ابراز تأسف یک مقام دولتی از ریخته شدن قبح «ازدواج موقت»
1397/10/09 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11863
کد خبر:

ابراز تأسف یک مقام دولتی از ریخته شدن قبح «ازدواج موقت»

«شهناز سجادی»، دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی و ازدواج موقت گفته است:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - «متأسفانه این سایت‌های مجاز و غیر مجاز زنان، دختران جوان، مردان و پسران را به ازدواج‌های موقت ترغیب می‌کنند و آنقدر از ازدواج موقت تعریف و آن را معرفی کرده‌اند و افراد را به ازدواج موقت تشویق کرده‌اند که قبح آن در میان خانواده‌ها و جوان‌ها از بین رفته است و ما امروز با افزایش ازدواج‌های موقت روبرو هستیم.»

او همچنین اظهار می‌کند: در حال حاضر ما گرفتار نهادهای غیر قانونی هستیم که جوانان را به سمت ازدواج‌های موقت سوق می‌دهند. اینکه امروز شاهد این وضعیت هستیم به دلیل فرهنگسازی است که در این زمینه صورت گرفته است. [۶]

*اصولا یکی از وظایف اصلی حکومت‌ها در کنار تأمین ۳ نیاز خوراک، پوشاک و مسکن؛ تأمین شرایط رفع مشروع نیاز جنسی برای جامعه است.

مقوله‌ای که شرع مقدس اسلام نیز بر آن تأکید بسیاری دارد.

مع‌الوصف اما جای تعجب است که یک مقام بلندپایه دولتی، اینچنین مویه‌کنان و پریشان! از بابت کم شدن قبح روانی امر شرعی «ازدواج موقت» ابراز تأسف می‌کند.

این در حالی است که دولت محترم به جای این ابراز تأسف‌های بی‌مبنا و حتی شاید مرموز! باید فکری به حال چند میلیون جوان مجرد ایرانی بکند که به هر دلیلی ازدواج نکرده‌اند و دارای نیازهایی مهمی نیز هستند که بخشی از فرایند زمینه‌سازی برای رفع آنها بر عهده دولت و حکومت است.

گفتنیست طی سالیان اخیر مباحث مهمی پیرامون بحث «ازدواج موقت» در دولت‌ها و مجالس ایران مطرح شده است که البته مدافعین این مسئله همواره از استدلال‌های قوی و غیر قابل خدشه‌ای برخوردار بوده‌اند.

برخی جامعه‌شناسان معتقدند بحث ازدواج موقت که صورت دیگر آن در غرب بصورت «هم‌باشی موقت و داری قوانین عرفی و دولتی» رواج دارد؛ در ایران نیازمند نگاه‌های جدی‌تری از جانب دولت است.
منبع: مشرق
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج موقت.صیغه.جوانان مجرد.بالا رفتن سن ازدواج.ازدواج آسان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا