تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی بنا نهاده می شود
یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت این نهاد در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب ، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است و اصلی‌ترین و خطیرترین وظیفه‌ای که خانواده در این عرصه دارد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است." />
تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی بنا نهاده می شود
1401/09/06 - 13:15
تاریخ و ساعت خبر:
143430
کد خبر:
مدرس حوزه و دانشگاه در همایش "خانواده تمدن ساز" مطرح کرد؛

تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی بنا نهاده می شود

یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت این نهاد در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب ، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است و اصلی‌ترین و خطیرترین وظیفه‌ای که خانواده در این عرصه دارد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از مرکزی - فراهان، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج همایش "خانواده تمدن ساز" با حضور بسیجیان فراهانی در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا رضازاده مدرس حوزه و دانشگاه در این همایش درخصوص نقش و اهمیت خانواده گفت: خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌ها، تمدّن‌ها و تاریخ بشر بوده است.
وی افزود: نهاد خانواده یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نهادهایی است که در به وجود آمدن یک تمدن نقش اساسی دارد و اسلام هم به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد.
حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اهمیت این نهاد در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم که توسط مقام معظم رهبری(مدظله) ترسیم شده، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است و اصلی‌ترین و خطیرترین وظیفه‌ای که خانواده در این عرصه دارد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: نقش خانواده در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل مشکلات موجود اقتصادی است نیز نقش کلیدی و محوری است.
وی با تاکید بر اینکه خانواده می‌بایست کانون کرامت و محبت باشد، گفت: اولویت اول در هر خانواده حفظ منزلت پدر خانواده است که اگر این حرمت شکسته شود دیگر حرمت اعضای خانواده حفظ نخواهد شد.
حجت‌الاسلام رضازاده ادامه داد: وقتی در خانواده‌ای تقوا و کرامت وجود نداشته باشد آن گاه شاهد این شکاف بین نسلی هستیم؛ این خانواده است که در وهلۀ اول باید از این ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ملی پاسداری کرده و آن را به نسل جوان منتقل کند.
این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه به حفظ احترام همسران نسبت به یکدیگر تاکید کرد.
در پایان مراسم از تعدادی از خواهران بسیجی شهرستان تقدیر شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی بنا نهاده می شود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا