لزوم توجه شرکت‌های دانش بنیان به موضوعات اجتماعی
1401/04/09 - 15:24
تاریخ و ساعت خبر:
139699
کد خبر:
کرمی مطرح کرد؛

لزوم توجه شرکت‌های دانش بنیان به موضوعات اجتماعی

رئیس شورای سیاست گذاری نوپیا گفت: در مواجهه با مسائل اجتماعی بیشتر جنبه‌های آسیب محور را نگاه می‌کنیم. در این نگاه آسیب محور هم دچار تکرار شدیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ظهر امروز برگزار شد. محمد محسن دوباشی رئیس شورای سیاست گذاری نوپیا با بیان اینکه نوپیا روایتی نو از کنشگری اجتماعی است گفت: مجموعه‌های زیادی در زمینه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند؛ نوپیا عرصه‌ای برای هم افزایی‌های اجتماعی این مجموعه‌ها هستند؛ نوپیا مخفف نوآوری و پیشرفت ایران است.
وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای ارائه راه حل های جدید و نوآورانه در فعالیت‌های اجتماعی کشور وجود دارد گفت اهمیت حوزه نوآوری اجتماعی به دو عرصه فعالان حوزه نوآوری اجتماعی و نوآوری‌ها مربوط است دو باشی با بیان اینکه در مواجهه با مسائل اجتماعی بیشتر جنبه‌های آسیب محور را نگاه می‌کنیم گفت در این نگاه آسیب محور هم دچار تکرار شدیم که ناظر به حل مسئله هم نیست؛ جریان نوآوری اجتماعی کشور پاسخی برای حل این مسائل است که ناظر به حل مسئله، ناظر به نوآوری و هم ناظر به فناوری‌های اجتماعی است.
دوباشی ابراز امیدواری کرد نوپیا ظهور جریان جدیدی از نوآوری‌های اجتماعی در کشور باشد.
پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و فناوری ریاست جمهوری در این نشست خبری گفت: اگر وزن شرکت‌های دانش بنیان خود را در مسائل اجتماعی نشان دهد قطعاً در زمینه نوآوری اجتماعی است.
وی شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق را دو دسته از فعالیت‌های خصوصی هم‌راستا با معاونت علمی ریاست جمهوری خواند و افزود: وقتی صحبت از نوآوری اجتماعی می‌کنیم تمام نفع اقدامات شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به عموم جامعه باز می‌گردد؛ پیش از این در قالب سمن‌ها و خیریه‌ها اقدامات خیرخواهانه صورت می‌گرفت اما در حال حاضر اقدامات خیرخواهانه باید توسط دولت‌ها مدیریت شده و به کمک مراکز نوآوری خلاق اجرا شود؛ در همین زمینه سند توسعه ملی فناوری‌های نرم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون جهش تولید دانش بنیان به تصویب رسیده است.
دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و فناوری ریاست جمهوری افزود: نوپیا یکی از ساختارهایی است که به کمک آن واحدهای خلاق و نوآور خصوصاً در مناطق محروم رشد کند؛ اگر قرار است مانع مهاجرت نیروهای نخبه مناطق کم برخوردار شویم باید امکان فعالیت در مراکز نوآوری را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۷۵ خانه خلاق نوآوری در کشور فعال هستند گفت: عمده این خانه‌ها در حال حاضر مشغول به فعالیت می‌باشند و فعال هستند.
گفتنی است اولین رویداد فعالان نوآوری اجتماعی با عنوان نوپیا ۳۰ تیر با حضور فعالان عرصه اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی در پردیس چارسو برگزار می‌گردد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آسیبهای اجتماعی، نوآوری، استارت آپ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا