کم کاران دیروز منتقدان حق به جانب امروز شده اند؟/ فرق نگاه منقطع و کلان نگر چیست؟
1400/10/29 - 09:19
تاریخ و ساعت خبر:
116515
کد خبر:

کم کاران دیروز منتقدان حق به جانب امروز شده اند؟/ فرق نگاه منقطع و کلان نگر چیست؟

با اظهارنظر های برخی از زنان جریان اصللاحات که تا چندی پیش خواسته و مطالبات زنان را در حد ورزشگاه رفتن کاهش داده بودند به نظر می رسد بعد از سال‌ها اشتغال زنان اصلاح طلب به موضاعات فرعی و کاذب در حوزه زنان این افراد تازه به مسائلی مانند معیشت زنان و خصوصا زنان سرپرست خانواده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوانان رسیده اند. جالب تر اینکه بازهم با وجود همه این اعترافاتی که امروز در خصوص مشکلات می کنند نسبت به اصل وضعیت جامعه و آسیب‌های آن و راهکارهای موجود فضای فکری درستی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - جریان اصلاحات در زمانی که زمام امور در دستش بود در حوزه زنان خواسته‌ها و مطالبات را در حد ورزشگاه رفتن دختران کاهش داده بود. هر چند که در همین حدی که وعده داده بود نیز اقدامی انجام نداد. شعارهایی ظاهری که اگرچه برای برخی از دختران جلوه گر و جالب بود اما درواقع با توجه به اینکه اولویت های حوزه زنان را دستکاری می کرد، نیازهای آنان را پوشش نمی داد و مباحث دسته چندم را به عنوان مطالبات اولیه آنان مطرح می‌کرد بیشتر ضربه زدن به حقوق بانوان بود. چراکه گمراه کردن افراد از حقوق اساسی و پایه‌ای آنان با مطالبه سازی های کذب بیشتر به آنان آسیب وارد می کند تا اینکه شعارهایی داده شود و این موارد اجرا نشود.
حالا که این جماعت سیاسی از مدیریت امور به وسیله رای مردم کنار گذاشته شده اند وتبعات اقدامات اشتباه آنان در فضاهای مختلف سیاسی، اقتصادی، بین الملل و البته حوزه زنان آشکار است، آنان خود را در جای منتقد نشانده و مدعی حمایت از بانوان می شوند.
در همین رابطه، «آذر منصوری»، دبیرکل حزب اتحاد ملت عنوان کرده است: « با قانون جوانی جمعیت انگار به دنبال بازتولید زنان دوره قاجار هستند.»
وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم طرح هایی مثل جوانی جمعیت اجرایی شود، گف: « جوانان ما به هزاران دلیل ازدواج نمی کنند چه برسد که بخواهند فرزندآوری داشته باشند. »
جالب اینجاست که بعد از سال‌ها اشتغال زنان اصلاح طلب به موضاعات فرعی و کاذب در حوزه زنان این افراد تازه به مسائلی مانند معیشت زنان و خصوصا زنان سرپرست خانواده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوانان رسیده اند. جالب تر اینکه بازهم با وجود همه این اعترافاتی که امروز در خصوص مشکلات می کنند نسبت به اصل وضعیت جامعه و آسیب‌های آن و راهکارهای موجود فضای فکری درستی ندارند.
به نظر این جماعت بایستی با وجود مشکلات اقتصادی دست روی دست گذاشت و هیچ کاری انجام نداد و در قالب طرح های مختلف جوانی جمعیت، نهضت ملی مسکن و ... نمی توان مشکلات مختلف جوانان برای ازدواج و فرزندآوری را حل کرد. کاری که این روزها توسط دولت ومجلس در حال انجام است و اهتمام خاصی به امور جوانان وجود دارد. هر چند مشکلات نیز با توجه به کم کاری ها و به ارث گذاشتن انبوهی از معضلات اقتصادی و اجتماعی از دولت قبل حل و فصل آن مشکل سختی است.
از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره کرد که این خانم اگر خود در صدر امور در حوزه زنان و مدیریت آن حضور داشت چه اقدامی انجام می داد.
در همین رابطه، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی توییتر به این سخنان آذرمنصوری پاسخ می دهد و می نویسد:
"با قانون جوانی جمعیت انگار به دنبال بازتولید زنان دوره قاجار هستند" این عبارت خانم دبیرکل حزبی است که با پسوند اسلامی بر سکولاریسم اجماع دارند. نقد مواد قانون هم نمیکنند. این قانون ذیل سیاستهای کلی نظام است. کسی که سیاست‌های کلی نظام را به سخره میگیرد، وارد قدرت شود می‌خواهد چه کند؟
با این حال یکی از مشکلات اصلی که امروز کشور را در حوزه های مختلف از جمله بخش زنان آزار می دهد کنار گذاشتن سیاست های کلی نظام در دوره های گذشته و پیشبردهای اهداف سیاسی و جناحی بوده است که فضا را کاملا سیاسی کرده و درحوزه عمل با کم کاری و اهمال کاری شدید روبرو بوده است و در این راستا بسیاری از مشکلات در کشور تلنبار شده است. حالا همین افراد کم کار در مقابل کارهایی که انجام می شود با حالت انتقادی رفتار می کنند تا خودی نشان دهند. آنچه از انتقاد معنادار این افراد حس می شود عدم آشنایی به سطوح مختلف مدیریتی در کشور است.
این فرد مطرح می کند چون جوانان مشکل ازدواج دارند پس در حوزه فرزندآوری نیز نباید اقدامی صورت گیرد و آنرا با برچسب های سیاه مخدوش می کند. در شرایطی که اجتماع لایه های مختلفی دارد و طراح و برنامه ریز باید به لایه های مختلف توجه کند و مشکل در حوزه ازدواج به معنای رها کردن امر فرزندآوری و کمک به خانواده ها و زوج های جوان در این حوزه نیست. به هر جهت شاهد یک نوع نگاه منقطع در برابر یک نگاه جامعه و کلان نگر هستیم که به خوبی عیار آدم ها را نشان می‌دهد. با این حال آنچه در این شرایط کشور مهم است فعالیت ستادی و جهادی در امور مختلف است که بایستی کم کاری گذشته را ضمن حرکت در مدار کارشناسی برطرف کند تا بسیاری از مشکلات کشور حل و ایران اسلامی در مسیر پیشرفت درست قرار گیرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کم کاران دیروز منتقدان حق به جانب امروز شده اند؟/ فرق نگاه منقطع و کلان نگر چیست؟
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا