نقش آفرینی دختران در خانواده و جامعه و ذکر صفت حسنات برای دختران در متون دینی از منزلت های ویژه دختران است
1401/03/11 - 12:39
تاریخ و ساعت خبر:
139071
کد خبر:
مدیر حوزه علمیه بنت الرسول الشتر :

نقش آفرینی دختران در خانواده و جامعه و ذکر صفت حسنات برای دختران در متون دینی از منزلت های ویژه دختران است

یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه توجه ویژه الهی به شأن دختر، مؤید اهمیت و جایگاه او در جامعه و خانواده است ، گفت: کی از موضوعات مهم اجتماعی امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است و توجه ویژه الهی به مقام دختر که درروایات از دختر با عنوان حسنات الهی، موید اهمیت و جایگاه ویژه دختر درخانواده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - لرستان: آرزو فلاحی نیا؛ در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون نقش دختران در خانواده اظهارداشت: تعدد روایات و سفارش اهل بیت علیهم السلام پیرامون فرزندان دختر خانواده عظمت جایگاه دختران را می رساند؛در روایات ائمه اطهار(س) از دختران با واژه هایی همچون، ریحانه (گل)، قواریر (بلورها)، و حسنه (نیکی) یاد شده است؛ که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگی خاصّ طبیعی و روحی دختران دارد.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است و توجه ویژه الهی به مقام دختر که درروایات از دختر با عنوان حسنات الهی، موید اهمیت و جایگاه ویژه دختر درخانواده است.
کارشناس خانواده عنوان کرد:دختران درکنار نقش فرزندی برا والدین،نقش خواهر برای برادران و خواهران،نقش همسری و مادری را دارند که اوج تاثیر گذاری آنان در خانواده وجامعه است با الگویی که اسلام تعریف کرده است الگوی زن و دختر در اسلام الگویی است که « نه شرقی ونه غربی » است.
مدیر حوزه علمیه بنت الرسول خواهران الشتر خاطرنشان کرد: چه زیبا و بی نظیر است عنایت ویژه الهی به مقام دختر که با ابراز لطف و محبت به والدین به عنوان دختر و نقش آفرینی در خانواده به عنوان مادر و همسر، یار بندگی همسر در رسیدن به خدا می شود.
وی تصریح کرد: نقش آفرینی و هادی بودن دختران در خانواده و اجتماع و قرار دادن صفت حسنات برای دختران در متون دینی از منزلت های ویژه دختران است.

فلاحی نیا با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون نقاط قوت زنان همراه با ایمان و عفت و پاکدامنی بیان کرد: مکاتب گوناگون وایدئولوژی های سکولار مدرن هریک با توجه به مبانی خود دیدگاه خاصی نسبت به جایگاه دختر دارند که منتج به استفاده ابزاری از دختر می شود،نگاه ابزاری غرب به زن نگاهی است که ریشه در زمان جاهلیت دار، وسعت این بینش جاهلی در زمان پهلوی با الگو پذیری از تز لیبرال و اسلام زدایی نهایت ظلم به زنان و دختران را در تاریخ حک کرد.
وی تاکید کرد:دختران ما باید با بصیرت وعنایت به هویت ونقش بی بدیل خود با تاسی از نقش آفرینی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در عرصه های مختلف،الگو باشند.
فلاحی نیا گفت: ترسیم نقش دختران ومشارکت مستقیم و غیر مستقیم در عرصه های مختلف با بصیرت زینبی وصدور هرآنچه حُسن است از طریق بندگی انتظاری است که از دختران داریم که مثل همیشه چون نگینی بر انگشتری عزت وافتخار کشور عزیزمان بدرخشند و الگویی موفق برای دختران و زنان جهان باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقش آفرینی دختران در خانواده و جامعه و ذکر صفت حسنات برای دختران در متون دینی از منزلت های ویژه دختران است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا