انقلابی، درون انقلاب اسلامی ایران / فتنه زنانه سال 88 چگونه خنثی شد؟
1397/10/09 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11855
کد خبر:

انقلابی، درون انقلاب اسلامی ایران / فتنه زنانه سال 88 چگونه خنثی شد؟

فتنه سال 88 ابعاد و بازیگران مختلفی داشت و بخشی از بازیگران فعال در این حوزه را زنان تشکیل می دادند. حوزه‌ای که امروز هم بیشتر از گذشته ضدانقلاب بر روی آن تمرکز کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد- فتنه و ایجاد اغشاش در فضای سیاسی کشور اگرچه آسیب‌زاست اما در نوع خود یک کلاس بصریت افزایی است. 9 سال از فتنه سال 88 می گذرد و در حال حاضر که کمی از این زمان دورتر شدیم و غبارهای تبلیغاتی کنار رفته و فضای سیاسی با کنش‌های بازیگران سیاسی شفاف تر شده است و مواضع همین بازیگران ماهیت آنها را بیشتر مکشوف کرده‌، بهتر می توان درباره فتنه انگیزی در این سال، سخن گفت.
فتنه سال 88 ابعاد و بازیگران مختلفی داشت و بخشی از بازیگران فعال در این حوزه را زنان تشکیل می دادند. حوزه‌ای که امروز هم بیشتر از گذشته ضدانقلاب بر روی آن تمرکز کرده است. فتنه در مرحله اول سعی کرد که برای خود با شعارهایی مانند «ما بی شماریم» و «اردوکشی‌های خیابانی» عده و عده‌ای دست و پا کند. پروپاگاندای سیاسی برای تحت تاثیر قرار دادن افکارعمومی در این زمینه شکل گرفت. برخی از زنان در این حوزه نقش فعالی ایفا کردند. نقشی که در ابعاد مختلف و فتنه جنسی در سال 88 نمایان است.
*نقش زنان در کلید زدن و گرم کردن تنور فتنه سال 88
در همین راستا نقش فعال زنانی را می بینم که در بوجود آوردن و کلید زدن اغتشاش تا به پایان ادامه داشت. همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی که اظهاراتش هنگام خروج از حوزه رای گیری در 22 خرداد 1388 خبر ساز شد؛ موضوع قابل تاملی است. خانم مرعشی پس از رای گیری که گفته می شد به میر حسین موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات رای داده است در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت: «موسوی رئیس جمهور است، اگر غیر از این شد مردم بریزند تو خیابانها.»
فائزه هاشمی دختر کوچک مرحوم هاشمی هم چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات سال 88 نقش قابل تاملی بازی کرد. فائزه در حوادث بعد از انتخابات هم با چند بار دستگیری در اغتشاشات و سخنانی که علیه مقامات ارشد نظام داشت خبرساز شد. اخبار دستگیری و بازداشت هایی که به سرعت لغو می شد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
در ادامه شاهد بودیم که همسر یکی از سران فتنه در همراهی و تهییج و گرم کردن آتش فتنه نقش فعالی را ایفا کرد. وی فردای انتخابات ریاست جمهوری در غروب 23 خرداد 1388 در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه ماهواره ای بی بی سی فارسی در پاسخ به درخواست مجری این شبکه مبنی بر ارائه دلایل و اسناد تقلب مورد ادعای همسر خود گفت: «آذربایجان هیچ وقت فرزند خود را نمی گذارد که به شخص دیگری رای بدهد، در ضمن من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم، پس لرستان موسوی را نمی گذارد به احمدی نژاد رای بدهد.»
دختر جواد امام دیگر چهره رسانه‌ای روزهای پس از انتخابات بود. جواد امام یکی از اعضای ستاد انتخاباتی موسوی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود. پس از دستگیری جواد امام در روزهای ابتدایی پس از انتخابات سایت‌های خبری این جریان مدعی شدند که دختر جواد امام نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. شبکه خبری بی بی سی با استناد به مصاحبه‌ای با همسر جواد امام نسبت به سرنوشت عاطفه امام ابراز نگرانی کرد و حتی نام عاطفه امام در برخی فهرست‌های شهدا و مفقودین این جریان جای گفت.
اما به فاصله تنها چند روز همسر جواد امام در مصاحبه‌ با پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس که خود از رسانه‌های حامی معترضین محسوب می‌شد ربوده شدن عاطفه امام را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری را تنها ماجراجویی دختر خود عنوان کرد.
همزمان برخی رسانه ها از نقش پدر وی در پروژه موسوم به نوارسازان که سناریو مشابهی با ماجرای ربوده شدن عاطفه امام را داشت پرده برداشتند.
*کشته سازی از زنان و دختران برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی
فتنه انگیزی یک طرف ماجرای حوادث این سال بود. از سوی دیگر زنان و دختران ابزاری برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی و دمیدم بر آتش فتنه شدند. درهمین زمینه کشته سازی در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت. یکی از قربانیان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که عصر 30 خرداد در منطقه ای دور از مسیر تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات به طرز مشکوکی به دلیل اصابت گلوله به سینه اش کشته شد.
ندا آقا سلطان که از سوی رسانه های اپوزسیون نظام و حتی نمایندگان کنگره آمریکا چون سناتور مک کین شهید خوانده شد. ابهامات و شبهات زیادی خصوصا درباره دکتری که بالای سر ندا آقا سلطان در همان حین حادثه حضور یافت، وجود داشت. وی پس از این حادثه ازکشور متواری شد. منافقین نیز از این فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کردند. کشته سازی از زنان در همین زمینه در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت و موضوع «سعیده پورآقایی» مطرح شد. گفته شد که وی دختری بوده که دستگیر و مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است.
در اوج این داستان‌سرایی ضدانقلاب اما، به یکباره گفتگویی پخش شد که سعیده پورآقایی به همراه مادرش در منزل پدری با خبرنگار رسانه ملی صحبت می کرد. انتشار خبر زنده بودن دختری که رهبر جریان معترض در مراسم ختم وی نیز شرکت کرده و رسانه های منتسب به وی انتقادات فراوانی را در خصوص شکنجه و قتل وی منتشر کرده بودند جنجال رسانه ای شدیدی به راه انداخت .
کشته سازی دیگر در این روند درباره زنی به نام «ترانه موسوی» بود. خبر ابتدایی بسیار رقت انگیز و وحشتناک بود. دختری به نام ترانه که اتفاقا نام فامیل آن با یکی از کاندیداهای معترض انتخابات یکی بود، در تجمع مقابل مسجد قبا توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده و به دلیل شدت شکنجه و تجاوز فوت کرده بود. در این خبر تصریح شده بود که ماموران به دلیل ترس از عواقب اقدام خود پیکر ترانه موسوی را با اسید سوزانده و در بیابان های قزوین رها کرده اند.
بعدها مشخص شد که ترانه موسوی در کانادا مشغول زندگی روزمره خود است و خانواده وی در گفتگویی تلویزیونی به این امر صحه گذاشتند. با این حال تصویرمنتسب به وی مدتها به یکی از نمادهای اصلی تجمع گروه های اپوزسیون خارج از کشور در اروپا و آمریکا تبدیل شده بود.
اما با همه این اوصاف افکارعمومی ایران نه تنها فریب صحنه آرایی ضدانقلاب را نخورد بلکه در 9 دیماه همین سال با خروشی حماسی نشان داد که تعیین کننده امورات کشور است. مردم ایران در حماسه 9دی به طور واقعی و ملموس «لیبک یا حسین(ع)» را معنا کرد. 9 دی انقلابی درون انقلاب ایران برای پاکسازی بود. درواقع در فتنه سال 88 شاهد ریزش‌ها و رویش‌های مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی بودیم. نقش رسانهها و بصیرت مردم در تمیزدادن سره از ناسره در غبار فتنه نیز بسیار تعیین کننده بود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فتنه 88.زنان در فتنه 88.نداآقاسلطان.ترانه موسوی.فائزه هاشمی
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا