براساس 3 سند بالادستی حقوق بشری بازداشت هاشمی درست نبوده است
1397/11/03 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12272
کد خبر:
نشست تخصصی «کدام حقوق بشر؟» با موضوع بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی بازداشت خبرنگار زن مسلمان (مرضیه هاشمی) با سخنرانی فؤاد ایزدی و با حضور جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و حقوقدانان پیش از ظهر ام

براساس 3 سند بالادستی حقوق بشری بازداشت هاشمی درست نبوده است

یک فعال حقوق زنان گفت: براساس 3 سند بالادستی حقوق بشر که مصوبه جهانی دارد بازداشت مرضیه هاشمی درست نبوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نشست «کدام حقوق بشر» با هدف بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی بازداشت خبرنگار زن مسلمان مرضیه هاشمی به همت خبرگزاری فارس برگزار شد.
در این نشست جمعی از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان حضور داشتند.
گودرزی یکی از فعالان حقوق بشر با اشاره به وجود سه سند بالادستی حقوق بشری اظهار داشت: بر اساس این اسناد بازداشت هاشمی قانونی نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: از اعلامیه حقوق بشر و اعلامیه میثاق حقوق مدنی و میثاق اقتصادی و اجتماعی چنین استنباط می‌شود که قوانین حقوق بشری به کرامت انسانی در بازداشت هاشمی رعایت نشده همچنین بر اساس میثاق جهانی حقوق بشری که باید متهم در ابتدا تفهیم اتهام شود هیچ تفهیم اتهامی صورت نگرفته است.
وی افزود: هاشمی یک زن آزاد سیاسی و فعال حقوق بشر است که هیچکدام از حقوق ذکر شده در مفاد اصلی این اعلامیه‌ها در این بازداشت رعایت نشده و آمریکا بدون اینکه بخواهد به دامی بیفتد حرکت غیرقابل دفاعی از خود بروز داده است. چرا که از همان ساعات اولیه دستگیری وی از سوی FBI حقوق هاشمی نقض شده و بازداشت یک اقلیت مذهبی و قومی از طریق میثاق حقوقی و سیاسی قابل پیگیری است.
وی با اشاره به ماده 19 این میثاق‌نامه گفت: به صورت صریح نقض این ماده قانونی صورت گرفته و هاشمی بدون تفهیم اتهام بازداشت شده است همچنین بازداشت وی ناقض ماده 10 و 11 میثاق‌نامه بوده است.
گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به این ابعاد ما می‌توانیم علیه دولت آمریکا اعلام جرم کنیم.
وی با اشاره به بحث شاهد کلیدی که دولت آمریکا بر روی آن مانور می‌دهد و آن را دلیل دستگیری هاشمی می‌داند نیز گفت: این مسئله یک قانون قدیمی و پیش پا افتاده دولت انگلیس است که شهود را بازداشت می‌کردند و ما به عنوان فعالان حقوق بشری باید درخواست کنیم یک گزارشگر ویژه در حوزه زندانیان وارد این پرونده شده و به تضییع حقوق زندانیان بپردازد.
منبع:فارس
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نشست، ابعادحقوقی و قضایی، دستگیری، مرضیه هاشمی، آمریکا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا