شهید زهرا مداح، معلم شهیدی که به نماز جماعت اهمیت بسیاری می داد
1401/02/12 - 07:56
تاریخ و ساعت خبر:
138648
کد خبر:

شهید زهرا مداح، معلم شهیدی که به نماز جماعت اهمیت بسیاری می داد

شهید زهرا مداح از معلمان شهید حج خونین 1366 است. او که دبیر آموزش و پرورش بود بین دانش آموزان و همکاران به معلمی دلسوز و مشاوری مهربان شناخته شده بود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سمنان: شهیده زهرا مداح از معلمان شهید حج خونین 1366 است. وی در سال 1334 خانواده ای مذهبی در شهر سمنان متولد شد و در حین تحصیلات کلاسیک تا مقطع دیپلم در مدرسه، جهت آموختن عقاید اسلامی به یک مکتب خانه رفت.
او در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز بود و پس از تحصیل در آموزش و پرورش مشغول کار شد و برای بالابردن سطح فرهنگ فرزندان روستایی به مناطق محروم می رفت. به دانش آموزان مستضعف و محروم به صورت ناشناس کمک می کرد. در مراسم دینی و مذهبی و سیاسی شرکت فعال داشت و پیرو خط امام و ولایت فقیه و رهرو اندیشه های دکتر بهشتی بود .

در زمان مبارزات علیه رژیم ستمشاهی پهلوی، با حضور فعال در راهپیمایی و تظاهرات خشم خود را از آن رژیم بروز می داد در زمان جنگ تحمیلی در ستادهای پشتیبانی جبهه ها حضور فعال داشت در دوران انقلاب و پیش از آن با نسل جوان با عطوفت و ملایمت برخورد می کرد و عامل ارشاد نوجوانان و جوانان بود .
به عنوان اسوه اخلاقی بین دانش آموزان و مشاوری مهربان بین همکاران مطرح بود. همواره در طول زندگی ، حضرت زهرا (س) را اسوه و الگو قرار می داد و در بین اقوام و دوستان زبانزد مهر و صمیمیت بود . به شرکت در نماز جماعت اهمیت بسیار می داد .
تا اینکه در تاریخ 9/5/66 در راهپیمایی برائت از مشرکین در مکه معظمه توسط عمال صعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی اصابت باتوم به سر و مسمومیت ناشی از گاز شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید زهرا مداح، معلم شهیدی که به نماز جماعت اهمیت بسیاری می داد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا