می توان نتیجه گرفت که «فاطمه فاطمه است.»
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فاطمه واجد تمام صفات کمالیه انسان کامل است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا