خانه سالمندان در فرهنگ ایرانی جایی ندارد/ ضرورت تبیین مقام پرستار
1401/09/11 - 15:17
تاریخ و ساعت خبر:
143603
کد خبر:
امام جمعه شاهرود:

خانه سالمندان در فرهنگ ایرانی جایی ندارد/ ضرورت تبیین مقام پرستار

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خانه سالمندان در فرهنگ ما جایی ندارد، گفت: امروز نیازمند تبیین جایگاه پرستاری و مقام آن در تمام وجوه زندگی به خصوص نگهداری سالمندان هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حجت الاسلام عباس امینی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران به خصوص در سال‌هایی که درگیر بیماری کرونا بودیم، عملکرد بسیار خوبی را داشته و با فداکاری که کردند، توانستند جان بسیاری از افراد را نجات دهند اما نیاز است که معنای پرستار را قدری توسعه بدهیم.
وی با بیان اینکه مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است، افزود: امروز نیاز داریم تا نوعی دیگر به مفهوم پرستاری نگاه کنیم امروز بسیار زنان و مردانی هستند که در نام پرستار نیستند اما خدمات پرستاری مضاعف و جانانه‌ای از مادر، پدر، همسر و فرزندان شأن دارند که باید این مقام تبیین شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مقام پرستار باید تبیین شود، ابراز کرد: یکی از نکاتی که باید در جامعه تبیین شود، مقام سالمندان و پرستاری از آنان در جامعه محسوب می‌شود.
امینی با بیان اینکه خانه سالمندان اصلاً جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداشته و هنوز هم ندارد، گفت: در فرهنگ دینی و انسانی سالمندان باید تکریم شده و افراد خانواده نیز در مقام پرستاری از آنان بر بیایند.
وی با بیان اینکه گذاردن سالمندان در خانه سالمندی هر قدر هم که با پول و هزینه و خدمات بسیار بالا باشد، پرستاری و تکریم سالمند نیست، افزود: باید معنا و فرهنگ پرستاری را تبلیغ کرد زیرا ما مسلمانان و ایرانیان پرستاری از والدین و خانواده را تاج افتخار خودمان می‌دانیم.
امام جمعه شاهرود همچنین همانطور که جسم نیاز به پرستار دارد، روح نیز نیازمند پرستاری است، تاکید کرد: در این اغتشاشات به روحانیت جفا شد چرا که این قشر همه عمرشان را در طول تاریخ برای تبلیغ دین گذاشته و به نوعی پرستاران روحی مردم محسوب می‌شوند.
در این مراسم ضمن گرامیداشت خدمات حجت الاسلام بهرامی، حجت الاسلام اصلانی به عنوان امام جمعه جدید مجن معرفی شد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز پرستار، جلسه شورای اداری، فرمانداری شاهرود، عباس امینی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا