ماموستا قادری: مردم اهل سنت محب اهل بیت هستند اما شیوۀ ابراز محبت ما متفاوت است
1401/03/21 - 11:14
تاریخ و ساعت خبر:
139242
کد خبر:
در مراسم استقبال از پرچم متبرک امام رضا(ع) و در جمع بانوان شهر پاوه:

ماموستا قادری: مردم اهل سنت محب اهل بیت هستند اما شیوۀ ابراز محبت ما متفاوت است

ماموستا قادری در جمع خواهران بسيجي حوزه حضرت صدیقه کبری(س) و در مراسم استقبال از پرچم متبرک امام رضا(ع) در مکان يادمان شهداء شهرستان پاوه ، گفت: ما اهل سنت و جماعت بخصوص پیروان امام شافعی (علیه‌الرحمه) که خود از اهل‌بیت و هاشمی بوده، محبت و احترام به اهل‌بیت را جزو لاینفک دین می‌دانیم و اسامی اهل‌بیت را در خانواده‌های خود جزو برکات تلقی کرده‌ایم و می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کرمانشاه: حاج ماموستا قادری در مراسمی که با حضور کاروان خادمین رضوی در مزارشهداء پاوه برگزار شد گفت: قطعاً مردم ما محب اهل‌بیت هستند ولی شیوۀ ابراز محبت و برخورد با اهل‌بیت مقداری با آقایان اهل تشیع متفاوت است. مردم ما نهایت اخلاص را نسبت به اهل‌بیت دارند.

وی تصریح کرد: ما اهل سنت و جماعت بخصوص پیروان امام شافعی (علیه‌الرحمه) که خود از اهل‌بیت و هاشمی بوده، محبت و احترام به اهل‌بیت را جزو لاینفک دین می‌دانیم و اسامی اهل‌بیت را در خانواده‌های خود جزو برکات تلقی کرده‌ایم و می‌کنیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرمایند: «أُخلُفوني في اهل‌بیتي» بعد از من اهل‌بیتم را به‌عنوان جانشینان من احترام و تکریم و از آنان دفاع کنید، ادامه داد: امام بزرگوار ما شافعی می‌فرماید: «یا اهل‌بیت رسول‌الله حبکمُ فرضٌ من اللهِ في القُرآنِ انزلَ یَکفیکُم مِنْ عظیم الفخر أنَّکمُ من لم یُصلِّ عَلیکم لا صلاةَ لَهُ» ای اهل‌بیت رسول خدا (ص) محبت شما بر گردن امت رسول‌الله (ص) فرض است همچنان که قرآن کریم براین اصل تصریح فرموده است. اگر کسی که پیرو مذهب امام شافعی است در نمازش نگوید اللهم صل علی محمد و علی آله یعنی بعد از محمد (ص) آل بیت را ذکر نکند و آله نگوید نماز وی باطل است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً مردم ما محب اهل‌بیت هستند ولی شیوۀ ابراز محبت و برخورد با اهل‌بیت مقداری با آقایان اهل تشیع متفاوت است، تأکید کرد:. مردم ما نهایت اخلاص را نسبت به اهل‌بیت دارند اما چکار کنیم سیاست روز و رسانه‌ها و تندروی‌ها و لعن‌هایی که در رسانه‌ها به مقدسات اهل سنت می‌شنویم و شعارهایی که تندروهای اهل سنت علیه اهل تشیع می‌گویند، همه ما را در محذورات خاصی قرار داده است، مع‌هذا ما ایستاده‌ایم و در خدمت اسلام و قرآن و انقلاب هستیم و خواهیم ایستاد، دیگران هر چه می‌گویند، بگویند، آزادند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ماموستا قادری: مردم اهل سنت محب اهل بیت هستند اما شیوۀ ابراز محبت ما متفاوت است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا