تشکل‌های مردمی در جهاد تبیین نقش مهمی دارند
1401/09/11 - 11:09
تاریخ و ساعت خبر:
143602
کد خبر:
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان؛

تشکل‌های مردمی در جهاد تبیین نقش مهمی دارند

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تشکل‌های مردمی و سمن‌های جوانان به عنوان کنشگران فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در جهاد تبیین و روشنگری دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - اولین رویداد آموزشی وتوانمندسازی «همنا» ویژه تشکل‌ها و نهادهای مردم نهاد جوانان امروز با حضور مرتضی کامل نواب مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، نورالله پاشا رئیس اداره توانمندسازی مشارکت‌های اجتماعی جوانان، کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین، محمد مهدی مدرسی قزوینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و دبیران سمن‌های فعال در مجتمع فرهنگی، ورزشی و اردوگاهی شهید رجایی برگزار شد.
مرتضی کامل نواب گفت: علاقمند هستیم ابتدا جوانان دغدغه‌ها و مطالبات و مشکلات خود را مطرح کنند تا در جریان چالش‌های سمن‌ها قرار گیریم.
وی افزود: اگر مروری بر روی کنش گری جوانان قبل از انقلاب داشته باشیم می‌توان این تحلیل را ارائه کرد که جوانان در سه نسل اول نقطه اثر بوده اند و خودشان به استقبال آینده رفته اند.
کامل نواب تصریح کرد: نسل اول ما انقلاب افرادی بودند که انقلاب را رقم زدند و برای تحقق ایده‌های خود مبارزه کردند و خداوند نیز شخصیتی چون امام را در مسیرشان قرار داد و انقلاب شکل گرفت.
وی گفت: نسل دوم با جنگ مواجه شدند قبل از آنکه متوجه شوند کجای دنیا هستند و نتیجه جنگ را رقم زدند و شاید جنگ دبیرستانی داشتیم و ۳۶ هزار شهید دانش اموز تقدیم کردیم و شهید خرازی و باکری و همت از این دسته هستند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: در دوران جنگ فرمانده لشکر زیر ۲۰ سال داشتیم که غیر قابل تصور است و نسل بعد هم آینده را خودش رقم زده است.
وی گفت: اشتباهی که در دو دهه اخیر رخ داده این است که جوانان منتظر شدند تا یک آینده‌ای برایشان رقم بخورد در حالی که خودشان کنشگر و آینده ساز هستند و نباید منتظر باشند دیگران برایش آینده را بسازند.
وی افزود: فعالیت‌های جهادی و استارت آپی و تشکل‌های اجتماعی از ابزارهای آینده سازی برای جوانان و دیگران است اما به نظر می‌رسد تجربه دو دهه اخیر انفعال در حوزه جوان بوده هر چند مثال‌های نغز و برجسته هم داریم که حوزه زیست فناوری و همین اپلیکیشن‌ها یک فرصت ارزشمند است که نشان می‌دهد می‌توانیم کارهای بزرگی را عملیاتی کنیم.
این مسئول حوزه جوانان اظهارداشت: سمن‌ها افرادی هستند که منتظر دیگران نماندند بلکه وارد کار شدند و هر کدام در یک عرصه علاقمندی و توانمندی خود را بروز داده اند که ارزشمنداست.
کامل نواب یادآورشد: شاید توجه به جوانان کمتر در بین ادبیات مسئولان دیده شده اما پرچمداری این موضوع توسط رهبری شاخص بوده و هیچکس مانند رهبری به جوانان برای ورود به عرصه مدیریت کشوری اهمیت ندادند و این روش باید الگوی همه ما باشد.
وی گفت: رهبری به جوانان عنوان اندیشمندان جوان و مدیران جوان را بکار می‌برند که پر محتواست و باید استادان جوان در هیئت‌های علمی ورود کنند و اندیشمندان جوان زمینه ظهور و بروز پیدا کنند و شما تشکل‌های اجتماعی کشور لازم است این ذهنیت را در خود و دیگران اصلاح کنید که قادرید کارهای بزرگی را صورت دهید و مشارکت در کارها داشته باشید وحل مشکلات کشور با کمک شما جوانان محقق می‌شود.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش بیان کرد: امروز بعد از ۴۰ سال همه ضد انقلاب کنار هم در کانادا و برلین جمع می‌شوند تا علیه ما اقدام کنند و اقدام رسانه‌ای گسترده‌ای علیه ملت را به میدان آورده اند و این مجموعه ایران و تضعیف کشور و ملت را نشانه گرفته است.
وی گفت: ضد انقلاب امروز وطن را نشانه گرفته و نمادهایی که در همه دنیا هویت است را با زبان و قلم و کنشگری و ظاهری آسیایی دارد تخریب و منهدم می‌کند و تیم ملی، سرود ملی و پرچم ملی را تخریب می‌کند و ادعای میهن پرستی هم دارند.
این مسئول تصریح کرد: عرصه امروز پیچیده نیست و قابل شناسایی است و وقتی همه ما هدف گرفته شده ایم نباید تردید کنیم که عزم دشمنان جدی است و نقش سمن‌ها به عنوان کنشگران اجتماعی و فرهنگی دراین عرصه برای روشنگری بسیار مهم است.
وی اظهارداست: شاید به مشکلات انتقاد داریم و کمبودهایی وجود دارد که به رحال برای استقلال باید هزینه دهیم اما باید سهم خود را ادا کنیم و از این قطار درحال حرکت که انرژی ان از ما هم هست کمک کرده و احساس مسئولیت کنیم و وسط میدان باشیم.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش، افزود: حضور شما تشکل‌ها بسیار ارزشمند است و به عنوان عامل جهاد تبیین به نقش خود واقف باشید و در میدان مشارکت حضور جدی داشته باشید.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزارت ورزش و جوانان، تشکل های مردم نهاد (NGO) جهاد تبیین،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا